Mieszkańcy województwa lubuskiego będą mieli problem ze skorzystaniem z dodatkowych pociągów jadących w popularne miejsca zimowego wypoczynku. PKP Przewozy Regionalne nie wprowadziły w Lubuskiem żadnego dodatkowego składu – poinformował przedstawiciel PKP.
Kożuchów
Tajemnicze blaszane szyny
W opisie stacji kolejowej w Kożuchowie jest zdjęcie nr 7 na którym widoczne są “tajemnicze blaszane szyny” biegnące po ulicy Dworcowej. Szyny te wybudowano po to aby wozy konne transportujące towary z dworca do miasta toczyły się z mniejszymi oporami (informacja na 100% pewna). Wokół tych szyn wyrosło wiele legend. Między innymi taka, że w pobliskim zakładzie przemysłowym produkowano w czasie wojny pojazdy “goliat” i szyny te służyły do ich transportu. Poszukuje natomiast informacji na temat linii wąskotorowej biegnącej w okolicach przejazdu kolejowego przy wylocie z Kożuchowa w stronę Szprotawy. Około 20-25 lat temu widziałem resztki zaasfaltowanych szyn wąskotorówki biegnących równolegle do kolei normalnotorowej w odległości ok. 5m od nich.Czy ktos ma jakieś informacje na ten temat ?
Pożar lokomotywy
W piątek o 19.00 na stacji w Nowym Drezdenku zapaliła się lokomotywa pociągu relacji Krzyż Wlkp. – Gorzów Wlkp.
Maszyniści zauważyli, że pali się tył lokomotywy podczas postoju pociągu na stacji. Natychmiast odłączono lokomotywę od składu pociągu i wezwano straż pożarną.
Strażacy weszli do środka w specjalnych maskach przeciwgazowych. Nie było konieczności gaszenia, nikomu nic się nie stało. Przypuszczalną przyczyną pożaru było zwarcie instalacji elektrycznej – powiedział Tomasz Górniak, rzecznik PSP w Strzelcach Krajeńskich.
Źródło Gazeta Lubuska
Cześć świeżynka
Wczoraj na jazdę próbną zajechał na gorzowski dworzec pierwszy dwuczłonowy szynobus w województwie. Pod opieką kierownika pociągu Kazimierza Domareckiego wyruszył z Gorzowa na przejażdżkę do Witnicy i z powrotem.
Jak śledzie w puszce
W województwie jeżdżą cztery szynobusy. Ładne, wygodne i tańsze od pociągów, ale za małe. Pasażerowie na wielu trasach klną z powodu fatalnych warunków jazdy.
Plan wykonany
Rzutem na taśmę” wykonano plan i 29.12.05 zostały wymienione następne podkłady na torze głównym, aż do zwrotnicy. Wszystko zaś zostało obsypane tłuczniem. Jak widać w międzyczasie zmieniła się aura – spadł śnieg.
Obsypano wszystkie wymienione podkłady
Jest obsypka
Po świętach prace torowe trwają nadal. Ruch na stacji duży, z Żagania przyjechała druga wuemka tym razem z tłuczniem do obsypki nowych podkładów.
Rozładowywanie nie było łatwe 😮 , ponieważ siłownik nie mógł przechylić skrzyni ładunkowej, więc trzeba było uciec się do pomocy dźwignika.
I tłuczeń zrzucony.
Pusta drezyna wraz z załogą udała się w drogę powrotną do Żagania
Wymiana podkładów
W dniu dzisiejszym 23.12.05 ekipa oddziału drogowego wymieniła na odcinku ok. 100 metrów podkłady na torze głównym, na wysokości peronu2. Ponownie położone zostały drewniane podkłady
Podkłady musza jeszcze zostać obsypane
Jak widać na poniższym zdjęciu nawierzchnia nie jest jeszcze zbyt równa
Przybyło kilka pociągów
Od wczoraj zaczął obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów. Jego plusem jest, że w Lubuskiem przybyło pięć pociągów, najwięcej na trasie Kostrzyn – Szczecin.
Prace na torach szprotawskiej stacji
6 grudnia na torowiskach szprotawskiej stacji odbywały się prace porządkowe, ponadto lokomotywa robocza przywiozła węgiel do posterunku zawiadowcy stacji.