Rozkład 2007/2008 w praktyce

W tym wątku podajemy linki do zdjęć związanych z wprowadzeniem rozkładu 2007/2008. Znaleźć tutaj można fotki nowo powołanych pociągów, w komentarzach zaś zawrzeć swoje uwagi. 

W celu ułatwienia przeszukania w galerii, w menu szukaj proszę wpisać hasło “rozklad07-08“.
Znajdziecie tam m.in. zdjecia:
1. Pociag relacji Zagan – Cottbus;
2. Pociag relacji Boleslawiec – Jelenia Gora;
3. Pociąg relacji Jelenia Góra – Zielona Góra

Jeden komentarz do “Rozkład 2007/2008 w praktyce”

  1. Zagan – Cottbus – 2007-12-09 23:03:33
    Pierwszy dzień frekwencja zadna (DWIE osoby). Cóz początki są trudne, a do tego jeszcze niekorzystny układ rozkładu w Nimeczech, gdzie przed “naszym” pociągiem odjeżdża parę minut wcześniej regionalny DB do Cottbus. Wagony z Gdyni wstydu nam nie przyniosą Kolejny plus to uruchomienie “warszawskiego” peronu piątego
    autor: ~Marek

    Bolesławiec – Jelenia Góra – 2007-12-09 23:08:46
    Do końca roku jeździć bedą klasyczne składy, bo brak jest szynobusów w dolnośląskim. Ponieważ połaczenie to planowane było wahadłowo a zmiana czoła lokomotywy troche trwa, do 31.12.07 obowiązują zmienione (czytaj opóźnione) godziny odjazdów i przyjazdów.
    autor: ~Marek

    kier. Cottbus – 2007-12-09 23:19:41
    ~Marek Co to znaczy niekorzystny układ rozkładu w Niemczech? Chyba nie masz na myśli pociągu co godzinę na Forst-Cottbus. Jaki problem w tym, że coś jedzie przed ‘naszym’ pociągiem? Chodzi przecież tylko o to, że i tak czy owak ta lokomotywa MUSI dojechac do Cottbus (nie wazne czy z wagonami czy luzem). W Forst z pewnością nie ma takich warunków pod-/rozłączania składu jak w Cottbus. Nie bardzo rozumiem co złego w tym, że coś jedzie przed naszym. Myślę, że to bardzo dobrze, że można w ogóle zdążyć na ‘wstrzelenie’ się i skorzystanie z lawinowych skomunikowań w Cottbus. Ciekawe jak to będzie w rozkładzie od 12.2008 z ‘naszym’ pociągiem, bo wtedy właśnie startuje prywaciarz ODEG na liniach Łużyckich.
    autor: ~melocot

    Legnica – Bolesławiec – Zebrzydowa – Jelenia Góra… – 2007-12-10 16:41:58
    Jechałem wczoraj pierwszym kursem o 6:40 z Legnicy (skład Polsat + Jedna Bonanza) frekfenicja około 15 osób 95% MK w bolesławcu wsiedli bodjże 4 normalni pasażerowie oraz w Nowogrodźcu dwoje na pozostałych przystankach i stacjach nikt nie wsiadał (licząc do Lwówka)w lwówku planowe krzyżowanie z przeciwnym kursem SA132 do Bolesławca do którego ja i jescze jeden znajomy mk przesiedliśmy się frekfencja 0 !!! Do bolesławca dojechaliśmy sami z kierowniczką
    autor: ~Michał

    JG – BC Frekfencja…. – 2007-12-10 16:47:51
    Zauważyłem że w galerii są dodane zdjęcia z wczorajszego dnia z tamtej linii. Mam więc pytanie o zaobserwowanoą frekfencję w pozostałych pociągach ? P. S . Lubin Górniczy – Legnica – Wrocław jak na tragiczną prędkość na odcinku Lubin – Legnica oraz pierwszy dzień kursowania oraz zażartą konkurencję busiarstwa nawet nieźle 15 – 19 pasażerów na kibel…
    autor: ~Michał

    Nowe zdjęcia – 2007-12-10 17:52:24
    Dodałem zdjęcia z Jankowej Żagańskiej (szynobus do Jeleniej Góry oraz KKA, plus parę zmian). Dodam, że nikt nie wsiadał ani do szynobusa do Jeleniej Góry, ani do “szynobus” do Zielonej Góry
    autor: ~krzysiek

    … – 2007-12-10 18:43:59
    W Iłowej wczoraj też nikt nie wsiadał, ani nie wysiadał do Jeleniej/Zielonej.
    autor: ~sZakOOu

