Pociąg Retro Cottbus-Wrocław Gł-Cottbus prowadzony niemieckim parowozem już wkrótce znów zawita w Żaganiu.
19 kwietnia Pociąg Retro Cottbus – Wrocław Główny – Cottbus prowadzony najprawdopodobniej przez parowóz BR 03 2204-0 Łużyckiego Klubu Parowozów (Lausitzer Dampflok Club e.V.) zawita w Żaganiu. Najprawdopodobniej ok godziny 9:00 rano w sobotę wyruszy z Cottbus udając się do Wrocławia Głównego. Więcej informacji już wkrotce.
Pociąg Retro Cottbus-Wrocław Gł-Cottbus – 2008-04-16 22:19:04
1. Pociąg nr RWPPcp 76702 (91827) relacji COTTBUS – WROCŁAW GŁÓWNY kursuje 19.IV.2008, nr KWR-440357 wg rozkładu jazdy: Leszno Górne 10:55 c.j.13/12,4; Modła 11:16 c.j.21/20,3; Rokitki 11:26 c.j.10/8,7; Miłkowice 11:44 c.j.18/17,2 ; dalej według zarządzenia IDDER; Miłkowice Tow. 11:49 c.j.5/1,7; Legnica 12:00/12:10 c.j.11/6,3; Wielkie Piekary 12:16 c.j.6/5,2; Szczedrzykowice 12:25 c.j.9/7,4; Malczyce 12:36 c.j.11/10,6; Środa Śląska 12:45 c.j.9/7; Miękinia 12:55 c.j.10/7,7; Wrocław Leśnica 13:05 c.j.10/9,6; Wrocław Żerniki 13:12 c.j.7/4,2; Wr. Nowy Dwór 13:15 c.j.3/1,8; Wr. Muchobór 13:20 c.j.5/1,6; Wr. Świebodzki 13:29 c.j.9/4,1; Grabiszyn 13:31.5 c.j.2,5/2,2; Wrocław Główny przyjazd 13:38 c.j.6,5/6,2; Prędkość max: od Leszno Górne – 90, od km 111 – 50, od km 74,068 – 100, od km 65,625 – 60, od km 64,383 – 100, od km 6,979 – 70, od km 3,905 linii 757 – 40, od km 0,708 linii 761 – 20, od km 2,071 linii 271 – 60 km/h. Dane techniczne: Lokomotywa=03.2204, Obciążenie=360, Dł.poc.=214, Wym.%m.ham=93, V techn.=48,4; Wniosek CM Poznań nr 749/830 z dnia 02.04.2008; 2. Pociąg nr RWPPcp 67701 (9182 relacji WROCŁAW GŁÓWNY – COTTBUS kursuje 19.IV.2008, nr KWR-436705 wg rozkładu jazdy: Wrocław Główny odjazd 18:35; Grabiszyn 18:41.5 c.j.6,5/6,4; Wr. Muchobór 18:47.5 c.j.6/5,4; Wr. Nowy Dwór 18:49.5 c.j.2/1,5; Wrocław Żerniki 18:52.5 c.j.3/2; Wrocław Leśnica 18:57.5 c.j.5/3,5; Miękinia 19:06 c.j.8,5/7,4; Środa Śląska 19:15 c.j.9/7,7; Malczyce 19:26 c.j.11/9; Szczedrzykowice 19:36 c.j.10/9,6; Wielkie Piekary 19:45 c.j.9/7,7; Legnica 19:55/20:00 c.j.10/5; Miłkowice Tow. 20:08 c.j.8/7,1; ; dalej według zarządzenia IDDER; Miłkowice 20:12 c.j.4/1,7; Rokitki 20:30 c.j.18/17,3; Modła 20:39 c.j.9/8,7; Leszno Górne 21:00 c.j.21/20,3 ; dalej według zarządzenia IDDER7; Prędkość max: od Wrocław Główny – 60, od km 5,229 – 70, od km 6,979 – 100, od km 63,24 – 60, od km 65,96 – 100, od km 74,068 – 50, od km 111 – 90 km/h. Dane techniczne: Lokomotywa=03.2204, Obciążenie=360, Dł.poc.=214, Wym.%m.ham=93, V techn.=52,2; Wniosek CM Poznań nr 749/831 z dnia 02.04.2008;
autor: ~Wojtek
Żagań – 2008-04-17 08:13:56
A w Żaganiu o której będzie? Czy w ogóle nie będzie stawać?
autor: ~McLusky
Parowóz w Żaganiu – 2008-04-17 16:17:10
Zawsze stawał w Żaganiu, myślę, ż gdzieś z 20 – 25 minut trzeba odliczyć od czasu jego przybycia do Leszna Górnego czyli około 10.30. Zawsze w Żaganiu miał krótki postój, zmieniała się drużyna.
