Teraz Żagań zostaje na kolejowej bocznicy

Coraz mniej pociągów przejeżdża przez wielką kiedyś stację. W nowym rozkładzie jazdy PKP, który wejdzie w życie 9 grudnia, pojawi się wyczekiwany kurs relacji Zielona Góra – Jelenia Góra. Niestety, ominie Żagań. I pojedzie tylko przez Żary. 

Szybciej do Berlina

Kilkanaście nowych połączeń pojawi się w nowym rozkładzie jazdy PKP, który zacznie obowiązywać od 9 grudnia 2007 roku.

W październiku Zakład Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze chce podpisać z marszałkiem lubuskim umowę o nowym rozkładzie jazdy PKP. Będzie więcej pociągów, przybędzie połączeń a na torach pojawią się też nowe szynobusy.
Czytaj dalej Szybciej do Berlina

Pociągi pojadą setką

Jest szansa na remont linii kolejowej Forst-Żary-Legnica i to jeszcze przed mistrzostwami Euro 2012. Wyeksploatowane tory biegnące przez Żary czeka modernizacja. 

– Na trasie Leszno Górne-Zasieki chcemy przywrócić prędkość konstrukcyjną, czyli 100 km na godzinę – potwierdza Paweł Neumann, dyrektor PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu. Do tej pory w planach PKP nie było ani sowa o modernizacji tych torów. Uwzględniono je dopiero po uchwale Rady Powiatu żarskiego w tej sprawie, przyjętej z inicjatywy Pawła Skrzypczyńskiego na sesji w Jasieniu (29.06.) Z kolei 5 lipca rozmowy z PKP rozpoczęli przedstawiciele lubuskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Według dyrektora poznańskiego oddziału PLK, remont może być sfinansowany ze środków unijnych przeznaczonych na pomoc regionom przygranicznym. Plany modernizacji są tym bardziej realne, iż po stronie niemieckiej przebudowano już tory z Forst przez Cottbus do Berlina, a w Polsce kończy się remont odcinka Legnica-Wrocław. Jeśli kolej zrealizuje zapowiedzi i podniesie prędkości na linii biegnącej przez Żary, to trasa przez nasz region będzie najszybszym połączeniem Berlina z Wrocławiem.

autor Krzysztof Dubrowski
źródło Gazeta Regionalna