Reaktywacja połączeń Żagań – Głogów, pytanie kiedy?

Zapowiadano wielkie zmiany w rozkładzie jazdy, a skończyło się na obietnicach urzędników. 

Po wprowadzeniu szynobusów na lini ZIELONA GÓRA – ŻAGAŃ – NIEGOSŁAWICE trasa jest niestety mało ożywiona. Zaledwie 2 kursy dziennie tam i z powrotem. Nasuwa się pytanie co dalej?

Relacje pociągów samorząd planuje wydłużyć docelowo do Glogowa. Takie rozwiązanie przydałoby się wprowadzić, bo z trasy za czasów świetności korzystało dużo ludzi.

Jeden komentarz do “Reaktywacja połączeń Żagań – Głogów, pytanie kiedy?”

  1. Komentarz “Reaktywacja połączeń Żagań-Głogów” – 2007-04-15 16:23:27
    Moim zdaniem przywrócenia połączeń do Głogowa to doskonały pomysł. Skoro już uruchomiono szynobusy do Niegosławic, można było by przedłużyć trasę do Głogowa, gdyż jak na razie połączenie do Niegosławic nie jest aż tak szałowym rozwiązaniem. Miło byłoby znowu dojechać koleją z Żagania do Głogowa, tym bardziej iż w niedalekiej przyszłości mają trafić kolejne szynobusy do Żagania. I tylko szynobusy na tą trasę,żadnych suk z wagonami osobowymi.I będzie miło i ekonomicznie. Przydało by się także poprawić stan torowiska, gdyż niema sensu podróżować 40 km/h bo będzie to nieopłacalne w stosunku do transportu kolejowego.
    autor: ~Pavlo

    … – 2007-04-16 08:54:29
    to jakieś bzdury, że trasa Niegosławice – Głogów nadaje się dla pociągów towarowych a dla osobowych NIE…!?
    autor: ~xx

    rowerem szybciej – 2007-04-16 14:47:26
    Bo nikt oprócz miłośników kolei nie chce się tarabanic 20 km/h tylko dla samej przejadzki szynobusem.
    autor: ~Andrzo

    Dokładnie – 2007-04-16 17:17:31
    I tu się zgadzam z Andrzejem. Autobusem zajadą szybciej niż pociągiem. Andrzeju czy samorząd może / będzie pozyskiwać jakieś środki z funduszy unijnych na remonty torowisk, czy nie jest to całkowicie jego działka tylko PLK??
    autor: ~krzysiek

    remonty za kasę z UE – 2007-04-16 20:54:53
    Samorząd w ramach środków unijnych na tzw Lubuski Regionalny Program Operacyjny 2007-2013 planuje umozliwic PLK budowę łącznicy omijającej stację Czerwieńsk, zmodernizowac do 120km/h odcinek Czerwiensk – Zbąszynek, wyremontowac linię Zbąszynek – Gorzów oraz wyremontowac odcinek Gorzów – Kostrzyn. Ponadto PLK powinna również wyremontowac całą Odrzankę.
    autor: ~Andrzo

    hmmm – 2007-04-16 21:10:12
    acha czyli LUM zapisał w LRPO 2007-2013 program pt.: Całe województwo buduje tory do Gorzowa… no świetnie….
    autor: ~niezadowolony

Możliwość komentowania została wyłączona.