Chcielibyśmy złożyć Wam życzenia w formie krótkiego wierszyka. Możecie z nami podzielić się opłatkiem i życzeniami wpisując się w komentarzach.
PS. Wierszyk popełniłem osobiście 🙂
Dziś życzenia Wam składamy
by choinki miast na torach – Wasze izby uświetniały
razem wszyscy się radujcie
i trzech lampek wypatrujcie
by pociągiem jechać w mig
do wagonów wsiąść nie wstyd
czysto, schludnie i przyjemnie
w czas podróży, w nocy we dnie
wolnej drogi wzdłuż, na szlaku
dużo mocy wciąż na haku
pasażerów pełne składy
i przyjazne nam rozkłady
aby znikły te zakusy
nie jechały gumobusy
i wyjdziemy razem na tory
niech zginą wszelkie krzaczory
to życzenia dla kolei miłośników
by nie bali się krytyków
wspólnie działać dziś musimy
wtedy tylko zwyciężymy!
Życzenia – 2007-12-24 16:28:08
Dobry ten wierszyk. Życzę wszystkim fanom kolei, spokojnych i udanych świąt. A Gwiazdor niech przyjedzie do nas szynobusem, najlepiej tym z Jeleniej Góry
autor: ~Andrzo
🙂 – 2007-12-24 16:56:59
obojętnie z jakim silnikiem… może być IVECO może być MAN:p
autor: ~urbi
Wesołych Świąt – 2007-12-24 18:05:57
I niech wysiądzie na w miarę zadbanej stacji.
autor: ~sZakOOu
.. – 2007-12-24 18:56:12
i żeby do Głogowa dojechał w 2008 …powolutku powolutku byle dojechal
autor: ~max
życzenia 🙂 – 2007-12-25 15:42:15
No i przyjechał Dziś 4 minuty przed planem w Nowogrodzie zawitał SA132-002. Fotki na Diesel Eldorado.
autor: ~Andrzo
🙂 – 2007-12-25 15:55:47
Widzę Andrzo, że twoje życzenie już się spełniło. Chyba faktycznie jest to czas cudów. SA132 wygląda moim zdaniem biednie (dlaczego nikt go nie umył?!), ale lepszy taki SA132 niż gumobus. Pytanie – na jak długo? Mam nadzieję że nie tylko na dwa dni świąt.
autor: ~sZakOOu
🙂 – 2007-12-25 17:28:02
super to wspaniały prezent dla podróżnych!
autor: ~urbi
pytanie – 2007-12-27 20:00:18
I jak jeździ szynobus czy znowu KKA
autor: ~krzysiek
KKA – 2007-12-27 23:31:00
Jeździ SA132-002, a na Zgorzelec SA106-011
autor: ~ja:)
sezonowy – 2007-12-27 23:32:22
A ciekawe jaki skład ma sezonowy do Szczecina. Wybrałbym się z aparatem, ale statywu nie mam i mi do kitu nocne zdjęcia wyjdą.
autor: ~sZakOOu
re – 2007-12-28 01:46:18
kurs z niegosławic do żar 27.12 o godz 17:03 w żaganiu obsługiwał sa133-007
autor: ~max
sezonowy – 2007-12-28 15:42:19
ja poczekam do maja kiedy dni będą dłuższe aby sfotografować sezonowca, zastanawia mnie, czy kursy obsługują żagańskie suki, czy też inne lokomotywy??
autor: ~krzysiek
SU – 2007-12-28 23:16:17
chyba węglinieckie SU… przynajmniej tak by było najrozsądniej po 23 wyjazd z węglińca do ZG i powrót do węglińca…
autor: ~max
SU – 2007-12-29 09:09:36
to tym bardziej warto będzie się wybrać na fotki
autor: ~krzysiek
? – 2007-12-29 23:39:13
jak wygląda frekwencja na kursach do niegosławic?
autor: ~max
Frekwencja moje obserwacje – 2007-12-30 10:16:03
W wigilię w Szprotawie kurs Tuplice – Niegosławice wysiadła jedna osoba nikt nie wsiadł odjechał pusty, w drugi dzień świąt kurs Żary – Niegosławice wysiadła jedna osoba nikt nie wsiadał odjechał pusty, w sobotę przed świętami też chyba wjechał pusty do Szprotawy, w piątek 28 grudnia kurs Żagań – Niegosławice 3 osoby szykowały się do wysiadki w Szprotawie nie wiem czy ktoś miał wsiadać. Jak widać frekwencja skandalicznie niska, z drugiej strony to były dni wolne – świąteczne oraz robocze między świętami, gdzie wielu ludzi brało sobie urlopy. mam nadzieję, że w dni robocze jest lepiej.
