PKP PLK ogłosiła przetarg na przebudowę mostów na linii nr 275

Zarządca narodowej infrastruktury kolejowej szykuje się do przebudowy 3 mostów kolejowych położonych przy linii nr 275 między Legnicą a Żaganiem.

Chodzi o dwa obiekty w okolicy Leszna Górnego – most nad Bobrem położony w km 113,816, most nad ciekiem wodnym położony na zachód od mostu nad Bobrem położony w km 114,278.


Most w km 113,816 położony nad Bobrem

Most w km 114,278

Trzecim obiektem jest most nad Kwisą położony w okolicy miejscowości Żelisław (km 132,500).


Most nad Kwisą

Przetarg jest prowadzony w trybie zaprojektuj i zbuduj. Wykonawca zadania będzie miał najpierw 6 miesięcy na przygotowanie stosownej dokumentacji projektowej, dokonanie wszelkich uzgodnień itd. Potem przystąpi do prac budowlanych. Ostatecznym terminem zakończenia prac będzie 30 listopada 2017 roku. Oprócz prac przy obiektach mostowych w ramach tego zadania planuje się przebudowę 359 metrów toru od km 113,967 do km 114,226.

W ramach robót mostowych planuje się budowę nowej konstrukcji przęseł umożliwiających ułożenie toru w systemie podsypkowym oraz przebudowę filarów i przęseł jeżeli zachodzi taka potrzeba. Wysokość przęsła mierzona od spodu dźwigara do górnej powierzchni główki szyny nie może być większa niż obecnie wysokość przęsła kratowego do główki szyny, należy rozważyć następujące rozwiązania konstrukcyjne dotyczące przęseł:
konstrukcja stalowa,
konstrukcja zespolona,
konstrukcja kablobetonowa
wybór rozwiązania konstrukcyjnego będzie uzależniony od kosztów oraz łatwości utrzymania.

Szczegółowy wykaz zadań wygląda następująco:
zaprojektowanie nowej konstrukcji łożysk i ciosów podłożyskowych,
demontaż nawierzchni kolejowej na moście,
rozbiórka konstrukcji stalowej i przekazanie Zamawiającemu,
remont przyczółków i filarów,
utylizacja odpadów,
położenie nowych przęseł,
położenie nowej nawierzchni kolejowej (podsypka, podkłady i szyny) i połączenie z istniejącym torem poprzez wykonanie spawów termitowych (min. 4 spawy dla jednego obiektu),
wymiana nawierzchni przed i za obiektem na długości min. po 50,0 m,
oczyszczenie i umocnienie nasypów na długości 50,0 m przed i za obiektem,
roboty torowe na odcinku toru między obiektami w km 113,967 – 114,226, dotyczy zadania nr 1,
wykonanie pomiarów geodezyjnych (porównać z profilem podłużnym linii),
regulacja toru w planie i profilu.

Potencjalni wykonawcy mają czas na składanie aplikacji do 14 czerwca 2016 roku.

Jeden komentarz do “PKP PLK ogłosiła przetarg na przebudowę mostów na linii nr 275”

  1. Czy nowe mosty będą tez tak ladnie wkomponowane w otoczenie ? Oby !
    Czy te zdemontowane mosty pojda do muzeum techniki gdzies czy na złom ?
    – pytam bo się nie znam a są ładne…i chyba stare…

    Cha…ja tez jestem stary i czasami ide do muzeum… 🙂

Możliwość komentowania została wyłączona.