Trwa likwidacja linii nr 303 w okolicach Przemkowa

PKP S.A. gospodarujące nieruchomościami po zlikwidowanych liniach kolejowych sukcesywnie ogłasza przetargi na sprzedaż złomu kolejowego. W jednym z ogłoszeń znalazła się rozbiórka szyn i podkładów na linii nr 303 Rokitki – Kożuchów od km 10,945 do km 31,100. 

Początek rozbiórki szlaku wypada za stacją Chocianów, a koniec w miejscu granicy oddziałów Wrocław i Poznań (tuż za obiektem mostowym nad rowem Kanał Północny).

Przetarg ogłoszono 14 października 2014 roku, oferty należało składać do 28 października.

Rozbiórka prawdopodobnie rozpoczęła się już w 2015 roku. W galerii znajduje się kilka zdjęć z przejazdu kolejowego w okolicy ul. Wielkie Piece w Przemkowie. Prawdopodobnie prace jeszcze się nie zakończyły, bo część podkładów oraz szyn nie została jeszcze wywieziona przez firmę dokonującą rozbiórki. W ramach prowadzonych prac przewidziano pozostawienie tłucznia na miejscu, co może sugerować, że władze okolicznych gmin są zainteresowane wytyczeniem ścieżki rowerowej w miejscu po zlikwidowanych torach.

Wcześniej tj w czerwcu 2014 roku ogłoszono przetarg na rozbiórkę, która objęła stację Przemków.

W ramach innych postępowań ogłoszonych w 2014 roku do rozbiórki wskazano także linie nr 339 Ruszów – Gozdnica (rozbiórka szyn, podkładów i tłucznia, zabudowa kozła oporowego na stacji Ruszów) oraz linii nr 357 Sulechów – Powodowo (tutaj tłuczeń miał być pozostawiony z uwagi na zamiar budowy ścieżki rowerowej w śladzie szlaku kolejowego).