
Analiza skomunikowań dla kursów z i do Niegosławic:
Poranny kurs z Niegosławic do Zielonej Góry przybywa do Żagania o 4.50. Zaistnieje możliwość przesiadki na pociąg do Forst (odjazd z Żagania o 5.13), a także na pociąg do Legnicy (odjazd z Żagania o 5.34). Do Żar wspomniany pociąg przybywa o godz. 5.04.
Tutaj będzie możliwość przesiadki na pociąg do Węglińca odjeżdżający o 5.35. Przybycie pociągu do Zielonej Góry zaplanowano na godz. 6.12. Dzięki przybyciu o tej porze możliwe będzie skorzystanie z przesiadek na pociągi do Frankfurtu nad Odrą (odjazd o 6.20) oraz do Poznania (odjazd o 6.40).
Tabelaryczne zestawienie pociągów na odcinku Legnica – Cottbus:

Tabelaryczne zestawienie pociągów na odcinku Zielona Góra – Jelenia Góra:
. – 2008-10-24 15:36:41
Najbradziej mnie martwi spieprzenie rozkładu na linii do Forst-u , żadnego pociągu do Tuplic po 15… Porostu żenada tak uwala się linie o dobrej frekfencji ! A zostawia WARCHLAKI w postaci Niegosławic !
autor: ~Michał
-,- – 2008-10-24 16:27:15
Michał ma rację, rozkład jest o kant d…. rozbić. Kto o 3:28 będzie do Niegosławic jechał? lol Do tego spieprzono skomunikowania w Węglińcu na Wrocław. Nie rozumiem dlaczego zmusza się do jazdy przez Żagań, pozbawiając dojazdu do Chojnowa czy Bolesławca. Nie rozumiem braku postoju pociągów sezonowych w Iłowej – w tym rozkładzie się dało, a w nowym rozkładzie już “niedasię”??
autor: ~sZakOOu
?? – 2008-10-24 18:07:25
Jakie warchlaki a co ma do tego linia do Niegosławic?? Spieprzenie rozkładu jest spowodowane dwoma kursami do Jeleniej Góry i zwiększeniem liczby kursów do Legnicy. To musiało spowodować spadek liczby połączeń bo dostępne są przecież tylko 3 pojazdy.
autor: ~krzysiek
Tuplice – 2008-10-24 18:18:23
To ten rozkład który miał uwzględniać potrzeby mieszkańców Tuplic -wow, a swoją droga czy nie można puścić suki + 1Bh w (D) z Zagania po 15, lub chocia KKS-a,
autor: ~romun
Może to jeszcze nie koniec… – 2008-10-24 20:05:23
Jakoś nie wierzę w brak popołudniowego kursu Żary – Tuplice. Rozkład na stronie DB może nie być kompletny, bo na odc. Żary – Forst wszystkie kursy są codzienne. Sądzę, że tak nie bedzie tzn. od lat są ograniczenia w kursach: od pon. do piąt. Zatem mam nadzieję, że rozkład na stronie DB nie jest kompletny – na przykład nie zawiera poc. LOKALNYCH z mocno ograniczonymi terminami kursowania. Co do kursów w kier. Niegosławic to samo porównanie liczebności wszystkich miejscowości na linii Żary-Tuplice(Forst) z linią Żary-Żagań-Niegosławice. Matematyka rozstrzygnie, która linię określimy mianem warchlaka 😐
autor: ~melocot
Tuplice – 2008-10-25 10:22:25
Akurat do Tuplic po 15 jedzie MZK i PKS. Rozkłady jazdy są ogólnodostępne.
autor: ~Andrzo
🙂 – 2008-10-25 16:35:33
Czym wy się chłopaki tak przejmujecie.Popada większy deszcz, pozalewa autobusy szynowe i PKS-em będziemy jeździć. Debile z UM Górą!!!
autor: ~gośc
nowy RJ – 2008-10-25 21:42:08
Może ktoś poradzić gdzie szukać tego nowego RJ.
autor: ~paavlo83
Link – 2008-10-26 08:05:13
Link jest następujący reiseauskunft.bahn.de/bin/quer y.exe/d lub kolei austriackich: fahrplan.oebb.at/bin/query.exe /dn Ja postaram się dzisiaj wrzucić rozkład na Legnicę oraz Węgliniec.
autor: ~krzysiek
? – 2008-10-26 19:43:23
Poranny pociąg do Forstu i powrót obsłuży chyba AU-ka + Bh bo szynobusy są tylko 3 a rano 1 pojedzie Niegosławice i dalej do JG, 2 do legnicy a 3 do Węglińca?
autor: ~konik
re – 2008-10-26 19:44:52
* miało być SU-ka + Bh
autor: ~konik
Tak jest teraz… – 2008-10-27 07:46:44
Obecnie skład poranny do Forst to ‘kopia’ kursu Żagań-Cottbus (wagon/y).
