Serdecznie zapraszamy do galerii, która wzbogacona została wieloma nowymi zdjęciami. Znaleźć tam można fotki z moich wędrówek na trasie Żagań – Głogów i ocenić czy jest potrzebny remont.
Dla zrównoważenia nastroju proponuje rzucić okiem na to co dzieje się na magistrali E30.
Dla dyskutujących o stanie torowiska na trasie Żagań – Głogów i przedłużeniu kursowania szynobusu od Niegosławic do Głogowa proponuję prześledzić jak w rzeczywistości wygląda tor.
Dla ułatwienia proszę po przejściu do galerii w menu po prawej stronie klinkąć “Szukaj” a nastepnie wpisać hasło:
wycieczka01 – odcinek od Niegosławic do Szprotawy
wycieczka02 – odcinek od Gaworzyc do Przecławia
wycieczka03 – odcinek od Żagania do Bukowiny Bobrzańskiej
wycieczka04 – odcinek od Gaworzyc do Żukowic
wycieczka05 – odcinek od Żukowic do Głogowa
Wyprawy miały miejsce w wakacje, przeważnie poruszałem sie rowerem, tylko na piątą wycieczkę wybrałem się samochodem, uznając, że lepiej poświęcic czas na fotografowanie niż na sam dojazd.
Dla poprawienia humoru proponuję zajrzeć na stacje Bolesławiec orazZebrzydową. Można obejrzeć jak wyglądają przed i po modernizacji.
Na koniec można zernkąć do Małomic na nie planowaną mijankę pociagów.
Życzę miłego oglądania 🙂
Dla ułatwienia proszę po przejściu do galerii w menu po prawej stronie klinkąć “Szukaj” a nastepnie wpisać hasło:
wycieczka01 – odcinek od Niegosławic do Szprotawy
wycieczka02 – odcinek od Gaworzyc do Przecławia
wycieczka03 – odcinek od Żagania do Bukowiny Bobrzańskiej
wycieczka04 – odcinek od Gaworzyc do Żukowic
wycieczka05 – odcinek od Żukowic do Głogowa
Wyprawy miały miejsce w wakacje, przeważnie poruszałem sie rowerem, tylko na piątą wycieczkę wybrałem się samochodem, uznając, że lepiej poświęcic czas na fotografowanie niż na sam dojazd.
Dla poprawienia humoru proponuję zajrzeć na stacje Bolesławiec orazZebrzydową. Można obejrzeć jak wyglądają przed i po modernizacji.
Na koniec można zernkąć do Małomic na nie planowaną mijankę pociagów.
Życzę miłego oglądania 🙂
Miłkowice – Forst – 2007-12-06 23:26:39
W sieci znalazłem link w w w . zm.org.pl/?a=koalicja.rpo_doln oslaskie dotyczący planów PKP modernizacji odcinka Miłkowice – Forst
autor: ~urbi
… – 2007-12-07 03:12:23
Czarno to widzę. News jest z początku 2006, więc niezbyt aktualny. Po drugie na tej stronce są zamieszczone _propozycje_ inwestycji. Naturalnie ja bym tam chciał, ale jestem zbyt dużym pesymistą żebym w to uwierzył.
autor: ~sZakOOu
;)) – 2007-12-07 15:47:49
odkrzaczyc perony ,i przedluzyc relacje nic dodac nic ujac ) …
autor: ~rafalek
🙂 – 2007-12-07 15:58:33
mówi się o tym już od dawna, ja kiedyś w pociągu słyszałem coś takiego od gości z PLK, że jak skończy się modernizacja na Zgorzelec to wtedy ruszą z Forst, ale przecież na to są pieniądze potrzebne, a nic się nie mówi o tym, żeby jakieś środki były zabezpieczone w budżecie
autor: ~krzysiek
cichaczem 😉 – 2007-12-07 21:27:10
Tak to już w Naszym Lubuskim jest. Wszelkie inwestycje odbywają się bez fleszy, jupiterów i konferencji prasowych. Ot taka łącznica Przylep – Czerwieńsk albo taki remont nadodrzanki….
