Dzisiaj do godziny 16.00 potrwają jeszcze prace remontowe na przejeździe kolejowym przy ul. Przejazdowej. Od kilku lat obowiązuje tam ograniczenie szybkości do 20 km/h.
Po remoncie torów zostanie ono zapewne zniesione. W galerii kolejowej znajduje się fotorelacja z prowadzonych prac z dnia 20 grudnia 2008. Fotorelacja.
To nie jest jedyny remont przeprowadzony na tym odcinku. Drogowcy dokonali także remontu torowiska na przejeździe na drodze Sucha Dolna – Gościszowice. W wyniku eliminacji tego krótkiego ograniczenia jest możliwy wzrost szybkości przejazdu.
? – 2008-12-27 20:49:11
dziś widziałem SU46 w niebieskim malowaniu czy wie ktoś może jaki to nr loka?
autor: ~konik
SU46-048 – 2008-12-27 21:50:37
Zależy gdzie ją widziałeś.Jeżeli na naszych szlakach to na pewno SU46-048-foto tutaj:w w w.szopazagan.cal.pl/details.ph p?image_id=158, jeżeli w Węglińcu lub w tamtych rejonach to może być SU46-043
autor: ~Paavlo83
su – 2008-12-28 11:29:48
jechała w sobote rano z żagania w stronę bieniowa
autor: ~konik
SU46-048 – 2008-12-28 14:21:09
no to tylko i wyłącznie SU46-048
autor: ~Paavlo83
Wawel i szynobus – 2008-12-28 16:01:30
Dzisiaj była ciekawa akcja pojechałem na mijankę Wawela z szynobusem w Lesznie Górnym i co zajeżdżam szynobusa jeszcze nie ma, a EC Wawel czeka cierpliwie na niego na torze przy peronie 2. Ciekawe podejście do sprawy z priorytetowym traktowaniem pociągu osobowego Jutro wrzucę do galerii fotorelację z tego motywu. Swoją drogą to jeszcze nie trafiłem niebieskiej SU 46 048 z Wawelem. Rzadko musi z nim jeździć. A właśnie jak to będzie z żagańskimi maszynami po nowym roku kiedy dojdzie do reformy i zniknie ZT Czerwieńsk.
autor: ~krzysiek
. – 2008-12-28 16:12:56
Jeśli chodzi o Leszno Górne i mijankę “WAWEL-a”z osobowym relacji Tuplice-Legnica to tak już został ułożony plan, że “WAWEL” czeka na szynobus właśnie w Lesznie Górnym.Z tego co słyszałem, Żagań ma przejść pod Wrocław-więc lokomotywy CM Wrocław.Maszyny CM Czerwieńsk- najprawdopodobniej CM Poznań.
autor: ~Paavlo83
… – 2008-12-28 19:53:44
No właśnie czyli ciekawi mnie jedna rzecz czy przekażą z CM Czrwieńsk do CM Wrocław wszystkie żagańskie SU, czy też coś sobie zostawią??
autor: ~krzysiek
. – 2008-12-29 06:33:51
Skoro całe CMST Żagań ma przejść pod CM Wrocław to i zapewne maszyny także.
autor: ~Paavlo83
Żary-Węgliniec-Żary 7.01.09 – 2009-01-07 13:14:19
Co się stało z porannym pociągiem? Jeden z szynobusów znów zepsuty? Dobrze, że godzinę później jedzie dolnośląski do Zielonej.
autor: ~sZakOOu
SA133-003 – 2009-01-07 20:17:04
Wczoraj tj.6.01.2009r szynobus SA133-003 dojechał do Jeleniej Góry i zdechł (nie powrócił jako pociąg nr.67635)…za to pojechała KKA z Węglińca (nie jestem pewien na 100%) do Zielonej Góry i s powrotem.Szynobus powrócił do Żagania około północy.Ale dzisiaj czemu pociąg nie jechał?-tego nie wiem. A co do przejścia CMST Żagań pod Wrocław są już pierwsze tego efekty…SU46-043 kilka dni temu przyjechała do Żagania i pojechała do Cottbus na montaż niemieckich urządzeń (PZB,gmsR itp.)
autor: ~paavlo83
… – 2009-01-07 21:05:22
czyli wygląda na to, że na dłużej zagości w żagańskiej szopie ;p
autor: ~krzysiek
? – 2009-01-07 21:52:19
a co się staneło z Sa133-003? zamarzł?
autor: ~konik23
… – 2009-01-07 22:16:46
Czyli mamy pierwszą wymierną korzyść przejścia pod Wrocław. Niech jeszcze powiat żarski i żagański przyłączą do dolnośląskiego i będzie ok.
autor: ~sZakOOu
… – 2009-01-08 18:51:01
^^^ Twierdzisz, że to przyspieszy wznowienie połączeń kolejowych do Głogowa ;p
autor: ~krzysiek
… – 2009-01-08 19:27:15
Byłoby to bardziej realne do zrealizowania w granicach jednego województwa.
autor: ~sZakOOu
. – 2009-01-08 21:07:05
Wczoraj z Żagania znikły wszystkie osobowe wagony w tradycyjnych “barwach” (ostatnio wykorzystywane na osobowych do Forstu i Cottbus).W zamian pojawiły się dwa wagony kl.2 w barwach ICC (Poznań).Po drugie jeden z w/w wagonów jechał dziś z rana w składzie osobowego do Cottbus…lecz dojechał tyko do Forstu-Niemcy nie wpuścili go dalej bo nie było grzania!!!No i mocne było moje zdziwienie gdy do Forstu z rana jechał szynobus (SA105-102), zamiast tradycyjnego składu!