    Frekwencja – 2007-12-10 19:14:57
    Myślę, że ocenę frekwencji można będzie zacząć w nowym roku. Jeżeli ktoś będzie chciał się przesiąść na dojazdy to zrobi to od nowego miesiąca. Druga sprawa to braki w taborze. Jak ktoś busem jeżdzi to po co ma się przesiadać na KKA, które czasami pojedzie czasami nie…
    autor: ~Marek

    hahaha – 2007-12-10 21:03:11
    nasz UM wysłał szynobusy na dolny śląsk a w lubuskiem KKA jeździ!! hahaha
    autor: ~max

    Jutro kolejne zdjęcia – 2007-12-10 21:14:24
    Z frekwencją to prawda trzeba zaczekać z ocenami, warto jednak zwracać uwagę na to co dzieje się już od pierwszego dnia jutro zapodam kolejne zdjęcia swoje i szakoou.
    autor: ~krzysiek

    KKA – 2007-12-10 21:37:05
    Za około 2 tygodnie pojawi się nowy szynobus pesy w Jelonce, zakupiony m.in. na tą trasę. Zatem trzeba spokojnie poczekać. Być może DZPR pości już jakis szynobus wcześniej ponieważ SA102 już jeździ.
    autor: ~ja:)

    Nowe fotki tym razem z Iłowej – 2007-12-11 17:43:37
    Zapodałem zdjęcia z Iłowej autorstwa sZakOOu, wkrótce tj jeszcze dzisiaj fotki ze stacji w Szprotawie
    autor: ~krzysiek

    Fotki ze Szprotawy – 2007-12-11 18:22:35
    Dodałem fotki ze Szprotawy
    autor: ~krzysiek

    ;(( – 2007-12-11 18:54:56
    Biedna ta stacja szprotawska,zadnego malowania na nowy rok,nic nie ozywione moze sami cos zoorganizujemy o ile plk sie zgodzi chetnie bym wpadl na SZPROTAWKE mala integracja sprzatanko i juz by bylo lepiej mozna sciepe zrobic na jakies kosze ,farby,np.wymalowac zelazny peron oliwcem na niebiesko troszke farby bialej na podmalowanie krawedzi peronowej moge przywiesc,podobna akcje organizuje na głogowie sam zamaitam hol za zadna oplata takze zdecydujcie ..zapraszam … narcyz2025@wp.pl
    autor: ~rafalek

    Stacja Szprotawa – 2007-12-11 18:57:52
    Sprawę warto przemyśleć, wiata jest strasznie dziurawa i przecieka, mogliby ją uszczelnić. Ciekawe co inni użytkownicy sadzą na ten temat
    autor: ~krzysiek

    Co sie dzieje? – 2007-12-15 17:22:15
    Właśnie w tej chwili widać na stronie kolei DB dla przyj./odj. dla stacji Cottbus i Forst, że poc. Cottbus-Żagań “został odwołany”. Ktoś wie czym to jest spowodowane? Może znów Niemcy boją się naszego taboru? Ciekawe co można zrobić w przypadku dojazdu do Cottbus na przesiadkę do Żagania i zastając na “klapkach” komunikat: “pociąg odwołany”?
    autor: ~melocot

    Co się dzieje?? – 2007-12-15 17:35:05
    Może skrócili jego relację i teraz jeździ do Forst (moim zdaniem ten kurs nie ma sensu, z Forst do Cottbus jeździ kupa składów niemieckich, i oni pewnie nie chcą jeździć naszymi pociągami. Zastanawia mnie dlaczego Niemcy mieliby się bać naszego taboru?? Ja zrobiłem dzisiaj jeszcze raz fotki peronu w Szprotawie, jutro albo w poniedziałek je zapodam do galerii bo poprzednie wyszły zbyt ciemne. Dzisiaj popołudniowy kurs Żary – Niegosławice – Żary obstawiał SA 133 003.
    autor: ~krzysiek

    Bojaźń… – 2007-12-15 19:13:40
    @krzysiek Fakt, na odc. Forst-Cottbus jeździ szynobus. Nasz skład wagonowy wymaga zapewne jazdy z obsługą. Pamiętam doskonale, że szynobus na trasie Forst-Cottbus jest prowadzony bezobsługowo – to znaczy prowadzi go maszynista bez konduktora; kier. poc.; etc. Więc całkiem możliwe, że brakuje im dodatkowej obslugi konduktorskiej na nasz wagonowy skład. Z drugiej strony jak to jest, że w tydzień po wprowadzeniu tego połączenia do rozkładu jazdy jest ono już skracane (jeśli to rzeczywiście polega tylko na skróceniu relacji).
    autor: ~melocot