autor: ~melocot
Mniejszym kosztem znacznie szybciej? – 2007-12-07 21:39:05
TANIEJ i przy obecnym tempie modernizacji linii kolejowych w wykonaniu PLK, SZYBCIEJ ten sam CEL modernizacji Miłkowice-Forst można osiągnąć modernizując Węgliniec-Forst. Ciekawie by wyglądała po takiej modenizacji rel. Kowalskiego i Schmidt’a Wrocław-Węgliniec-Goerlitz/For st(Cottbus). Ile paliwa byłoby zaoszczędzone, ale pewnie chodzi o jak najlepsze wykorzystanie środków Unijnych z budżetu 2007-2013
autor: ~melocot
Idzie nowa praktyka PKP? – 2007-12-08 00:32:36
Zmiany w kursowaniu poc. w związku z modernizacją głowicy południowej stacji Poznań Gł. od 9.XII.07 do 31.I.08: Poc. posp. Zielona G. odj.23:18 – Poznań przyj.1:35 @ Poznań odj.3:00 – Zielona G. przyj.5:12(77201 i 77241) POC. NIE KURSUJE, a z lewej strony groźniejszy wpis: 8na9.XII POCIĄG KURSUJE PO RAZ OSTATNI. Chyba ostro wzięli się za tą modernizację skoro odwołują tylko jeden poc. i to w środku nocy! Czy ktoś może podać jakieś (nawet hipotetyczne) powiązanie owej modernizacji z wcześniejszym o 9 minut odjazdem poc. osob. rel. Zbąszynek-Zielona G.?
autor: ~melocot
Oj, idzie nowe… 😉 – 2007-12-08 19:45:48
Bodajże w czwartek (ja widziałem w piątek), naklejono nowy rozkład jazdy na metalowej tabliczce na budynku mojej stacji. Rozkład “pęka w szwach”, o czym może świadczyć np. niewymienienie w kolumnie Szczecina jako jednego z głównych stacji docelowych pociągu sezonowego. Za to dla Niegosławic znalazło się miejsce (aż jedna godzina i tylko “przyjazdu” . To i tak w sumie błahostka, na tablicach rozkładowych w Węglińcu zabrakło miejsca na “Szklarską Porębę”.
autor: ~sZakOOu
… – 2007-12-08 19:53:07
Dziś popołudniowy kurs ZG-Węgliniec-ZG obsługiwał SA133-007, którym miałem okazję po raz pierwszy jechać. Troszkę mnie zdziwił widok na stacji w Iłowej. Po prawej stronie budynku stacyjnego niemal całkowicie rozebrano betonowe ogrodzenie. Pousuwano także (między byłym ogrodzeniem a jezdnią) krzaczory i ścięto conajmniej jedno drzewo. Ciemno było więc się dokładniej nie przyglądałem. Mam nadzieję że to nie są zwykłe prace porządkowe, a zapowiedź np. poszerzania peronu (może jakąś wiatę z ławeczką dałoby się postawić?). Bo jeśli to były tylko prace porządkowe, to usuwając betonowe ogrodzenie wygląda teraz brzydziej niż było. Jak pogoda dopisze i nie zaśpię, to jutro porobię zdjęcia i wyślę Krzyśkowi. Przy okazji sfotografuję południowe kursy do Jeleniej i Zielonej.
autor: ~sZakOOu
🙂 – 2007-12-08 20:00:05
widzę, że nie tylko ja wstraję jutro wcześnie rano
autor: ~krzysiek
E30 – 2007-12-08 23:00:52
Bedę również e30 pilnował
autor: ~ja:)
Cottbus – 2007-12-09 10:56:07
Dobrze by było, żeby ktoś dorwał szynobus z Bolesławca do Jelonki Ja razem z kolegą Markiem współautorem strony nawiedziliśmy Żagań i zdjęliśmy pierwszy rozkładowy kurs do Cottbus, zdjęcia najpóźniej jutro pojawią się w Galerii. Jechały z Żagania 2 osoby.
