O rewitalizacji linii kolejowej z Berlina do Wrocławia, na odcinku Forst – Miłkowice mówi się od lat. Teraz jest szansa, by to wreszcie zrobić.
Chcemy pokazać rządzącym, że remont jest potrzebny. Dlatego zbieramy podpisy popierające projekt. Dzisiaj w Żaganiu odbyła się konferencja międzynarodowa w tej sprawie. Wszyscy byli zgodni – trasą przez Forst, Żary i Żagań powinny jeździć pociągi Berlin – Wrocław.
– Od lat nie widziałem takiej zgodności – komentował Urlich Mehlmann z Ministerstwa Infrastruktury Brandenburgii. Więcej o konferencji w sobotnim “Tygodniku Żarsko-Żagańskim” (dostępnym dla mieszkańców powiatów żarskiego i żagańskiego). Dziś natomiast przypominamy, że trwa nasza akcja zbierania podpisów ludzi, którzy popierają rewitalizację. Podpisy zbieramy do 5 stycznia (poniedziałek), do godz. 10.00.
Listy poparcia są wyłożone w oddziałach “GL” w Żaganiu – ul. Długa 2 oraz w Żarach – ul. Mieszka I 13. A także w następujących punktach – Górzyn: sekretariat szkoły podstawowej, sklep GS, sklep państwa Glazer; Żary – telewizja Tele-Żet (Kaczy Rynek); Żagań – sklep Koralik (os. XXX-lecia); Lubsko: sklep chemiczny “U Ulki”, ul. Walki Młodych 51, sklep “Lewiatan”, ul. Szopena 5.
Żeby poprzeć projekt rewitalizacji linii wystarczy zostawić swoje nazwisko, adres, numer PESEL i swój własnoręczny podpis.
autor Tomasz Hucał
źródło Gazeta Lubuska
xyz – 2008-12-17 22:06:04
Proszę mi wytłumaczyć dlaczego w czasach walki o czystość powietrza jest chęć poprowadzenia pociągów trakcją spalinową przez niezelektryfikowane szlaki kolejowe? Przecież wygodniej jest puścić elektryka z Wrocławia przez Zieloną Górę (jeszcze pod koniec lat dziewięćdziesiątych takowe pośpiecy rel. Wrocław – Berlin jeździły przez Głogów, Zieloną Górę)
autor: ~realista aż do bólu
xyz – 2008-12-17 22:34:22
Ponieważ nie jest wygodniej puścić elektryka. Wystarczy choćby spojrzeć na czas przejazdu pociągów na odcinku Wrocław – Zielona Góra. Jeżeli pociąg ma odcinek 154 km pokonywać 3,5 godziny, to jest to głupi pomysł. Walkę o czystość powietrza toczą nawiedzeni ekolodzy, którzy najchętniej wdychaliby jedynie swoje pierdy.
autor: ~odpowiedź aż do bólu
. – 2008-12-17 23:52:21
Przecież nic nie stoi na przeszkodzie (…) żeby zelektryfikować linię Miłkowice – Żegań – Forst…
autor: ~.
… – 2008-12-18 00:55:25
A mi się chce śmiać z “Wszyscy chcą remontu…”. Oj, pismaki, a co jeśli ja nie chcę? > Po co bicie pianę, skoro i tak będzie remont? Co do elektryfikacji, to niestety nie ma na to pieniędzy, będzie podstawowy remont.
autor: ~sZakOOu
ekologia – 2008-12-18 07:24:07
A prąd w sieci trakcyjnej to skąd się bierze? U nas głównie z elektrowni cieplnych, które emitują ogromne ilości zanieczyszczeń.
autor: ~Andrzo
? – 2008-12-18 19:04:43
podobno już powstaje dokumentacja remontu czy to prawda?
autor: ~xx
do szakoou – 2008-12-20 07:55:53
Tutaj nie ma powodu do śmiechu… Zaś, rozgłos medialny niewątpliwie jest ważnym i potrzebnym tu czynnikiem presyjnym. A to że Ty “nie chcesz” – to jest twój problem, wynikający z faktu, że w Twojej wiosce nie będzie remontu torów… W kwestii elektryfikacji powiem, że może jeszcze nie teraz, ale może za 4-5 lat, po uprzednim wpisaniu odcinka Miłkowice- Forst- Cottbus do 3 korytarza paneuropejskiego…
autor: ~:-)
do 🙂 – 2008-12-29 10:25:53
Nie napisałem, że nie chcę, to było pytanie retoryczne. I tak się składa że w mojej “wiosce” jest dobra prędkość prędkość szlakowa. Mało tego, trasa 282 należy do AGTC, czego nie można powiedzieć o odcinku, który ma być modernizowany. Takie czasy, że niektóre wioski muszą uciekać się do czynników presyjnych…
autor: ~sZakOOu
AGTC, 282 – 2008-12-29 22:04:25
OK… Pierwotnie odniosłem wrażenie , że było napisane ironicznie, sorry…= == Co do linii 282 , to jest ona SUPER, ale tylko na odc. Miłkowice – Wędliniec, zaś na pozostałym odc. to jest niestety postępująca “zapadniaa” – bez szans na gruntowną modernizację w ciągu najbliższych 15-20 lat (nie mam tu na myśli mocno już byłeo odc. Żary – Jasień…). === AGTC – mocno przestarzałe założenia (1991r), zwłaszcza (!!!) na kierunkach północ-południe… I nie pytajcie mnie skąd to wiem… Pozdrawiam
autor: ~:-)