autor: ~paavlo83
. – 2009-01-08 21:28:25
@sZakOOu: o jaki kurs Ci chodzi z rana 7.01.2009r? Ten Węglińca do Żar SA105?
autor: ~paavlo83
… – 2009-01-08 21:58:56
Tak, o ten z rana. Znajomy chciał jechać z Konina Żagańskiego do Żar i nie doczekał się szynobusu. Jechał godzinę później dolnośląskim szynobusem. Jestem ciekaw czy cokolwiek pojechało, oraz co i z którym szynobusem się stało.
autor: ~sZakOOu
. – 2009-01-09 09:13:41
no właśnie nic nie pojechał z tego względu że poranny Forst obsługiwała dotychczas suka plus jeden wagon, a teraz SA105-102.Więc po prostu nie miało co pojechać.
autor: ~paavlo83
… – 2009-01-09 16:44:36
A czemu zabrano te wagony??
autor: ~krzysiek
… – 2009-01-09 17:33:16
A tego to nie wiem.Na razie stoją w zielonej Górze.
autor: ~paavlo83
Pięknie… – 2009-01-09 17:58:51
Ciekawe co ma wspólnego wagon ICC do relacji Żagań-Forst/Cottbus. Lokomotywa z Cargo, wagon IC a kasa na połączenie z województwa… Parodia
autor: ~melocot
… – 2009-01-09 18:13:34
to proste wymienili się sprzętem.PR oddało lepsze wagony dla IC a dostali…to co dostali.
autor: ~paavlo83
? – 2009-01-09 21:44:03
to co teraz jeździ do Niemiec? 1 wagon do Forstu i 1 do Cottbus?
autor: ~konik
. – 2009-01-09 22:48:43
Do Forstu szynobus, do Cottbus 1-en wagon.
autor: ~paavlo83
? – 2009-01-09 22:55:14
Pierwszy szynobus jedzie rano do legnicy drugi z niegosławic do zielonej a trzeci do węglińca …… więc co jedzie rano do Forstu?
autor: ~ciekawski
. – 2009-01-09 23:20:51
ten trzeci nie jedzie już rano do Węglińca, a bynajmniej nie było tak 7,8.01.2009r (SA105-102)-jedzie do Niemiec.
autor: ~paavlo83
… – 2009-01-10 00:42:41
wg rozkładu to ten 1 wagon + SU-ka mógłby jechać rano do Forst wrócić i robić obieg do cottbus..
autor: ~urbi
… – 2009-01-10 10:02:25
Żałosne jest to wszystko PKP PR przejęły samorządy więc zabierają co lepsze do IC a samorządom wlepiają złom. Fajnie działa to państwo.
autor: ~krzysiek
… – 2009-01-11 15:51:24
co ciekawe dzisiaj w Żaganiu na bocznym torze tam gdzie kiedyś stały wagony PR stał pojedynczy wagon spółki IC z obmarzniętymi szybami i z nalepką wagon niedostępny dla podróżnych, czyżby był to efekt zamiany wagonów, o której wspominał Pavloo?? W galerii zdjęcia wagonu oraz EC Wawel w zimowej szacie.
autor: ~krzysiek
… – 2009-01-11 20:18:33
Od grudnia kolej to dno totalne. Piątkowy popołudniowy kurs ZG-JG obsługiwał SA105-102. Ścisk, a do tego fetor z toalety towarzyszył przez całą drogę. A potem jeszcze piętrusem z Węglińca do Wrocławia. W sumie miałem szczęście, zawsze mógł jechać gumobus, albo kompletnie nic. Przy tych cenach paliwa i gazu (LukOil we Wrocku: Pb98 3.16, LPG 1.61) nie ma sensu tłuc się pociągami, przenoszę się do auta.
autor: ~sZakOOu
😉 – 2009-01-11 20:19:03
Ja – miłośnik jazdy pociągiem, po latach wymiękłem.
autor: ~sZakOOu
😀 – 2009-01-11 23:06:37
Ty nie rób ludziom nadziei tylko w końcu się przesiądź!!
autor: ~Iro
? – 2009-01-11 23:49:07
chcecie powiedzieć że tylko ten jedyny wagon IC będzie obsługiwał kursy Forst i Cottbus?
autor: ~max
… – 2009-01-12 10:14:56
Właśnie trudno powiedzieć po co stał on na jedyn z bocznych torów, być może będzie jeździć do Cottbus.
autor: ~krzysiek
.. – 2009-01-12 19:17:36
Dziś wieczorem z Cottbus wracała SU46 011 z 1 wagonem w barwach IC
autor: ~xx
… – 2009-01-12 19:31:12
Czyli te wagony jeżdżą do Cottbus, dzięki za info. Ciekawe jaki jest ich stan w środku??
autor: ~krzysiek
.. – 2009-01-12 21:48:30
Widziałem z zewnątrz całkiem całkiem ale to był tylko 1 wagon …. po wyprowadzeniu waganów stacja Żagań opustoszała;/ … został tylko jeden marny ogryzek.
autor: ~xx
… – 2009-01-18 09:11:24
A ja wczoraj sfotografowałem przedziałowe wagony z oznaczeniem stacja Żagań które stoją na jednym z bocznych torów stacji w Zielonej Górze. Ciekawe po co?? Zdjęcia znajdują się w galerii.
autor: ~krzysiek