Witold Pahl, gorzowski poseł PO, zbiera podpisy za uruchomieniem bezpośrednich połączeń kolejowych z Gorzowa do Berlina i Zielonej Góry do Cottbus.
Podpisy z poparciem są potrzebne posłowi do wywarcia nacisku na rząd i parlamentarzystów, aby jak najszybciej uchwalili nową ustawę o transporcie kolejowym. Umożliwi ona samorządom województwa uruchomienie transgranicznych połączeń kolejowych. Chodzi o linię z Krzyża przez Gorzów do Berlina oraz z Zielonej Góry do Cottbus i uruchomienie na niej szynobusów, które bez przeszkód przejeżdżałyby przez granicę.
Dziś polskie i niemieckie szynobusy nie mogą tego robić. Na wspólnej linii obowiązywałyby też wspólne bilety. Projekt ustawy został już pozytywnie zaopiniowany przez prezydium klubu parlamentarnego PO. – Rozmawiałem z ministrem infrastruktury Cezarym Grabarczykiem, który popiera naszą inicjatywę. Szanse uchwalenia ustawy rosną, ale ciągle jest zagrożenie. Dlatego kontynuujemy zbieranie podpisów- mówi poseł Pahl. Można je składać na www.pahl.pl/pkp.
źródło Gazeta Lubuska
??? – 2009-03-08 21:27:15
Może ktoś wie kto wydaje polecenia typu, SA133-003 na Gorzów,a w zamian SA105-101?Bardzo mnie to interesuje, gdyż o ile szynobusy “ujeżdżane” przez żagańskich mechaników są w miarę zadbane, to po takich wymianach wracają do nas w o wiele gorszym stanie, jeżdżące śmietniki!
autor: ~paavlo83
Re: ??? – 2009-03-09 07:15:48
A pasażerowie Cię interesują? W pociągach “żagańskich” jeździ po 40 osób a na “gorzowskich” 140 i więcej. Poza tym SA105-101 został specjalnie zabrany z “sulęcinki” żeby na Żaganiu nie było KKA.
autor: ~Andrzo
? – 2009-03-09 15:34:48
Nadal nie wiem , a chciałbym wiedzieć kto podejmuje takie decyzje?Pasażerowie mnie interesują, bo kolej bez pasażera to jak ryba bez wody, wszystko jest od siebie uzależnione…tylko jak widzę SA105-101 w niedzielę jadącego po południu na Jelenią Górę zapchanego po brzegi to aż się dziwie że tyle ludzi można upchać!Do tego pęknięta szyba czołowa (chyba takie coś dyskwalifikuje go z jazdy?).SA105-102 podkuta jest że hoho, a jeździ, tyle że jeździ aż dudni.Też ciężko dać ją na obtoczkę?A na koniec: nie powinno się mieszać z tymi autobusami szynowymi.”Górna”czę ść lubuskiego że tak się wyrażę “odstawiła” dwa szynobusy, więc niech sobie jeżdżą KKA.Andrzej skontaktuj się ze mną przez gg:735767.Z góry dzięki!
autor: ~paavlo83
… – 2009-03-09 16:12:20
Czy są tu na sali nadal jacyś zwolennicy usamorządowienia PKP? Sami widzicie do czego doprowadza państwowy organ administracyjny (tutaj lubuski Urząd Marszałkowski) w kolei. A przecież DB prowadziło rozmowy z Ciemnoczołowskim, dlaczego to wszystko ucichło? Jakby prywaciarz wszedł (ze swoim taborem!), to nie byłoby takich jaj, jak teraz. Ogłosić przetarg na obsługę połączeń pasażerskich od nowego rozkładu i tyle.
autor: ~sZakOOu
… – 2009-03-09 17:29:14
Podkuty SA105-102 ? Przecież on cały czas jeździ na Żaganiu więc kto go podkuł? Szynobusy są po to żeby wozić ludzi i takie rotacje w tym przypadku są racjonalne. Co mają powiedzieć np. mieszkańcy z linii Rzepin – Sulęcin gdzie jeździ teraz KKA bo 101 został zabrany do Żagania? Jeździłem wielokrotnie na trasie na Węgliniec i widzę jakie jest zapełnienie. SA105 spokojnie tam wystarcza. Zresztą potwierdzają to oficjalne liczenia pasażerów. Powód do narzekania zawsze się znajdzie.
autor: ~Andrzo
zapełnienie – 2009-03-09 17:35:41
Aha co do zapełnienia, to w niedziele i piątki wszystkie pociągi są nabite. Polecam obejrzeć odjazd jakiegoś EN57 z Wrocławia po 15.
autor: ~Andrzo
ehh – 2009-03-09 17:49:39
Oj nie musisz mi polecać pociągu do obejrzenia z Wrocławia w stronę Zielonej Góry w piątki hehe.Faktycznie:6843,6845 nabite po brzegi, z tym że co najmniej 50% opuszcza pociąg w Brzegu Dolnym i Wołowie. Co do usamorządowienia PR-ów nie jestem za nie jestem przeciw, aby tylko ktoś z głową zajął się sprzętem, rozkładami jazdy i niepotrzebnymi ludźmi w biurach na Ułańskiej!Mieszanie ze sprzętem moim zdaniem jest złe, mówią ponoć żony i samochodu nikomu nie pożyczaj, może dziwne porównanie, ale jak wiadomo każdy dba o swoje.Rozkład jazdy, przyjazd do Jeleniej Góry i z powrotem po 6-ciu minutach.Kto to wymyślił?Sama próba na szczelność trwa 5 minut, zmiana kabin itd.A co do ludzi, Czerwieńsk “poleciał” i pojawili się ludzie z “cargo” od razu w PR-ach.Tylko po co?Zresztą co ja mogę-chyba tylko sobie pomarzyć że będzie lepiej!PS;Paweł Winnicki na WRP pisze że w tym roku PESA zrobi nam dwa szynobusy?Ile w tym prawdy?
autor: ~paavlo83
? – 2009-03-09 22:26:55
podobno pkp nie ma kasy na remont zbąszynek – czerwieńsk? czy to prawda?
autor: ~max
krótkookresowe zmiany w RJ – 2009-03-11 17:26:41
Zauważyłem, że niektóre kursy ZG-JG mają okresowo zmienione godziny kursowania. Np. pociąg 76632 1 i 2 kwietnia w Bieniowie będzie odjeżdżać 12 minut później. Pociąg 67637 do ZG też ma okresowo zmienione godziny na niektórych stacjach od 18 marca do 4 kwietnia. Z czym to jest związane, będą wykonywane jakieś prace torowe?
autor: ~sZakOOu