autor: ~melocot
? – 2008-10-29 18:13:55
a co z bobrem? Zamiast jeździć do niegosławic w środku nocy lepiej pozostawić bobra i szynobus z legnickiej relacji wysłać w tym czasie do niegosławic.p
autor: ~urbi
Lepiej, jeszcze lepiej… – 2008-10-29 18:39:18
… to nocować szynobus w Niegosławicach. Bóbr jeżdżący czy ‘uziemiony’ nie zmieni sytuacji pierwszego kursu z Niegosławic, czyli WCZESNORANNEGO podsyłu z Żagania. Z roku na rok współpraca lubuskiego z dolnośl. w kwestii partnerskiego prowadzenia kursów rozwija się. Najpierw na trasie ZG-JG, nie długo na ŻAR-LEG… Wychodziłoby, że od rozkładu 2009/2010 ta współpraca międzywojewódzka ‘dosięgnie’ trasę ŻAG-GŁOG
autor: ~melocot
Obyś miał rację – 2008-10-29 19:01:37
Obyś miał rację niech wreszcie skończą gadać o złym stanie torów tylko niech się wezmą za poszukanie sposobu na dofinansowanie ze środków marszałkowskich remontu, wyeliminowującego ograniczenia do 20 czy 30 km/h, żeby podnieść szybkość chociaż do 60 km/h.
autor: ~krzysiek
Racja domniemana… – 2008-10-29 22:40:10
@krzysiek: Ja juz nie wiem co będzie ‘wznawiane’ w następnych rozkładach Myślę, że znalazłaby się jeszcze jakaś linia kolejowa łącząca lubuskie z dolnośl. do której można przyczepić: partnerską współpracę międzywojewodzką od rozkładu 2010/2011. W owym czasie zobaczymy też pomykający szynobus Deutsche Bahn jako RegionalExpress: Cottbus-Żary-Żagań-Nowa Sól-Zielona Góra
autor: ~melocot
Regional Express – 2008-10-30 07:55:51
Podobno zapowiadane pociagi Drezno – Wrocław przez Zgorzelec obsługiwane niemieckimi VT jednak nie ruszą od grudnia
autor: ~Andrzo
Jak nie ruszą…. – 2008-10-30 09:39:25
.. to trzeba będzie dopasować prawie wszystkie przyszłe połączenia ŻARY-LEG-ŻARY do innych skomunikowań w/z kier. WRO. Powtórzy się schemat ‘skomunikowań’ z Łużycami
autor: ~melocot
Re:Regional Express – 2008-10-30 10:03:52
Pociągi Drezno – Wrocław ruszą tylko w nieco zmienionej formie. Zamiast bezpośredniego połączenia będzie następujące obsługiwane tym samym niemieckim składem: RB Drezno – Goerlitz, a po 30 minutach Goerlitz – Wrocław jako RE czyli nasz pośpieszny zatrzymujący się tylko w Zgorzelcu, Zgorzelcu Miasto, Węglińcu, Bolesławcu, Legnicy i Wrocławiu Głównym.
autor: ~Jannek
… – 2008-10-30 11:13:02
Ech, a gdyby pociągi ZG-JG były lepiej skomunikowane w Węglińcu na Wrocław zawsze byłby wybór: przez Węgliniec albo przez Legnicę….
autor: ~sZakOOu
… – 2008-10-30 11:13:02
Ech, a gdyby pociągi ZG-JG były lepiej skomunikowane w Węglińcu na Wrocław zawsze byłby wybór: przez Węgliniec albo przez Legnicę….
autor: ~sZakOOu
Racja domniemana – 2008-10-30 12:36:24
Melocot zgadza się racja domniemana, ale tak czasem chciałbym, żeby to domniemanie stało sie faktem
autor: ~krzysiek
… – 2008-10-30 15:53:46
Ponoć dziś mają się spotkać przedstawiciele PKP i Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze, by ostatecznie zatwierdzić rozkład jazdy. Mam nadzieję, że po tym spotkaniu niezawodny Andrzo poinformuje nas o zmianach w stosunku do rozkładu z DB.
autor: ~sZakOOu
Rel. ZG-JG a ruch na odc. ŻARY – WĘGLINIEC. – 2008-10-30 17:44:24
Wydaje mi się, że przyszłe 4 pary ZG-JG będą na kolejne kilka rozkładów takim fundamentem dla ruchu na odcinku ŻARY-WĘG. Obawiam się, że ten fundament nie będzie rozwojowy tzn. owe 4 pary ZG-JG to będzie maksimum ruchu w tej rel., a tym samym maksimum ruchu dla odcinka ŻARY-WĘG. Chyba, że jakimś cudem udałoby się utworzyć inne rel. niż ZG-JG na odc. ŻARY-WĘG. Takie relacje, które byłyby ‘uzupełnieniem’ skomunikowań w Węglińcu oraz zapewniały solidny potok klientów. Nie wyobrażam sobie dobrej frekwencji w krótkich rel. typu Żary-Węgliniec. Czy też tak myślisz @sZakOOu?
autor: ~melocot
re – 2008-10-30 21:53:51
A może PKP powinien spróbować wprowadzić relacje Lubsko – Głogów? Lubsko to całkiem spora miejscowośc….