autor: ~krzysiek
Żegnamy WAWLA? – 2008-05-06 15:50:31
Niechcem nikogo niepokoić ale od pewnego czasu dochodzą do mnie słuchy że od nowego rozkladu jazdy trasa EC WAWEl ma biec nie przez Żagań ale przez Poznań. Niestety ale moje wcześniejsze przypuszczenia zaczynają się potwierdzać…
autor: ~Michal
EC Wawel przez Poznań – 2008-05-06 21:31:30
Ja też słyszałem, że EC Wawel od rozkładu 2008/2009 jest wytrasowany przez Poznań. Czyli po blisko 8 latach Legnica pożegna pierwszy w historii pociąg tej kategorii.
autor: ~Wojtek
hmm – 2008-05-06 23:15:45
To jeszcze nic! Ponoć InterCity ma przejąć pośpiechy (międzywojewódzkie?), bo zrezygnowano z opcji InterRegio. Przewozom Regionalnym już tylko zostaną lokalne – oczywiście do czasu usamorządowienia czyli śmierci PKP PR w dotychczasowej formie. A prawdziwej konkurencji na torach nadal brak. Ręce opadają co się dzieje…
autor: ~sZakOOu
BÓBR szynobusem – 2008-05-07 08:11:11
To jeszcze nic!!!Od grudnia 2008r (nowy rozkład jazdy) dotychczasowy skład wagony plus lokomotywa (pociąg BÓBR, relacji Żagań-Wrocław Główny) zostanie zastąpiony szynobusem!!! I to tylko do Legnicy!!!…a co do WAWELA to już od dawna sie o tym mówiło.Pozdrawiam
autor: ~Paavlo83
? – 2008-05-07 10:54:35
to żagań straci jedyne połączenie do wrocławia?
autor: ~max
szynobusy – 2008-05-07 16:47:29
Jeżeli za to przybędzie dodatkowych połączeń na Legnicę to jestem za. W całej Polsce wycofywane są stare i nieekonomiczne spalinowe składy.
autor: ~MK
… – 2008-05-07 19:10:41
To ja życzę powodzenia z taka filozofią jak powyżej!!!połączeń raczej nie przybędzie, do tego dojdzie przesiadka w Legnicy, bo na pewno będzie jakiś pociąg na skomunikowanie, a przy awaryjności naszych szynobusów ( gdy jeden szynobus ulegnie awarii wszystko pada.) będzie śmiesznie…
autor: ~Paavlo83
beton – 2008-05-07 22:53:40
MK co ty za pierdy opowiadasz?? Bóbr od Legnicy jedzie ciągnięty elektrykiem! A jeżeli ma być ekonomiczny to nalezałoby powrócić do relacji Zary-Wrocław! no to pieknie a już myślałem że urzedasy z LUM zajęci są sami sobą a tu jednak beton betonem pozostal
autor: ~max
Bóbr…. – 2008-05-08 14:22:26
O Bobrze już kiedyś pisałem że prędzej czy później go uwalą jest to pewne i oczywiste wszystkie linie i połączenia którymi podróżuje dużo pasażerów upapia się w ten sposób. A odebranie nam WAWLA jeszcze bardziej obniży range linii Żagańskiej (i mówimy jeszcze że jest to najbliższa i najszybsza droga z Wrocławia do Berlina )
autor: ~Michał
Wawel – 2008-05-08 16:19:06
Najgorsze jest to że przez Poznań jeździ dużo pociągów, po co im jeszcze kolejny?? Tutaj pociągów dalekich relacji jest niewiele, i jeszcze chcą ostatni zabrać.
autor: ~krzysiek
Wawel – 2008-05-08 16:44:14
Zmiana trasy Wawela to jak zwykle plotka. Nie wiem kto puszcza takie bzdury. Chyba tylko po to żeby zamęt siać Podobnie jak parę dni temu na forum Gazety Wyborczej ktoś zrobił zrobił aferę, że w Zbąszynku jest tylko 4 minuty na przesiadkę z pociągu ZG na Poznań.. To nic, że pociągi na siebie czekają.
autor: ~Andrzo
re – 2008-05-09 23:01:01
To bardzo dobra wiadomość Słyszałem że tory z Miłkowic do Forst mają być remontowane za kase z EWT. Andrzo a co z Bobrem? Popłynie do likwidacji czy ostanie się?
autor: ~urbi
Żary – Legnica – 2008-05-10 12:14:24
Tak, są plany aby wyremontować w możliwie krótkim czasie cały odcinek Miłkowice – Forst do prędkości 100km/h. Co do Bobra to powiem tylko, że faktycznie jest to niestety bardzo kosztowny pociąg. Lokomotywa i maszynista wynajmowane od Cargo oraz duże naciski lokomotywy i wagonów na tor, za które kasuje PLK powodują, że taki pociąg kosztuje ponad dwa razy więcej niż lekki szynobus. Średnia liczba pasażerów na odcinku do Legnicy waha się od 60 do 150 więc spokojnie SA133 by wystarczył i mógłby ponownie kursować z samych Żar. Obecnie i tak ludzie przesiadają się w Legnicy na Ślązaka albo jadą przez Węgliniec.
autor: ~Andrzo