autor: ~krzysiek
? – 2007-12-09 11:54:15
jakieś fajne wagony puścili?
autor: ~max
KKA zamiast JG-ZG-JG!!! – 2007-12-09 13:33:46
LOL! DZPR puścił KKA zamiast pociągu Jelenia Góra – Zielona Góra! Kto dzisiaj ma się zamiar wybrać popołudniowym kursem ZG-JG, niech liczy na spore opóźnienie i jazdę autobusem! Zdjęcia z tego wiekopomnego wydarzenia jeszcze dziś wyślę Krzyśkowi. LZPR z Zielonej do Jeleniej puściło SA133-007. (Powoli zaczynam żałować że nasz szynobus wypuszczono aż do Jeleniej. )
autor: ~sZakOOu
hahaha – 2007-12-09 14:18:53
no to zajefajnie! Lubuskie kupiło pociąg za 8 mln zl po to żeby woził tyłki po terenie dolnego śląska a oni nam wysyłają jakąś prowizorkę… hahahaha ciekawe jak długo taki stan rzeczy się utrzyma? Polakom gratulujemy ŻYWCA a urzędnikom z PKP i LUM PRÓŻNI….. tej w głowach
autor: ~max
Czy cała trasa? – 2007-12-09 14:49:49
sZakOOu! Czy napewno KKA jedzie JG-ZG, czy Węgliniec-ZG? Tak czy siak, już widzę te tłumy w KKA wracające ze szkoły, pracy z ZG o godz. 15:30.
autor: ~melocot
… – 2007-12-09 15:13:21
Nie wiem czy cała, nie zdążyłem się zapytać. Wiem tylko że do Iłowej przyjechał autobus, który pojechał do Zielonej – a KKA ma jeździć do odwołania (słowa pani kieronik “pociągu” . Swoją drogą “pociąg” miał tylko 10 minut spóźnienia, całkiem nieźle jak na KKA. (Wiem, marne pocieszenie, ale zawsze!)
autor: ~sZakOOu
KKA Wegliniec – Zielona Góra – 2007-12-09 15:16:28
KKA na Węgliniec – Zielona Góra, w dodatku gdyby nie mój brat biedny kierowca pojechałby z Jankowej na Żagań zamiast na Żary i straciłby jeszcze więcej czasu. Zdjęcia busa wkrótce w galerii. Jak powiedziała kierownik pociągu nie mają na tyle szynobusów.
autor: ~krzysiek
Bolec – Jelonka – 2007-12-09 15:21:13
Podobnie z Bolca na Jelonkę jechał polsat plus wagon. Dolnośląskie ma za mało pojazdów, żeby kursować i potem takie numery się dzieją w dodatku nie wiadomo, jak długo taki stan się utrzyma.
autor: ~krzysiek
🙂 – 2007-12-09 15:22:21
W Jankowej KKA była opóźniona już ponad 20 minut.
autor: ~krzysiek
zdjęcia wysłane – 2007-12-09 15:46:09
Krzysiek, wysłałem ci już paczkę zdjęć.
autor: ~sZakOOu
Wyjście awaryjne…. – 2007-12-09 16:01:58
Wobec braku taboru (dolnośl. szynobus) i wprowadzenie KKA na pdc. Wegliniec-ZG-Węgliniec wydaje się być sensowne tylko rozwiązanie (obieg tylko na lubuskim szynobusie): ZG o.10:05 – Węgliniec p.12:10 (wcześniej o 50 minut); Węgliniec o.12:25 – ZG p.14:33 (poźniej o 15′ – skom. z kier. Bolesławca); ZG o.15:32 – Węgliniec 17:47 (bez zmian); Węgliniec o.18:16 – ZG p.20:22 (kurs. codz. zamiast kurs. w (C) oraz odwołanie kursu w (D) poc. Węgliniec o.16:11-ZG p.18:21). Odcinek Węgliniec-JG-Węgliniec na EZT, bo tych zapewne nie brakuje w dolnośląskim
autor: ~melocot
Wyjście awaryjne…. – 2007-12-09 16:10:49
Melocot – bardzo dobre wyjście – dodatkowo zyskałoby się dobre skomunikowanie w Węglińcu z przyspieszonym do Wrocławia. Tylko teraz trzeba byłoby to zasugerować ludziom z dyrekcji PKP i by jak najprędzej coś takiego wprowadzić!