autor: ~krzysiek
Nowe fotki 🙂 – 2007-12-30 15:48:56
Korzystając z ładnej pogody wybrałem się do Jankowej gdzie uchwyciłem dolnośląskiego SA 132 002. Ponadto zapodam do Galerii aktualizację z Bukowiny Bobrzańskiej, gdzie trwają prace nad wymianą sygnalizatorów na przejeździe zapewne montują tam teraz automatykę przejazdową Zdjęcia będę dodawał za chwilę do galerii i zapewne do jutra będą już w komplecie.
autor: ~krzysiek
Niegosławice……. – 2007-12-30 16:52:05
Mojim zdaniem bezsenesem i idiotyzmem jest to że wasz urzęd Marszałkowski finansuje pociągi widma na odcinku Żagań – Niegosławice. Reaktywacja w takim wykonaniu niema najmniejszego sensu. Dopuki niezostanie przeprowadzony remont odcinka między Niegosławicami a Głogowem puszczanie pociągów do wiochy zabitej dechami jaką są Niegosławice(z szacunkiem dla mieszkańców)jest bezcelowe i skazane na porażkę.Do czasu remontu który może za pare lat nastąpi lepiej postawić na szybką komunikację : Szprotawa – Żagań – Żary . Zwiększyć ilość połączeń conajmniej do 6 par w relacji Żary – Szprotawa – Żary oraz wprowadzić cenę relacyjną konkurencyjną wobec PKs-ów i busiarzy ponadto pociągi te powinny mieć dobre skomunikowania w Żaganiu na pociągi do Legnicy i w Żarach na Węgliniec dobrym rozwiązaniem byłoby też aby niekture pociągi jechały ze szprotawy do Forstu było by to dobre razwiązanie dlatego że połączenia te miały by status międzynarodowych i co zatym idzie byłyby finansowane na całej trasie przebiegu wprost z budrzetu państwa a nie przez urzęd marszałkowski. Dzięki powstałym dzięki temu oszczędnością można by było zwiększyć takt na innych liniach regionalnych.
autor: ~Michał
Kursy – 2007-12-30 17:44:36
Moim zdaniem sensowne byłyby kursy ze Szprotawy do Zielonej Góry tak jak to było w starym rozkładzie jazdy, trochę ludzi z tego korzystało, puszczenie szynobusa z Żagania nie rokuje niestety zbyt wysokiej frekwencji.
autor: ~krzysiek
… – 2007-12-30 19:01:19
Popieram Krzyśka – niegosławice – zg to o wiele ciekawsza relacja niż niegosławice żary… Moim zdaniem relację żagań głogów powinno się reaktywować już teraz! Czekanie na remont torowiska to droga do nikąd bo remont taki niema uzasadnienia jeżeli nie kursuje po tych torach żaden pocią pasażerski! Ale jest też inna sprawa w każdym rozkładzie mamy inną koncepcję połączeń raz pociągi z niegosławic jadą do zg innym razem do węglińca lub tuplic – co rozkład trzeba szukać nowych chętnych na połączenia totalny bezsens! Kolejny problem to KKA… jak szynobus wysiądzie to zamiast puścić SUke z 1 wagonem jeździ KKA lub odwoływane są kolejne kursy i nikt nikogo nie informuje!! Taka polityka PKP to tylko dla podróżnych którym jest wszystko jedno kiedy dojadą i czy wogule dojadą! Nic dziwnego, że frekwencja jest jaka jest;/
autor: ~max
… – 2007-12-30 22:06:15