autor: ~xx
usamorządowienie PKP PR – 2008-10-30 22:58:43
Panowie bez przesady i fantazji. Węzeł żarsko-żagański nie jest aglomeracją generującą setki pasażerów. Jednak myślę, że najgorsze czasy mamy za sobą i czeka nas renesans kolei Co do zatwierdzania RJ nie ma co pisać, dopóki nie zapadną ostateczne decyzje na linii Rząd RP – Samorządy. Polecam śledzić newsy na Rynku Kolejowym.
autor: ~Andrzo
Renesans kolei… – 2008-10-30 23:20:13
… tak na prawdę to jest fundamentalna, długo; zbyt długo oczekiwana PRAWDZIWA REFORMA kolei. Mam tu przede wszystkim na myśli przesunięcie odpowiedzialności za prowadzenie ruchu kolejowego regionalnego na poziom województwa, abstrahując już zupełnie od końcowej formy tych przesunięć.
autor: ~melocot
Rel. ZG-JG a ruch na odc. ŻARY – WĘGLINIEC – 2008-10-31 00:28:06
Brakuje tutaj jeszcze kursu szkolnego ok. godz. 13, który odwoziłby młodzież z Żar do Iłowej, Ruszowa, itd. (i koło 15 powrót do Żar). I wtedy z 4 parami ZG-JG stanowiłyby maksimum ruchu. Ewentualnie jedną parę ZG-JG można by zamienić na wagonowy skład Szczecin-JG (dawny wiking), niekoniecznie tylko w sezonie. Jeden warunek: w Węglińcu skomunikowania na Gorlitz i Wrocław dla zmaksymalizowanego potoku podróżnych. I to byłby rozkład marzeń na trasie Żary-Węgliniec.
autor: ~sZakOOu
Rel. ZG-JG a ruch na odc. ŻARY – WĘGLINIEC 2 – 2008-10-31 00:33:34
Co do frekwencji – ona się zwiększyła, gdy wydłużono relację z Żary-Węgliniec do ZG-JG. Ludzie są wygodni, i nie przepadają za przesiadkami. Nie śledzą też zmian w rozkładach i nie planują z ołówkiem w ręku przesiadek po Polsce. Duża część ludzi w ogóle nie zdaje sobie sprawy z możliwości przesiadek, i jeśli nie widzi na tablicy np. Krakowa, to wydaje im się, że koleją tam nie dojadą. Stąd potrzeba łączenia relacji.
autor: ~sZakOOu
Rel. ZG-JG a ruch na odc. ŻARY – WĘGLINIEC 3 – 2008-10-31 00:38:15
Inne relacje niż ZG-JG dałoby radę zrobić, np. szynobus na Żary – Bolesławiec puścić, ze skomunikowaniem na Wrocek. Albo zamiast z Żar, to np. z Forstu albo Cottbus. Myślę, że takie połączenie też by się cieszyło sporą popularnością.
autor: ~sZakOOu
Pomysłó sporo – 2008-10-31 08:02:06
Pomysłów sporo ale taboru za mało
autor: ~krzysiek
…. – 2008-10-31 09:06:33
Po to jest węzeł w Węglińcu, aby się w nim przesiadać.
autor: ~Jannek
Rel. ZG-JG a ruch na odc. ŻARY – WĘGLINIEC – 2008-10-31 09:13:12
Pytając o inne rel. (inne niż ZG-JG) dla odc. ŻARY-WĘGLINIEC miałem na uwadze trzy założenia: 1.Kursy bez ograniczeń w terminach (tak jak rel. ZG-JG kursują codz.). 2.Kursy na odc. ŻARY-WĘGLINIEC nie ograniczają się do obsługi tylko tego odcinka (wyjeżdżajac poza ten odc. zapewniają większy potok). 3.Żadnych zmian na wag. i wydłużanie rel. (dot. 4 par ZG-JG) celem ‘pozyskania’ szynobusu, bo oznacza to mieszanie w obiegach, a to z kolei zaburzy solidarną, partnerską współpracę międzywojewódzką Z takimi warunkami chciałem ‘wybadać’ jakie rel./kier./ byłyby porządane na odc. ŻARY-WĘGLINIEC? Czy wciąż rozwijać połączenia w kier. ZG i JG, czy może poprzez uzupełnienie oferty utworzyć rel. w kier. Żagania/Głogowa/ lub Forstu, a za Węgliniec w kier. Goerlitz lub Bolesławca? Innymi słowy, który kierunek w CODZIENNEJ rel. warto wprowadzić na odc. ŻARY-WĘGLINIEC? Jeśli idzie o warunek skomunikowań w Węglińcu (w kier. Goerlitz i Wrocław) to musiałyby poc. tych rel. mijać się w Węglińcu. Szczerze mówiąc położenie Węglińca nie sprzyja mijaniu rel. Wrocław-Goerlitz-Wrocław w tym samym czasie. Chyba, że wprowadzi się w pełnej relacji takt 2h (nie biorę pod uwagę podziału na części: Dresden-Węgliniec oraz Węgliniec-Wrocław).
autor: ~melocot