autor: ~sZakOOu
Hmm – 2007-12-09 16:39:00
Ja bym już nie mieszał w to PKP Uderzyć trzeba do LUM, bo to ich/nas dolnośląskie wyrolowało Jednak przez takie ruchy wydłuży się powrót z Poznania w kier. Żar, Żagania (wyjdzie prawie 2h oczekiwania na przesiadkę w ZG). Chyba, że ostatni kurs z ZG z 20:40 przesunąć na 23:00 – skomunikowanie z EXem z Wawy, a przez to stworzyć sensowny powrót na koniec dnia z POZ. Tylko czy wtedy starczy biletów LasMinute na odc. Poznań – ZG
autor: ~melocot
LasMinute 😉 poprawka nr. 1842 😉 – 2007-12-09 16:41:01
Oczywiście chodzi o LAST MINUTE a nie LasMinute.
autor: ~melocot
“pociąg” do Zielonej… – 2007-12-09 16:56:57
Tutaj mały miks fotek dolnośląskiego “pociągu”… h t t p : / / tiny.pl/jvz5 Większe będą, jak Krzysiek do albumu wrzuci…
autor: ~sZakOOu
🙁 – 2007-12-09 17:23:43
Jutro, pierwszego dnia roboczego nowego rozkładu jazdy, w ZG ok. 15:35 będzie lekki szok wszystkich z biletami miesięcznymi chcących wrócic do domu. Ciekawe czy w LUM sprawa solidarnego podziału kosztów połączenia ZG-JG-ZG też przejdzie cichaczem…
autor: ~melocot
Zmiany na stacji w Szprotawie – 2007-12-09 17:27:07
Dzisiaj popołudniu nawiedziłem naszą kochaną stację i ku mojemu zdziwieniu wiata peronowa została skrócona tylko do tej części, gdzie było zadaszenie, pozostała część została rozebrana, co poprawiło estetykę peronu. Oprócz tego wymieniono oświetlenie peronu na energooszczędne, co poprawi estetykę peronu, ogólnie zmiany oceniam na plus, demontaż szkieletu sprawił, że jest tam teraz jaśniej. Szkoda, że nadal nie działa zapowiadanie pociągów. Na oknie apteki wisi nieaktualny rozkład, natomiast pod wiatą rozkład jest aktualny.
autor: ~krzysiek
Obiegi – 2007-12-09 17:50:19
Podsumowując Szprotawę nawiedziły dzisiaj SA 133 007 z kursem z Żar i potem do Węglińca oraz SA 105 102 z kursem do i z Żar po południu. SA 133 003 jechał do Zielonki i Legnicy
autor: ~krzysiek
Super! – 2007-12-09 18:09:11
Dzięki ~krzysiek! Zapewne nasze bonanzy robiły dziś niesamowite wrażenie na niemcach w Cottbus Chyba, że coś innego się poturlało?
autor: ~melocot
Wagony do cottbus – 2007-12-09 18:20:38
Odnowione wagony z napisem stacja Gdynia, zdjecia wkrótce w Galerii
autor: ~krzysiek
Gdynia do Cottbus 😉 – 2007-12-09 18:39:41
Zwędzili z Bachusa
autor: ~melocot
hahaha – 2007-12-09 19:59:33
Proponuje pracowników LUM odpowiedzialnych za komunikację kolejową wysłać w kosmos! Dopoki DZPR nie znajdzie sobie szynobusa pociągi Jg-ZG powinny być obsługiwane lubuskim szynobusem tylko na odcinku ZG- Węgliniec a jak dolny śląsk chce żeby po ich torach coś jeździło to niech sobie kupi drezynę!! Najlepiej ręczną, którą będą napędzać pracownicy PKP!