Ja bym nie kruszył tak szybko kopii o frekwencję, sprawdzałem w dni wolne w okolicy świąt lub w święta, wtedy jak wiadomo frekwencja zawsze jest niska. Wiarygodne i miarodajne będą sprawdzenia dokonane w normalny szkolny dzień roboczy (śmiesznie to brzmi ale myślę że wiadomo o co chodzi). Wtedy będzie wiadomo co i jak, a kto się będzie przemieszczał w wigilię ze Szprotawy do Niegosławic sądzę że niewiele osób. Uważam, że relację muszą być dłuższe bo Żary czy Żagań nie są aż takie ważne, do Żagania lepszy dojazd jest PKS em lub MZK więc tutaj nigdy nie będzie wysokiej frekwencji. Ale już do Głogowa, czy Zielonej góry pojedzie więcej osób i takie rozwiązanie jakie było w poprzednim rozkładzie było moim zdaniem trafione (sam z niego korzystałem, teraz nie mam takiej możliwości aby z Zielonej Góry dojechać do Szprotawy pociągiem ) Dodam, że nie byłem odosobnionym przypadkiem. Także ja kolejny raz powiem tak, powinno się spróbować wydłużyć relację do Głogowa zobaczyć jaki będzie ruch, jakie będzie zainteresowanie mieszkańców Kłobuczyna czy Gaworzyc. Czekanie na remont torów to jak czekanie na deszcz na pustyni. W perspektywie Euro 2012 nie widzę realnych szans aby na remonty linii drugorzędnych szły jakieś pieniądze. Wystarczy poczytać posty na grupie, gdzie wielu piszących paliło się na wieść, że planuje się remont drugorzędnej linii z Wolsztyna do Poznania podczas gdy odkłada się remont linii z Wrocławia do Jeleniej Góry, czy z Wrocławia do Szczecina, gdzie frekwencja systematycznie spada i czas podróży się wydłuża. W Polsce są straszne zaniedbania jeżeli chodzi o infrastrukturę kolejową niskie szybkości w dolnośląskim to nie jest problem ostatnich lat, pociągi wlekły się tam jeszcze zanim zawieszono przewozy. Ale w perspektywie tych dwóch linii, które są ważniejsze od trasy Głogów – Żagań i wołają rozpaczliwie o remont nie widzę szans na remont tej linii. Zresztą za Niegosławicami jest kawałek przyzwoitej szybkości od kilometra 302 do 311 jest 80 km/h, oprócz tego są jeszcze 40 któreś też ujdą od 295 do 302 i od 280 do 283, najgorszy kawałek z prędkością liczącą 20 km/h liczy sobie 12 kilometrów. Dlatego uważam, że warto spróbować.
autor: ~krzysiek
re… – 2007-12-30 22:40:19
chyba potrzebna będzie jakaś akcja np. taka wspomagana przez GL bo bez tego urzędnków i PKP koniem nie ruszysz. Ja też uważam że najpierw trzeba wydłużyć relację i zaobserwować frekwencję a nie wróżyć z fusów, że nikt nie chce tamtędy jeździć. PRzed zawieszeniem połączeń jeździło tam sporo osób, jeżeli godziny połączeń będą sensowne to będą również pasażerowie
autor: ~max
Do Głogowa… – 2008-01-02 17:28:14
Dolnośląski UM padł by chyba na łeb jakby zaczoł fiansować pociągi z Głogowa w Kierunku niegosławic do granicy województwa. Bez remontu było by to wyrzucanie pieniędzy w błoto. My mamy wystarczająco dużo linii o katrastofalnym stanie technicznym na których pociągi kursuować muszą np: JG – SzPG , Kłodzko – Kudowa i Oczywiście magistrala Wrocław – Jelenia Góra
autor: ~Michał
sezonowy – 2008-01-02 17:32:45
30 grudnia wybrałem się ostatnim w 2007 roku, sezonowym kursem do Szczecina. Skład był złożony z czterech wagonów (3-2kl. i 1-1/2kl.) i ciągnięty do Zielonej przez węglinieckie SU. Drużyna konduktorska była z Węglińca. W Zielonej Górze nastąpiło skomunikowanie z pociągiem ze Szczecina do Szklarskiej Poręby, gdzie wymieniono lokomotywy i drużyny konduktorskie. Na Szczecin skład ciągnął szczeciński ET. Rozmawiałem z kier. pociągu, w Iłowej już pociągiem jechało ok. 30 osób. Pięć kolejnych wsiadło na stacji w Żarach, dalej nie liczyłem. Wkrótce podeślę kilka zdjęć Krzyśkowi.
autor: ~sZakOOu
SA133-003 – 2008-01-02 17:34:39
Wie ktoś może czy wszystko w porządku jest z SA133-007? Bo dziś do Jeleniej i z powrotem jechał 003…
autor: ~sZakOOu
do Głogowa – 2008-01-02 21:51:10
Tak Michale masz rację, tylko remontu to my się chyba wcale nie doczekamy. Kiedyś słyszałem argument, że linia na Węgliniec też po dolnośląskiej stronie jest w złym stanie a mimo to pociągi jeżdżą. Zresztą infrastruktura nie psuje się z dnia na dzień, to są wieloletnie zaniedbania.
autor: ~krzysiek
do Głogowa…. – 2008-01-02 22:40:46
Zestawiając linie głogowską z węgliniecką porównajcie także alternatywne środki transportu. Wzdłuż CAŁEJ trasy głogowskiej droga krajowa z ofertą busów. Wzdłuż CAŁEJ węglinieckiej (przed reaktywacją)… dwa kursy busa i to tylko w dni szkolne. Inna sprawa to porównanie atrakcyjności węzłów Głogówa i Węglińca. Dojeżdżając ślimaczym tempem do węzła Głogów NATURALNYM ciągiem będzie równie ślimacze tempo w kier. Leszna, bądź Wrocławia. Celowo pomijam kier. ZG, bo z kier. ŻAG nie wygra się z busami uruchamiając połączenia kolejowe trasą zdecydowanie okrężną. Dojeżdżając ślimaczym tempem do węzła Węgliniec w KAŻDYM kierunku jest ATRAKCYJNE wydłużenie ciągu komunikacyjnego. Wydaje mi się, że powyższe zestawienie faktów przesądzały i nadal będą przesądzać o reaktywacji Głogowa. Ciekawi mnie termin zakończenia ankiety, bo wynik już dawno ukształtował się.
autor: ~melocot
głogów – 2008-01-02 23:34:19
infrastruktura dolnośląska jest w opłakanym stanie to fakt ale zamiast biadolić lepiej można wprowadzić kursy głogów – żagań po 2 pary na lubuski i dolnośląski szynobus. podróżni zadecydują czy takie połączenie ma sens… uważam, że błędem jest skracanie relacji, to o czym pisał krzysiek – niegosławice zg była bardziej atrakcyjna niż obecna krótka relacja niegosławice żary. Niewiem jak wygląda frekwencja na “nowym” bobrze ale uważam, że skrócenie relacji to pierwszy krok to likwidacji ostatniego sensownego połączenia z południa województwa. Lubuski ZPR powinien dogadywać się z sąsiadami i wydłużać relacje tak jak dogadano sie z DZPR w sprawie JG-ZG linni obsługiwanej przez DZPR i LZPR
autor: ~max
do Głogowa – 2008-01-03 16:20:48
Fakt jest taki, że ze Szprotawy do Leszna nie dojedziesz PKS em. Autobus do Głogowa smaruje w najkrótszym wariancie 1 godzinę i 10 minut do Szprotawy. Szynobus moim zdaniem jest w stanie dojechać z Głogowa w 1 godzinę i 20 minut. O jakich busach mówisz?? Czy masz na myśli tych kilka połączeń PKS Głogów(bodajże 3), jedno PKS Nowa Sól i jedno PKS Żary. Na Wrocław przesiadki są mniej sensowne, ale myślę, że i tak chętni by się znaleźli (nie wszystkich ktoś może podwieźć na Bobra do Małomic), dodatkowo myślę o mieszkańcach Niegosławic, Kłobuczyna i Gaworzyc (dla nich jazda na Bobra byłaby bezsensowna). To, że dalej jest ślimacze tempo to też nie do końca prawda, na Leszno pociągi od dawna jeżdżą około godzinę więc wiele się tutaj nie zmienia. Wrocław kiedyś wreszcie doczeka się remontu tak jak teraz Legnica i Węgliniec. Na pewno doczeka się go szybciej niż Głogów – Żagań. Ankietę zakończę, ale najpierw czekam na propozycje nowej sondy
autor: ~krzysiek
Porównanie? – 2008-01-03 18:47:05
@krzysiek napisał: linia na Węgliniec też po dolnośląskiej stronie jest w złym stanie a mimo to pociągi jeżdżą. Krzysiek w swoim zestawieniu busów wzdłuż linii głogowskiej powinneś dodać ile busów jeździ (jeździło przed reaktywacją) wzdłuż linii węglinieckiej. Wtedy będzie pełne porównanie tych dwóch linii, a nie połowiczne Proponuję w porównaniach brać pod uwagę tylko kursy busów od węzła do węzła, a więc Żagań-Głogów oraz Żary-Węgliniec.
autor: ~melocot
🙂 – 2008-01-03 19:25:21
Na Żagań – Głogów nie zaszły żadne zmiany w kursowaniu autobusów 3 PKS Głogów (2 kursy z Głogowa do Łęknicy, jeden chyba obecnie skrócono do Żagania oraz jeden kurs Głogów – Żary), 1 kurs PKS Żary z Żar do Głogowa (ten jeździ przez Niegosławice) oraz jeden kurs ze Szprotawy do Głogowa (PKS Nowa Sól), który z powrotem jedzie do Żagania. Od kiedy przestałem dojeżdżać do Żagania tak wyglądała sytuacja i z tego co wiem nic się nie zmieniło. Czy to jest tak wiele. Raczej nie. I dlatego z uporem twierdzę, że szynobusy do Głogowa mogłyby się przyjąć. Jest jeszcze jeden argument za kiedyś pracownicy Huty w Żukowicach jeździli PKP, kiedy się zaczęły przeboje KGHM zaczął dowozić pracowników wynajętymi autobusami. Oni też kiedyś byli klientami kolei i może w przypadku sensownej reaktywacji KGHM byłby zainteresowany dopłacać do przejazdów pracowników koleją bez konieczności wynajmowania autobusów. Jak jest na Węgliniec z autobusami to nie wiem, bo to nie moje rejony, nawet jeżeli jest ich niewiele to wcale nie uzasadnia to tego, że na Głogów nie mogą jeździć szynobusy
autor: ~krzysiek
… – 2008-01-03 21:34:45
Z autobusami na Węgliniec jest gorzej niż tragicznie. Jeszcze kilka lat temu był jeden (!) tylko autobus, o 5 rano który jeździł tylko w okresie szkolnym. Dziś nie jeździ NIC do Węglińca (przynajmniej przez Iłowę). Do Żar (przez Olbrachtów) jedzie tylko jeden autobus szkolny o 6:30. Samochodem jedzie się o wiele dłużej niż pociągiem. Połączenia do Węglińca byłyby nadal atrakcyjne, nawet gdyby pociągi po stronie dolnośląskiej jeszcze wolniej jeździły. A gdyby od Ruszowa do Węglińca wyremontować tor, to dopiero byłaby rewelacja!
autor: ~sZakOOu
re – 2008-01-03 22:33:51
brak pociągów pasażerskich na odcinku niegosławice głogów to 100% widzimisie urzedników o betonu pkp – potrafią wymyślić 100 powodów żeby nic tam nie jeździło! najpierw skutecznie wygaszali popyt (puszczając jedynie 2 pary w bezsensownych godzinach) a teraz nie maja zamiaru reaktywować… droga do głogowa jest w takim stanie że koleiny zaczynają już przypominać torowisko!! Na zachodzie inwestuje się w transport kolejowy a u nas urzędasy wymyślają setki powodów żeby tylko tego transportu nie było!
autor: ~max
Bez takich… – 2008-01-03 23:09:27
Myślę, że w sprawie reaktywacji Głogowa (po dokładnym przedstawieniu ALTERNATYWNYCH środków transportu) nie ma sensu opierać się na porównaniach lini głogowskiej z węgliniecką. Na węglinieckiej był jeden bus, a na głogowskiej są trzy/cztery. Proponuję wirtualnie 6 mln. – wartość jednego szynobusa Co każdy z Was by zrobił z taką kasą? Zainwestował w szynobus, czy wyremontował (chociaż w części) szlak?
autor: ~melocot
szynobus – 2008-01-04 00:21:43
Nie cieszcie się. Istnieje zagrożenie, że z powodu awarii SA106-011 , SA132 może zostać przekierowane na JG – BC – ZGORZELEC.
autor: ~ja:)
haha – 2008-01-04 08:32:05
nie moge się doczekać kiedy na polskie tory wjadą obcy przewoźnicy!! Rynek zweryfikuje gdzie warto a gdzie nie warto jeździć!
autor: ~max
remonty – 2008-01-04 14:09:28
Melocot jestem za remontami torowisk w województwie lubuskim, wiem, że mówiło się coś na temat remontu linii z Zielonej Góry do Żar. To by skróciło czas jazdy pociągu i umożliwiłoby większą konkurencyjność przejazdu koleją ze Szprotawy do Zielonej Góry w stosunku do połączeń autobusowych (szczególnie jeżeli chodzi o studentów, którzy w wielu połączeniach PKS u nie mają ulg, natomiast na jednorazowych przejazdach PKP mają).
autor: ~krzysiek
remonty cz.2 – 2008-01-04 14:10:36
Tylko w obecnym rozkładzie niestety wykasowano bezpośrednie połączenia (skomunikowania też sa niestety do bani )
autor: ~krzysiek
Porównanie reaktywacji. – 2008-01-04 17:10:56
Ja kolejny raz podkreśę fakt, że reaktywacja Głogowa będzie trudniejsza niż reaktywacja Węglińca. Reaktywacja Głogowa z istniejącą ofertą busów wymaga zupełnie innego podejścia niż reaktywacja Węglińca, gdzie nie ma rozbudowanej alternatywnej oferty wobec kolei. Dodatkowo węzeł Głogów, z którego jazda koleją w KAŻDYM kierunku nie jest wybitnie atrakcyjna pośrednio wpływa na reaktywację Żagań-Głogów, w przeciwieństwie do węzła Węgliniec przez który przebiega (z)modernizowany szlak Wrocław-Zgorzelec.
autor: ~melocot
skomunikowania – 2008-01-04 17:20:08
To, że Hafas nie pokazuje nie znaczy, że nie ma skomunikowań: Szprotawa 7:13 – Żary 7:49/7:52 – ZG 9:01 drugie Szprotawa 16:40 – Żary 17:15/17:18 – ZG 18:17.
autor: ~Andrzo
Żary – ZG – 2008-01-04 17:42:44
Obecnie na pokonanie odc. Żary – ZG koleją potrzeba tyle samo czasu co busem, a nawet koleją będzie dłużej jeśli porównamy szynobus vs Marvel. Ponieważ czas przejazdu jest zblizony to istotnym czynnikiem, który decyduje o wyborze bus czy kolej będzie cena za przejazd. W tym aspekcie kolej leży. Po części wynika to z ogromnej konkurencji (wojny cenowej) pomiędzy PKS a Marvel, a nawet pomiędzy PKS Żary a PKS ZG. I tu ciekawostka PKS Żary za przejazd do ZG kasuje 5,60 za 50 km, a do Lubska – 7,20 za 20 km. Sens w utrzymaniu połaczenia kolejowego kolejowego Żary – ZG w obecnych uwarunkowaniach (cena, czas przejazdu) polega w zasadzie na ATRAKCYJNYCH skomunikowaniach w węźle ZG. Do jakiego celu zmierzać winno dalsze utrzymywanie ruchu kolejowego na Żary-ZG? Samo skrócenie czasu przejazdu na tym odc. otowrzyłoby furtkę do walki z busami do ZG i to nie tylko z Żar ale i z Żagania, a nawet ze Szprotawy. Ciekawym rozwiązaniem mogłoby być łączenie szynobusów w rel. Węgliniec/Szprotawa-Żary-ZG ale to z kolei wykracza już poza dasizm w PKP.
autor: ~melocot
Hafas… – 2008-01-04 17:53:47
Andrzo my (szperacze w RJ) to wiemy, że jeśli czas na przesiadkę wynosi mniej niż 5 minut to HAFAS nam tego nie pokaże. Sam się o tym przekonałem w wigilię, kiedy niepewne warunki na drodze (marznąca mrzawka) skłoniły mnie do porzucenia blachosmrodu na odc. Żary-Szprotawa-Żary. Co mają zrobić pozostali, którzy nie wnikają szczegółowo w rozkład jazdy? Przecież w papierowym RJ oraz zapewne w zaleceniach zamawiającego (LUW) wyraźnie widać, że KAŻDY poc. z kier. Niegosławic jeśli nie jedzie do Żar ma skomunikowanie w Żaganiu bez względu na to czy jest to dzień roboczy czy święto.
autor: ~melocot
Hafas – 2008-01-04 18:07:14
Dlatego program Hafas powinien zostać dostosowany do skomunikowań poniżej 5 minut. Poza tym PKP PR powinno zadbać o odpowiednią informację i reklamę połączeń. Jak jest albo jak nie jest jest każdy widzi. Co do cen za bilety absolutnie się zgadzam. Na bardzo obleganej trasie Żary – ZG PKSy i busy walczą o klienta promocjami, zniżkami itp. PKP PR zatrzymało się w miejscu z cenami ustalonymi w Warszawie. Poza tym gdyby nie szynobusy otrzymane od Samorządu to od około 5 lat nic by już tu nie jeździło.
autor: ~Andrzo
Skomunikowania – 2008-01-04 19:53:20
Andrzo zgadza się są skomunikowania, ale jak dobrze analizowałem to w dni robocze i tylko ze Szprotawy do Zielonej Góry, odwrotnie jak dobrze pamiętam sprawdzałem i nic ciekawego niestety nie było. W porównaniu z ofertą z zeszłego rozkładu jest niestety bardziej ubogo. Wielu ludzi nie patrzy w ogóle na skomunikowania. Ja starałem się opisując nowy rozkład zawrzeć tam takie informacje, aby zainteresowani mogli skorzystać. Niemniej jednak zauważam, że obecny rozkład jest próbą reaktywacji starych połączeń przykładowo pociąg z Tuplic do Niegosławic (jak kiedyś jeździł z Tuplic do Głogowa czy Leszna). W najbliższym czasie postaram się sprawdzić jaka frekwencja panuje w dni robocze na linii, tak aby mieć bardziej wiarygodne informacje na temat potoków podróżnych. Na ten rozkład pod względem ilości połączeń na powroty ze szkół na prawdę nie można narzekać.
autor: ~krzysiek
Hafas i nie tylko… – 2008-01-04 21:45:05
Hafas jest tak kiepski że ręce opadają. Kilka przykładów: – sezonowy (wakacyjny) łącznik ze Szklarskiej do pociągu do Świnoujścia wyświetla jako zwykły pociąg do Zielonej (podobnie zresztą jest ze “Ślązakiem” do Przemyśla); – w przypadku przesiadki w Węglińcu z szynobusu do Jeleniej (o 12), nie wyświetla skomunikowania na Wrocław (a jest, z przesiadką w Bolesławcu), itd. Do tego PKP nie dba o informowanie pasażerów, np. na tablicy rozkładowej w Węglińcu nie zmieściły się pociągi do Szklarskiej, a w Iłowej do Szczecina/Świnoujścia. Jak ktoś sam nie będzie kopał w rozkładzie, to na to nie trafi. Ech, szkoda słów…
autor: ~sZakOOu
😉 – 2008-01-04 21:58:15
..melcot ale tu nie chodzi o sam węzeł głogowski chodzi o uczniów,którzy dojezdżaja do szkól,ludzi którzy chca na czas dojechać do pracy…oferta busów czy autobusów fakt faktem jest dobra tylko ze pociagiem zawsze było taniej..powiedz czy owe niegosławice jako dawny wezeł sa atrakcyjne dla stacji koncowej …nie pojedziesz juz stad dalej nigdzie..a z GŁOGOWA pociagi odchodza praktycznie co dwie godziny w strone WROCŁAWIA,ZIELONEJ GÓRY,do LESZNA 4 kursy dziennie codzienny,, ślązak” relacji zielona góra-przemysl gł…sezonowe do bielska białej,katowic,świnoujścia…d odam tylko ze pociagi z leszna są skomunikowane niemal ze wszystkimi miastami w polsce…
autor: ~rafalek
.. – 2008-01-04 22:15:45
i jeszce jedno zeby dowalic do pieca pociag z weglinca do jeleniej góry jedzie godzine i 33 minuty to jest obłęd tym bardziej że lubań jest zelektryfikowany…powiem tylko,,dada ” powodzenia PLK samym kolejarzom życze nerwow,abyscie nie odpuszczali…mieszkańcom powiatu polkowickiego ,głogowskiego,zagańskiego,żars kiego,a takze ZIELONEJ GÓRZE…powodzenia
autor: ~rafalek
re – 2008-01-04 23:59:37
PKP PR nie dba ani o zamieszczanie rozkładó ani o reklamę połączeń bo i poco ma dbać?? jak nie zarobi forsy z biletów to dostanie dotację od marszałka…. UM kupuje szynobusy promuje połączenia w radiu (radio zachód) i chyba jeszcze będzie musiał wysłać swoich urzędników w teren żeby rozklejali pełne rozkłady jazdy na stacjach bo PKP PR ma to w d….nosie
autor: ~max
… – 2008-01-05 08:55:29
Z tymi rozkładami jest obecnie o niebo lepiej niż w 2006 roku kiedy wystartował rozkład jazdy po wznowieniu połączeń. teraz na stacjach, które nawiedziłem tj. Jankowa Żagańska, Niegosławice, Szprotawa oraz przystankach Bukowina Bobrzańska i Dzikowice tabliczki z rozkładami są wywieszone. Były także rozkłady zmienione w dni wejścia w życie nowego rozkładu jazdy. Rok temu sam pamiętam jak ludzie błądzili bezradnie po peronie w poszukiwaniu rozkładu. To był dopiero brak informacji. A część z nich pewnie widziała jeżdżący szynobus, może słyszała o nim z radia. Ale nie mogli uzyskać informacji jak kursuje. Teraz przynajmniej rozkład jest wywieszony i każdy może się z nim zapoznać.
