Żagań – Głogów: Remont linii z RPO w nowej perspektywie?

Jak informuje Rynek Kolejowy województwo lubuskie bierze pod uwagę możliwość wznowienia ruchu na trasie z Głogowa do Żagania, skąd pociągi pasażerskie zniknęły prawie dwie dekady temu. Wstępnie rozważane jest dofinansowanie z RPO remontu infrastruktury. Na razie trudno jednak mówić o konkretnych datach. 

Odcinek linii kolejowej nr 14 Żagań – Głogów jest ujęty w wariancie rozwojowym wojewódzkiego Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego. Jednakże wznowienie przewozów nie będzie się mogło odbyć bez podjęcia stosownych prac remontowych, gdyż obecne parametry szlaku nie pozwalają na sensowne ułożenie oferty przewozowej.

PKP Polskie Linie Kolejowe oczekują dofinansowania niezbędnych prac z Regionalnego Programu Operacyjnego, a województwo wstępnie wyraziło zainteresowanie przeprowadzeniem takiego projektu w przyszłej perspektywie finansowej UE (2021 – 2027). Strona lubuska oczekuje jednak takiego samego zaangażowania po stronie województwa dolnośląskiego, gdyż tylko wtedy całe przedsięwzięcie będzie miało szansę na powodzenie.

Całość artykułu na ten temat na stronie Rynku Kolejowego można przeczytać tutaj.

źródło Rynek Kolejowy

autor artykuł Kasper Fiszer

Jeden komentarz do “Żagań – Głogów: Remont linii z RPO w nowej perspektywie?”

  1. Wątpię, aby reaktywacja ruchu osobowego na trasie Głogów -Żagań nastąpiła nawet w tzw. przyszłej perspektywie finansowej… Jestem przekonany, że do połowy tego wieku nie ma co na to liczyć – chyba że powiat żagański i żarski oderwą się od województwa lubuskiego i przyłączą do dolnośląskiego. Gdy utworzono woj. lubuskie, to rok później nastąpiła ‘rzeź’ połączeń pasażerskich okolic Żagania…

Możliwość komentowania została wyłączona.