autor: ~max
Ad. Zmiany na stacji w Szprotawie – 2007-12-09 22:16:09
Krzysiek, przeciez ten gostek z Zagania na pokazie SA 133 z Żar do Węglinca, mówil że niby wiata zabytkowa i jak sie dowiedzieli to przerwali rozbiorke… Cholera, pociac wszystko i wyp..rzyć to taki nasz sport narodowy. Wzdluż E30 przywracaja stan pierwotny wiatom peronowym, u nas nie mamy szczęścia. Tylko patrzeć jak zachodnia nastawnie zamkna…
autor: ~Marek
🙁 – 2007-12-09 22:21:35
To wszystko źle świadczy o województwie dolnośląskim i o ich lekceważącym podejściu do zakupu autobusów szynowych i reaktywacjach linii. Jak może być, że tak wielkie województwo z jedną z najgęstszych sieci linii kolejowych ma tylko 5 szynobusów (jeden jest zresztą własnością PKP). Porównywalne województwo wielkopolskie ma bodajże 18 szynobusów. Teraz będą kupować, ale to wszystko wymaga czasu, stąd sprawdziły się pogłoski o problemach z połączeniami. Ciekawe ile czasu będzie musiała kursować komunikacja autobusowa Ale odnoszę wrażenie że dość długo.
autor: ~krzysiek
? – 2007-12-09 22:22:49
Są już jakieś fotki z nowego RJ na stronce?
autor: ~urbi
…. – 2007-12-09 22:51:33
Ciekaw jestem jak urzędnicy z LUM wytlumaczą podróżnym fakt, iż szynobusy zakupione za “lubuską” kasę wozą mieszkańców dolnego śląska!!?? Co za beton to wymyślił?
autor: ~urbi
… – 2007-12-09 23:40:27
Aż się prosi by nagłośnić sprawę w lokalnych mediach…
autor: ~sZakOOu
?? – 2007-12-09 23:42:24
kto się zajmuje koleją w Gazecie Lubuskiej?
autor: ~max
… – 2007-12-09 23:51:18
Tomasz Hucał z Żagania, on odpowiada w GL za “akcję” przetrasowania pociągu ZG-JG przez Żagań.
autor: ~sZakOOu
Wytropiliśmy autora 😉 – 2007-12-10 00:17:34
sZakOOu moje gratulacje Ustalenie faktu miejsca pochodzenia autora sztormu w szklance wody wymagał zapewne całych zastępów detektywów
autor: ~melocot
… – 2007-12-10 00:50:13
A dziękuję…
autor: ~sZakOOu
? – 2007-12-10 14:29:27
Interesował się ktoś czy dzisiaj też jeździ KKA?
autor: ~urbi
KKA – 2007-12-10 16:23:37
KKA ma podobno jeździć do 31.12. Do Jeleniej Góry nie dotrł jeszcze pierwszy z ośmiu nowych szynobusów. Do końca grudnia PESA ma go dostarczyć do Jelonki.
autor: ~ja:)
… – 2007-12-10 16:44:55
Oryginalna to polityka zachęcania ludzi przez DZPR do jazdy koleją… h t t p : / / tiny.pl/jblv
autor: ~sZakOOu
nasze i wasze – 2007-12-10 17:16:59
Ciekawe masz podejście urbi. To może zaczniemy kończyć bieg pociągów w Iłowej i Lesznie Górnym żeby nasze pociągi nie woziły mieszkańców innego województwa. Wg Twojego oryginalnego rozumowania do Forstu też nie ma co wjeżdżać by niemów czasem nie wozić. Brak słów.