    Cottbus – 2007-12-15 19:57:50
    Myślę, że w najbliższym czasie pojawią się jakieś informacje na ten temat.
    autor: ~krzysiek

    Co się dzieje??? – 2007-12-16 00:32:42
    Według polskiego rozkładu niemiecki RB 5894 wyjeżdża z Tuplic o 8.52 do Cottbus. A 7 minut później pojawia się 5894 z Żagania do Cottbus. A Forst obydwa pojawiają się o 9.18 by odjechać dalej o 9.43. Nieźle zamieszane ))
    autor: ~Marek

    tuplice – 2007-12-16 12:38:09
    Czy niemieckie składy rzeczywiście docierają do Tuplic?
    autor: ~ciekawski

    🙂 – 2007-12-16 14:32:28
    Nie z tego co wiem to nie. Dodałem dzisiaj jeszcze raz fotki z peronu w Szprotawie wybrałem się tam za jasności
    autor: ~krzysiek

    Niemieckie RB. – 2007-12-16 14:44:02
    Niemieckie szynobusy z odc. Cottbus-Forst nie mają szans przekroczyć granicy PL-D. Raz, że mają 5 minut między przyj./odj. z/do Cottbus. Dwa, że UTK miałoby za dużo pracy (patrz: czas oczekiwania PCC Arriva). Tak na marginesie. Swego czasu widziałem specyfikację przetargu na lubuskie szynobusy i jednym z warunków było dopuszczenie do ruchu na terenie kolei niemieckich (homologacje, pozwolenia, certyfikaty). Mamy takie SA133 z tego właśnie przetargu, które jeszcze ani razu nie wjechało na teren Niemiec.
    autor: ~melocot

    KKA – 2007-12-18 15:43:26
    Już wiemy dlaczego na Zielona – Jelenia jeździ KKA. Otóż szynobus który miał obsługiwać tą trasę został podkupiony w ostnich dniach przez Arrive i jeździ w jej barwach(dlatego też zmieniono numer serii na sa 134) . Miał to być pierwszy z ośmiu nowych szynousów zamówinioych w PESA’e przez UM Dolnego Śląska!
    autor: ~ja:)

    Szynobusy – 2007-12-18 16:02:32
    Czytałem o tym na grupie, ale ciekawe czy ta informacja jest na 100% wiarygodna, przecież żadna szanująca się firma nie powinna pozwolić sobie na takie coś. Chyba, że produkowali pojazd, ale nie było dla niego 100% przeznaczenia (ktoś go miał zakupić), Arriva złożyła zamówienie i się dogadali, jeżeli zaś województwo zamówiło i mieli się zmieścić w terminie, a mimo to sprzedali go Arrivie to źle świadczy o firmie Pesa.
    autor: ~krzysiek

    … – 2007-12-18 17:55:04
    Od biedy wybaczalne, jeśli termin oddania PESA miała późniejszy niż 9 grudnia. Jeśli jednak termin minął, a pojazd sprzedali Arrivie – to jest to karygodne. Przestroga dla ludzi z UM – może sobie przypomną, że nie tylko PESA produkuje szynobusy.
    autor: ~sZakOOu

    KKA – 2007-12-18 21:17:04
    Jest duże prawdopododobieństwo, że tak własnie było. I to jest powodem również tego, że na trasie Jelenia Góra – Bolesławiec część krusów obsługiwana jest składme wagonowym. Pierwszy szynobus miał dotrzeć na początku grudnia, drugi natomiast pod koniec miesiąca. Swoja drogą dlaczego można było uruchomić SU42 z wagonem do Bolesławca, a do Zielonej już tylko”gumobusa”….
    autor: ~ja:)

    … – 2007-12-18 22:27:56
    Ekipa bolesławiecka z pewnego forum, mówi ci to coś?
    autor: ~sZakOOu

    ;p – 2007-12-18 22:29:26
    bo urzędnicy z wroclawskiego UM dbają o pasażerów a z lubuskiego UM maja ich w d….
    autor: ~max

    … – 2007-12-18 22:36:10
    No tak, ale ta para połączeń akurat leży w gestii DZPR czyli i dolnośląskiego UM. Lubuskie należycie wykonuje przewozy ZG-JG-ZG nowiutkim SA133-007. Może gdyby ZG należała administracyjnie do Dolnego Śląska, to i by się znalazło SU42 z wagonem.
    autor: ~sZakOOu

