Archiwa

Linie kolejowe na Ziemi Szprotawskiej

Linie kolejowe na Ziemi Szprotawskiej to serwis, który powstał z okazji 159 rocznicy uruchomienia pierwszego połączenia kolejowego w naszej okolicy. W 2006 roku minęło dokładnie 160 lat od tego pamiętnego zdarzenia. W dziejach kolejowych dróg żelaznych wydarzyło się w tym czasie wiele. Serwis stara się opisywać zarówno historię jak i to co dzieje się „na kolei” w dzisiejszych czasach. Autorzy mają nadzieję, że serwis zainspiruje czytelników do większego zainteresowania tym środkiem transportu. Wyrażamy także nadzieję, że kolej przetrwa trudne czasy i nie zniknie z naszego regionu.

UWAGA!!!

Strona przetwarza Twoje dane osobowe na zasadach określonych w polityce prywatności dostępnej tutaj. Podanie danych kontaktowych jest dobrowolne i w zakresie ich ochrony stosuje się przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – „RODO”).

Bocznica Leszno Górne – LZG

Zakładowa bocznica dla składów towarowych obsługujących zakład w Lesznie Górnym. Liczyła ponad 1 kilometr długości. Wychodziła ze stacji w kierunku zachodnim, potem przecinała drogę nr 297. Dalej zmieniała kierunek na północno zachodni i północny. Następnie po parunastu metrach przecinała drogę do Sierakowa i wchodziła na teren zakładu. Na terenie garbarni znajdował się garaż na lokomotywy, podobny znajduje się przy stacji. Torowiska rozwidlały się jeszcze zanim weszły na teren zakładu, tak więc przez drogę do Sierakowa przechodziły już 3 tory. Bocznica przestała być używana i niedawno dokonano jej rozbiórki. Przejazdy zalano asfaltem, miejsce, w którym przebiegały tory zaczyna zarastać trawą, z czasem będzie niewidoczne. Wtaczanie składów odbywało się po ślepym torze prowadzącym obok torów do Legnicy (po kilkunastu metrach od nastawni LG 1 kończył się on kozłem oporowym).Tam po wjechaniu, na wysokości nastawni zmieniano zwrotnicę i skład wjeżdżał na torowisko do Garbarni.

 Więcej zdjęć kliknij tutaj >>>

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *