PKP PLK rozstrzygnęła przetarg na remont urządzeń rogatkowych na liniach nr 14, 389 i 282
Zwycięzcą okazał się ZAKŁAD PRODUKCYJNO-HANDLOWO- USŁUGOWY ”ATE” SP. Z O.O. ze Zbąszynia.
W ramach postępowania którym objęto przejazd w km 1,197 linii nr 389 tj. Żagań – Jankowa Żagańska planuje się m.in.
– na przejeździe kolejowym zabudowany zostanie system komputerowy, zapewniający sterowanie 4 napędami rogatkowymi, 2 sygnalizatorami drogowymi w tym 1 sygnałem akustycznym,
-przejazd kat. A będzie zamykał rogatkami z odległości całą szerokość drogi oraz będzie możliwa obsługa z miejsca,
– przejazd kat. A powinien umożliwiać awaryjne sterowanie z miejsca,
– przejazd kat. A wyposażony w urządzenia rogatkowe –wymiana urządzeń rogatkowych na komputerowe dopuszczone do stosowania na PKP PLK S.A.
Prawdopodobnie w związku ze zmianą posterunku obsługującego urządzenia przejazdowe zostanie zlikwidowany posterunek dróżnika przejazdowego położony tuż koło przejazdu.
Na koniec warto wspomnieć, że oprócz w/w postępowania przetargowego PKP PLK prowadzi postępowanie na realizację tzw. projektu przejazdowego dofinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W okolicach Szprotawy i Żagania znalazł się jeden przejazd, który będzie modernizowany w ramach powyższego zadania. Chodzi o położony w okolicy wsi Grabik przy drodze wojewódzkiej z Żar do Lubska przejazd kat d (linia nr 370 Zielona Góra – Żary). W ramach projektu zostanie wymieniona nawierzchnia przejazdu, wymiana ssp oraz pojawią się półrogatki. Zmieni się kategoria przejazdu z d na b.
kiedy przystępują do robót?