Czarna dziura i śmierdzi

Podróżni na żarskim dworcu PKP mogą wybierać: łamać przepisy, przechodząc po torach, czy korzystać z brudnego, nieoświetlonego tunelu? – To się kiedyś źle skończy – mówi Antoni Sobański.

Według mieszkańca Żar, podróżni nie mają wyjścia i przechodzą w niebezpiecznym miejscu. – Co z tego, że stoją tu znaki zakazu, jak często pozostaje slalom pomiędzy pociągami – twierdzi A. Sobański.

Co sprawic aby węzeł Żagański jak i Głogowski odżył?

Nie ma co ukrywać dzieje się źle a nawet bardzo źle. Duże węzły kolejowe takie jak Żagań i Głogów mają swoje lata świetności niestety za sobą. Jakie macie propozycje aby było lepiej a nie gorzej? Podyskutujmy.

Raport na temat reaktywowanych połączeń kolejowych cz. 1

Centrum Zrównoważonego Transportu dokonało oceny frekwencji na reaktywownych dla przewozów pasażerskich liniach kolejowych. Badaniem objęto linie, na których przewozy zawieszono na okres czasu przekraczający 1 rok.Statystykę prowadzono w środku tygodnia, w dni robocze, tak aby wyniki były jak najbardziej miarodajne. Niestety raport nie pozostawił suchej nitki na reaktywowanych w naszym województwie połączeniach Żagań – Niegosławice i Żary – Węgliniec. Szczegóły raportu obejmujące wspomniane linie znajdują się poniżej i w części 2

Czytaj dalej Raport na temat reaktywowanych połączeń kolejowych cz. 1

Raport na temat reaktywowanych połączeń kolejowych cz. 2

Centrum Zrównoważonego Transportu dokonało oceny frekwencji na reaktywowanych dla przewozów pasażerskich liniach kolejowych. Badaniem objęto linie, na których przewozy zawieszono na okres czasu przekraczający 1 rok.

Statystykę prowadzono w środku tygodnia, w dni robocze, tak aby wyniki były jak najbardziej miarodajne. Niestety raport nie pozostawił suchej nitki na reaktywowanych w naszym województwie połączeniach Żagań – Niegosławice i Żary – Węgliniec. Szczegóły raportu obejmujące wspomniane linie znajdują się poniżej :

Czytaj dalej Raport na temat reaktywowanych połączeń kolejowych cz. 2

Zielono światło dla magistrali

[Gazeta Regionalna, 01.02.2008] Lubuski odcinek linii kolejowej z Berlina do Wrocławia, może być wyremontowany kosztem 15 mln zł. Takie rozwiązanie popierają polskie i niemieckie koleje.

– Środki na inwestycje można pozyskać w ramach polsko-brandenburskiej współpracy transgranicznej – potwierdza Sebastian Ciemnoczołowski – wicemarszałek lubuski.

Czytaj dalej Zielono światło dla magistrali

Zmiany w rozkładzie jazdy od 1 lutego 2008

Lubuski Zakład Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze uprzejmie informuje, że od dnia 01 lutego 2008 roku na terenie województwa lubuskiego nastąpią istotne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów w ramach I korekty dokonane na wniosek organizatora przewozów. 

Czytaj dalej Zmiany w rozkładzie jazdy od 1 lutego 2008

Bo do dworca PKP z autobusu blisko

Na adres Rafała Jaworskiego przyszła odpowiedź od wicemarszałka województwa lubuskiego – pociąg relacji Jelenia Góra – Zielona Góra nadal będzie jeździł tylko przez Żary, o Żagań nie zahaczy. Chciało tego 2 tysiące żaganian, ale zdaniem samorządu wojewódzkiego to nieopłacalne. 

Czytaj dalej Bo do dworca PKP z autobusu blisko