    …… – 2007-12-18 23:10:47
    sZak00u, proszę nie przeceniaj siły sprawczej “ekipy z bolesławca”. Ich samozwańcze sukcesy są tylko małą cząstką gierek odbywających się w UM i DZPR.
    autor: ~ja:)

    re – 2007-12-18 23:19:40
    lubuski UM i dolnośląski dogadali się w temacie połączeń JG ZG i sęk w tym że lubuski UM kupił szynobus i realizuje przewozy przewoźnikiem PKP natomiast dolnośląski UM wozi d…. swoich mieszkańców do węglińca a lubuszan ma w d…. i taka jest różnica! Moim zdnaiem organizator przewozów w lubuskim (UM) powinien wymusić na DZPR stonke z 1 wagonem na odcinku węgliniec – Zg węgliniec!!
    autor: ~max

    usunięcie komentarza użytkownika ania – 2007-12-19 16:58:38
    takich komentarzy nie będziemy tolerować, komentarz został usunięty
    autor: ~krzysiek

    KKA – 2007-12-19 17:40:22
    To od kiedy DZPR puszcza szynobus do Zielonej, od jutra czy od soboty? Ciekawe co z tego wyjdzie…
    autor: ~jano

    … – 2007-12-19 18:13:48
    Ponoć ma jeździć do 20-tego, więc od piątku powinien jeździć. O ile PR Wrocław nie przedłuży kursowania KKA… ;(
    autor: ~sZakOOu

    popołudniowy do jeleniej… – 2007-12-19 20:23:14
    Od pewnego czasu irytuje mnie komunikacja zastępcza na lini zielona góra – węgliniec – jelenia gora. Za kazdym razem gdy chce wrócić z zielonki szynobusem o 15.32 to pod dworzec podstawiany jest autobus… . z opóźnionym sa133 ktory ma jechac na ten kurs mijam sie dopiero na wysokości Lubanic. Może wy wiecie co jest grane??
    autor: ~zgred

    KKA – 2007-12-19 21:38:00
    Mijasz się z planowym z Jeleniej.
    autor: ~bus

    nicx;( – 2007-12-19 21:56:25
    niema co ukrywac ze sytuacja na wezle żarskim czy żagańskim jest fatalna..od kilku lat jest ztym problem ale nic zreszta nie wspomne o głogowie praktycznie to samo lokalne pocagi do wrocka,leszna,zielonej góry,rzepina…a reszta to jakis miasteczek typu ścinawa,wschowa…jeden pośpiecccccccccccch do przemyśla gł.. sezonowe do szczecina,świnoujścia i bielska białej…szkoda gadacx ale to wina plk bo inwestuja w duze miasta a zapominaja o mniejszych kiedys bylo dobrze teraz jest dnooo;(
    autor: ~rafalek

    haha – 2007-12-19 23:54:39
    jednym slowem organizator przewozów w lubuskim daje d…. na całym froncie! Chyba żaden urzędas nie podróżuje tym “pociągiem” KKA…
    autor: ~max

    Re:haha – 2007-12-20 08:05:30
    Ale żes się nakręcił jak katarynka z tym tekstem o organizatorze przewozów. Poczytaj sobie jak Arriva funkcjonuje w kujawsko pomorskim a potem wypisuj swoje farmazony.
    autor: ~ST43

    re:Re:haha – 2007-12-20 08:40:49
    hah ST43 ja o sytuacji Arriva czytałem ale chyba Ty nie do końca bo potencjał taboru pasażerskiego Arrivy i DZPR ma się jak 1:100 więc kolego nie wypisuj farmazonów tylko sam doczytaj:p
    autor: ~max

    🙂 – 2007-12-20 18:27:02
    Wszyscy powinniśmy trzymać kciuki za Arrive bo po LKR to jedyna spółka która próbuje walczyć z monopolem PKP! Tylko zdrowa konkurencja może wprowadzić prawdziwą walkę o klienta i świadczenie usług na najwyższym poziomie…a takim napewno nie jest KKA…
    autor: ~urbi

    KKA – 2007-12-20 19:10:07
    W Węglińcu na torach postojowych oprócz EZT’ów stoją także dwie bonanze. Jeżeli dobrze się domyślam to od jutra to będzie dolnośląski szynobus(prawdopobnie tylko na odcinku Węgliniec – Zielona Góra a Węgliniec – Jelenia Góra EZT – do czasu przyjazdu noej pesy)
    autor: ~ja:)