autor: ~Andrzo
Re: – 2007-12-10 20:39:54
Andrzo nie rozumiem Twojego ataku na moją wypowiedź… ?? Prawda jest taka, iż LUM i UMWD nie “dogadały się” tak do końca w sprawie połączeń JG – ZG i jest to już faktem ponieważ pasażerowie na odcinku Węgliniec ZG jeżdżą KKA! Moim zdaniem sensownym rozwiąaniem mogłoby być jak to określił max “Dopoki DZPR nie znajdzie sobie szynobusa pociągi Jg-ZG powinny być obsługiwane lubuskim szynobusem tylko na odcinku ZG- Węgliniec “. A wracając do mojej wypowiedzi to organizatorem przewozów jest LUM a PKP PR jedynie wykonawcą. Tak się składa, że na odcinku JG – Bolesławiec UMWD puśił loka z jednym wagonem zapewne dlatego, że szanuje swoich mieszkańców. Tak samo szanuje podróżnych uczęszczających szlakiem JG – Węgliniec, natomiast ma w głębokim poważaniu lubuszan dojeżdżających z Węglińca do ZG i na odwrót i efekt jest taki jaki jest! Przykro, że ludzie z LUM nie potrafią zapewnić mieszkańcom lubuskiego choćby 1 lokomotywy i 1 wagonu na ten krótki okres – oficjalnie do 31.12….. Dlatego właśnie napisałem że sprzęt mający służyć mieszkańcom lubuskiego wykorzystywany jest na Dolnym Śląsku! Mi też brak słów jak mam opisywać działanie naszych urzędasów;/
autor: ~urbi
PR “tylko” wykonawca – 2007-12-10 21:25:48
He he dobre, stara śpiewka – “PKP PR jest jedynie wykonawcą”. To rozumiem, że UM ma już wszystko załatwiać za PKP PR. Kupować szynobusy i oddawać za darmo, układać rozkład jazdy, załatwiać zastępczy tabor, rozwieszać rozkłady jazdy, informować o połączeniach itp itd a PKP PR będzie tylko dopłaty brać…
autor: ~Andrzo
hmmm – 2007-12-10 21:41:19
Andrzo zgadzam się z Toba, że “cała robota” spada na LUM a PKP bierze tylko dopłaty i nie przejmuje sie rozkładem ani frekwencją bo jak nie z biletów to z dopłat wyjdzie na swoje! Jednak jeżeli LUM daje kasee to powinien mieś jakiegoś bata na PKP i wymusić choćby 1 loka i 1 wagon na ZG węgliniec bo ani KKA ani notoryczne odwoływanie pociągów frekwencji nie zwiększy, a z tego co wiem to do PESObusów dołożyła kasę unia więc pewnie są założone jakieś wskaźniki które należało będzie spełnić… A swoją drogą to i tak wielki sukces że dogadano się w sprawie reaktywacji ZG-JG, mam nadzieję że wkrótce pociągi zaczną jeździć pomiędzy Niegosławicami a Głogowem
autor: ~urbi
hmm – 2007-12-10 22:44:36
A ja uważam że DZPR “oszczędza” ile się da, pomimo wziętej kasy. Bo dobrze wiedziała w co się pakuje zgadzając się na partnerską obsługę trasy JG-ZG-JG. Nagle przed wejściem rozkładu w życie kombinowano, jak okrakiem się z tego wycofać, a gdy się nie dało – zafundowało KKA. To nie do końca jest tak, że równo po połowie są dzielone koszty na dwa województwa. Na przykład “Bóbr” w całości jest finansowany przez UMWD. Za to tylko nasze szynobusy jeździły w zeszłym rozkładzie na trasie do Węglińca. Teraz jest podobnie, tylko w przypadku JG-ZG-JG DZPR stara się zaoszczędzić, ile tylko się da. Do czasu odbioru pesobusu przez DŚ, nasz szynobus powinien tylko do Węglińca jeździć…
autor: ~sZakOOu
finansowanie – 2007-12-10 23:02:51
E tam bajki opowiadasz kolego sZakOOu Każdy samorząd finansuje pociągi na swoim terenie z dokładnością do km na granicy. Taki jest system w PL. Proponujesz kończyć w Węglińcu i czekać bezczynnie 4h na powrotny kurs? To nie zabawa kolejką piko, że można sobie zawracać kiedy się chce. Z tego co wiem dolnośląski szynobus przeznaczony do obsługi ZG-JG w ostatniej chwili musiał zjechać do Bydgoszczy.
autor: ~Andrzo
… – 2007-12-10 23:06:13
Ja tylko przytaczam, co słyszałem na innym forum kolejowym.
