Kożuchów

Tajemnicze blaszane szyny

W opisie stacji kolejowej w Kożuchowie jest zdjęcie nr 7 na którym widoczne są “tajemnicze blaszane szyny” biegnące po ulicy Dworcowej. Szyny te wybudowano po to aby wozy konne transportujące towary z dworca do miasta toczyły się z mniejszymi oporami (informacja na 100% pewna). Wokół tych szyn wyrosło wiele legend. Między innymi taka, że w pobliskim zakładzie przemysłowym produkowano w czasie wojny pojazdy “goliat” i szyny te służyły do ich transportu. Poszukuje natomiast informacji na temat linii wąskotorowej biegnącej w okolicach przejazdu kolejowego przy wylocie z Kożuchowa w stronę Szprotawy. Około 20-25 lat temu widziałem resztki zaasfaltowanych szyn wąskotorówki biegnących równolegle do kolei normalnotorowej w odległości ok. 5m od nich.Czy ktos ma jakieś informacje na ten temat ?

Pożar lokomotywy

W piątek o 19.00 na stacji w Nowym Drezdenku zapaliła się lokomotywa pociągu relacji Krzyż Wlkp. – Gorzów Wlkp.
Maszyniści zauważyli, że pali się tył lokomotywy podczas postoju pociągu na stacji. Natychmiast odłączono lokomotywę od składu pociągu i wezwano straż pożarną.

Strażacy weszli do środka w specjalnych maskach przeciwgazowych. Nie było konieczności gaszenia, nikomu nic się nie stało. Przypuszczalną przyczyną pożaru było zwarcie instalacji elektrycznej – powiedział Tomasz Górniak, rzecznik PSP w Strzelcach Krajeńskich.

Źródło Gazeta Lubuska

Plan wykonany

Rzutem na taśmę” wykonano plan i 29.12.05 zostały wymienione następne podkłady na torze głównym, aż do zwrotnicy. Wszystko zaś zostało obsypane tłuczniem. Jak widać w międzyczasie zmieniła się aura – spadł śnieg.

Obsypano wszystkie wymienione podkłady

Jest obsypka

Po świętach prace torowe trwają nadal. Ruch na stacji duży, z Żagania przyjechała druga wuemka tym razem z tłuczniem do obsypki nowych podkładów. 

Następnie rozpoczeło się rozładowywanie…. 

Rozładowywanie nie było łatwe 😮 , ponieważ siłownik nie mógł przechylić skrzyni ładunkowej, więc trzeba było uciec się do pomocy dźwignika.


I tłuczeń zrzucony.
 


Pusta drezyna wraz z załogą udała się w drogę powrotną do Żagania

Wymiana podkładów

W dniu dzisiejszym 23.12.05 ekipa oddziału drogowego wymieniła na odcinku ok. 100 metrów podkłady na torze głównym, na wysokości peronu2. Ponownie położone zostały drewniane podkłady


Podkłady musza jeszcze zostać obsypane

Jak widać na poniższym zdjęciu nawierzchnia nie jest jeszcze zbyt równa

Po skończonej pracy na tor boczny odstawiono drezynę WM 🙂