    KKA – 2007-12-21 13:59:56
    I co dzisiaj jechało, wie ktoś może? Skład z bonanzami, nowy szynobus, czy dalej KKA?
    autor: ~sZakOOu

    SA132 – 2007-12-21 15:36:52
    SA132 ma wyjechać na trasę w niedzielę.
    autor: ~Andrzo

    🙂 – 2007-12-21 16:34:45
    o czyli na foty
    autor: ~krzysiek

    KKA – 2007-12-21 19:44:32
    Dziś na Zielona Górę pojechał standardowo autobus., Andrzo, rozumię, że od niedzieli planowo jeździ dolnoślaski szynonus?
    autor: ~ja:)

    KKA Wegliniec – Zielona Góra – 2007-12-22 13:39:41
    No właśnie jak byłaby to pewna informacja to bym chętnie na foty wyskoczył
    autor: ~krzysiek

    nieprzewidywalność PKP – 2007-12-22 15:00:53
    Niestety na PKP nic nie jest pewne Wczoraj podmienili obiegi i na Legnicę pojechał SA105. Ludzie w Legnicy nie zmieścili sie…
    autor: ~Andrzo

    ? – 2007-12-23 11:57:25
    zostali w legnicy czy doczepili pusty wagon do SA105?
    autor: ~ciekawski

    Nadal KKA – 2007-12-23 16:15:16
    Dnia 23.12.2007 tj. niedziela o godz. 14:05 po ul. Kościuszki w Nowogrodzie Bobrz. jechała KKA w rel. Węgliniec – ZG. A może to nie w tą niedzielę miał jechać SA132
    autor: ~melocot

    to dobrze, że nie jechałem na foty – 2007-12-23 18:34:48
    To dobrze, że dałem sobie spokój i nie jechałem aby robić fotki, coś by przecież było słychać o tym, że już odebrali szynobus nowy (ten co im wcześniej arriva podebrała), a tu nic.
    autor: ~krzysiek

    szynobus wrocławski – 2007-12-23 23:02:43
    Ale tu nie chodzi o nowe szynobusy tylko o SA132, którego PESA zabrała na wymianę silnika.
    autor: ~Andrzo

    Szynobusy – 2007-12-24 10:03:31
    Bo na grupie coś mieszali, że to Arriva niby dolnośląskiemu podebrała SA 132 i dlatego jest KKA, więc to chodzi o jeżdżący SA 132 002, który pojechał na wymianę silnika??
    autor: ~krzysiek

    Re: Szynobusy – 2007-12-24 10:30:19
    Tak jest. Zamieszanie z Arriva dotyczy zupełnie nowych pojazdów zamówionych przez Wrocław. Natomiast na ZG-JG miał jeździć SA132, który w ostatniej chwili poszedł na wymianę silnika. Z tymi silnikami jest spore zamieszanie, bo wszystkie wozy PESY mające silnik IVECO muszą mieć je wymienione z powodu ukrytej wady. Lubuskie SA133 mają już silniki MAN.
    autor: ~Andrzo

    Szynobus – 2007-12-24 14:12:06
    SA132-002 codziennie jeździ po dolnośląskich torach więc skąd jakaś informacja o wyminie silnika? Codziennie jedzie z Jeleniej Góry do Bolesławca a następnie do Zgorzelca i tą sama trasą wraca. Miał być nowy SA133 wyprodukowany dla Dolnego Śląśka ale PCC Arivva kupiła go przed przekazaniem dla UMWD. I teraz jeździ jako SA134.
    autor: ~KKA

    SA106 – 2007-12-24 14:50:15
    Chodziło mi o oczywiście SA106. Wszystkie te wozy z silnikiem IVECO mają te silniki do wymiany.
    autor: ~Andrzo

    SA 106 – 2007-12-24 15:48:21
    Czyli z dolnośląskiego ma jeździć SA 106, no proszę w Kujawsko – Pomorskim mają z tymi szynobusami straszną padakę Może poz miane silników Arriva nie będzie się z nimi tak męczyła.
    autor: ~krzysiek

    sa105 – 2007-12-24 17:10:24
    czy SA105 mogą ciągnąć jeden lub dwa wagony? Od nr101 są wyposażone w sprzęgi śrubowe czyli teoretycznie mogą…??
    autor: ~ciekawski

Możliwość komentowania została wyłączona.