autor: ~sZakOOu
.. – 2007-12-11 00:33:14
Finansowanie pociągu to jedna sprawa a zużycie taboru druga… lepiej jest robić zrzutke fifty- fifty i nie zużywać własnego taboru bo do napraw okresowych lubuskich szynobusów DZPR chyba nie dokłada? A może się mylę? DŚ za 2 lata będzie dysponował flotą nowiuśkich szynobusów a nasze będą wytłuczone jazdą m.in. na dolnośląskich torach….
autor: ~urbi
.. – 2007-12-11 07:33:38
Przed chwią pisałeś że “masz nadzieję że wkrótce pociągi zaczną jeździć pomiędzy Niegosławicami a Głogowem”. To co ma tam jezdzić, skoro nie chcesz by nasze wozy jezdziły po dolnośląskich torach?
autor: ~Andrzo
….. – 2007-12-11 11:51:45
lubuskie ma chyba 9 szynobusów lub beędzie mieć 9 wkrótce, dolny śląsk kupuje 8 nowych więc w przyszłości mogą skierować 1 pojazd na tą właśnie linie ale na zasadzie wzajemności tzn. 1 lubuski 1 dolnośląski. No chyba że magicy z UM stwierdzą że niczego nie warto robićna poludniu województwa bo akurat nie dojeżdżają tą linią…
autor: ~urbi
,,,,,,, – 2007-12-11 13:18:51
~urgbi, ale ty bysty jesteś. Od dwóch dni o tym piszemy.
autor: ~ja:)
… – 2007-12-11 14:27:28
Ale 4 lata trasą Żary-Węgliniec też nikt nie dojeżdżał, a jednak reaktywowano. Cuda się zdarzają…
autor: ~sZakOOu
re – 2007-12-11 14:51:32
Andrzo nie wiedział co ma jeździć to odpisałem;p
autor: ~urbi
…. – 2007-12-11 15:31:40
z reaktywacją Niegosławice – Głogów beton PKP & UM Team nie sposób przekonać..;/
autor: ~max
Głogów – 2007-12-11 18:29:32
Ja nie doszukiwałbym się tutaj winy Urzędu Marszałkowskiego naszego województwa. Na pewno PLK ponosi winę za zły stan torów i to jest myślę fakt niepodlegający dyskusji. Podejrzewam, że cześć winy ponosi UM woj Dolnośląskiego, który moim zdaniem nie wykazuje zainteresowania na tej linii. Z tego co wiem nasi samorządowcy chcieli aby pociągi kursowały do Głogowa (takie coś przynajmniej słyszałem). Miejmy nadzieję, że lubuskie nie poprzestanie na zakupie 9 pojazdów i niebawem nie będzie przeszkód taborowych w wydłużeniu relacji do Głogowa. Stan torów w dolnośląskim był już dawno tragiczny, a mimo to pociągi jeździły. Czy dolnośląskie wywiąże się z obietnic taborowych na linii Jelenia Góra – Węgliniec – Żary – Zielona Góra pożyjemy zobaczymy
autor: ~krzysiek
nowe zakupy? – 2007-12-12 11:22:24
może ktoś się orientuje czy lubuski UM planuje nowe zakupy taboru?
autor: ~podróżny
tabor – 2007-12-12 11:25:52
W lutym 2008 kolejny SA133. Trafi na Krzyż – Kostrzyn. Potem kasa idzie na remonty torów.
autor: ~Andrzo
KKA do 20.XII – 2007-12-12 14:22:37
Na stronie PKP pojawiła się informacja, że KKA wprowadzone przez PR Wrocław na odcinku Węgliniec – Zielona Góra – Węgliniec będzie jeździć do 20 grudnia.
autor: ~sZakOOu
Zapytanie do Andrzo – 2007-12-12 16:06:12
Andrzo jeszcze raz zadam to pytanie jakie są zapatrywania Urzędu Marszałkowskiego na temat wydłużenia kursów do Głogowa oraz tego czy planuje się w przyszłości reaktywację Lubska, Gubina ewentualnie Kożuchowa
autor: ~krzysiek
ZG- Guben – 2007-12-12 20:01:15
Z trzech wymienionych Guben ma największe szanse na reaktywacje.
autor: ~Andrzo
Re: ~podróżny – 2007-12-13 02:23:24
Jeżeli chodzi o kasę z UE na tabor dla lubuskiego to w ramach LRPO (czyli koperta z kasą UE dla lubuskiego na lata 2007-2013) nie przewidziano mozliwości zakupu taboru … będzie natomiast wielki remont torów w północnej części województwa oczywiście….
autor: ~urbi
cd – 2007-12-19 15:21:33
W latach 2007-2013 Dolny Śląsk zarezerwował 43,7 mln Euro na zakup taboru w ramach kasy UE.
autor: ~urbi
… – 2007-12-19 17:02:05
może niektóre z nich wjadą na lubuskie szlaki (myślę tutaj o kursach z Legnicy i Jeleniej Góry, bo na Głogów nie liczę niestety )
autor: ~krzysiek
?? – 2007-12-19 23:57:16
Pewnie kupią jakieś EZT nie tylko szynobusy… ale to czy puszczą coś na głogów żagań będzie zależało także od siły nacisków z naszego LUM czyli organizatora przewozów, a z tego co ptaszki ćwierkają to nasz beton ma ten odcinek w głębokim poważaniu!
autor: ~urbi
Re: ?? – 2007-12-20 08:12:12
Idż lepiej się poucz geografi i zobacz gdzie leży Głogów. Tylko dzięki lubuskim szynobusom reaktywowano Żary – Węgliniec i zwiększono ilosc kursów na całym węźle żagańskim. Gdyby nie szynobusy zakupone przez UM, PKP już dawno zaorałoby ten cały węzeł. Nie miałbyś wtedy na co narzekać.
autor: ~ST43
;p – 2007-12-20 08:44:56
naucz sie czytać ze zrozumieniem lokomotywo towarowa:p
autor: ~max
;/ – 2007-12-20 09:02:22
ok. 2000 roku rozpoczęła się reforma polskiego kolejnictwa (niekoniecznie udana ale reforma), której jednym z zasadniczych elementów było przejęcie przez samorządy województw roli organizatora i organu dotującego regionalne przewozy kolejowe więc nic dziwnego w tym ze LUM kupuje szynobusy! Ciążą na LUM obowiązki ustawowe to nic dziwnego, że chce realizaować przewozy możliwie najtaniej. I to mnie zastanawia najbardziej, LUM kładzie forse na tabor wysyła swoje wozy na dolny śląsk a nie może wyegzekwować od DZPR należytego poziomu usług świadczonych w ramach dolnośląskiego wkładu w przewozy JG- ZG;p
autor: ~urbi
szynobusy – 2007-12-20 09:13:15
Ale poświęcenie… a czy szynobusy lubuski Um kupił za prywatną forse swoich pracowników? Otóż nie! kupili je z naszych podatków i kasy UE!
autor: ~max
Mimo wszystko – 2007-12-20 16:41:29
Może to naiwne ale cały czas liczę że w najbliższym czasie Głogów będzie reaktywowany.
autor: ~krzysiek
re – 2007-12-20 17:39:36
Dziś w LUM było spotkanie nt. rewitalizacji połączenia legnica – forst. Więcej info na w w w . lubuskie . pl może ktoś zna temat bliżej?
autor: ~urbi
Może Andrzo wie – 2007-12-20 20:31:36
Myślę, że Andrzo udzieli wyczerpującej odpowiedzi na to pytanie, zdaje się, że jest widoczny na jednym ze zdjęć
autor: ~krzysiek
rewitalizacja Wrocław – Berlin – 2007-12-20 20:49:51
W Informacjach Lubuskich był reportaż na ten temat. Powtórka w TVP3 o 21:45 a później zapewne do ściągniecia na stronie h t t p://ww6.tvp.pl/3353,2005061724 1250.strona
autor: ~Andrzo