autor: ~krzysiek
reaktywacja – 2008-01-07 00:17:20
1.Chciałem tylko zwrócić uwagę, że porównywanie reaktywacji Węglińca z ewentualną reaktywacją Głogowa ma jedynie wspólny jeden element: wolne tempo jazdy. Nic więcej wspólnego nie ma, a więc porównywanie tych linii moim zdaniem nie ma głębszego sensu. 2.Skoro pociągiem taniej to w jaki sposób miałaby nastąpić chociażby równowaga kosztów prowadzenia połączenia z wpływami z biletów? Przecież dla dojeżdżających do szkół busem (jeśli dobrze pamiętam) przysługuje ulga przy zakupie biletu miesięcznego. Poza tym, budowanie oferty REAKTYWACYJNEJ wyłącznie dla dojeżdżających (węzeł Głogów jako przelotowy dla linii żagańskiej jest mało atrakcyjny) z ISTNIEJĄCĄ dobrą komunikacją busową (jak napisał rafałek) w obecnym kształcie i na aktualnych warunkach nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Nadal proponuję wirtualne 6 mln – wartość 1 szynobusa. Czy kusić PLK by wyremontowala choć w części szlak? Czy kupić szynobus na tę linię mimo, że nie wygra on z atrakcyjniejszym busem (niska prędkość, trudniejszy dostęp niż bus)?
autor: ~melocot
reaktywacja – 2008-01-07 16:58:30
Jakim busem, dokąd Tak jak pisałem jest kilka połączeń autobusowych. W związku z tym zapewne jest niewiele osób dojeżdżających codziennie, a tym samym kupujących bilety miesięczne. Uczniowie nie mają zniżek w zwykłych połączeniach PKS, wyjątkiem może być ulga handlowa stosowana czasem przez PKS na niektóre połączenia. W PKP mają. Przesiadki do Leszna i Wrocławia to Twoim zdaniem nie ma sensu ? Ja uważam, że ma. Obecnie jest na tyle pojazdów, że myślę dałoby się wygospodarować jakieś połączenie tak aby w Głogowie ludzie mogli się przesiadać dalej. Jak wiemy Urząd Marszałkowski nie planuje dalszych zakupów tym samym musimy bazować na tym co mamy. W tej sytuacji istnieje tylko możliwość wpuszczenia do Głogowa 1 może 2 par pociągów, nie jest to wiele, ale gdyby dolnośląskie zgodziło się i puściło chociaż 1 skład ze swojej strony (osobiście w to nie wierzę), to już można byłoby zrobić coś sensownego. Dla mnie nawet jedna para do Głogowa ma sens mądrze tam skomunikowana z pociągami do Wrocławia i Leszna. Zgadzam się z Tobą, że porównywanie Węglińca z Głogowem nie ma sensu. Ale to, że Głogów jest mniej przelotowy od Węglińca to nie jest powód, żeby nie podejmować działań celem reaktywacji. Dodam jeszcze, że inna alokacja pojazdów mogłaby się przyczynić do tego, że w ramach posiadanych pojazdów byłaby możliwość jazdy do Głogowa. Ale jak się puszcza nasz szynobus hen daleko aż do Jeleniej Góry to fakt zanim wróci pojazdów brakuje. Głogów leży bliżej Żagania niż Jelenia Góra. Swoją droga to jestem ciekaw co z tą informacją o tym pociągu w newsie powyżej, który miałby jeździć z Leszna. jeżeli rzeczywiście jest tak, jak tam napisano to wynikałoby, że Wielkopolska kolejny raz potrafi myśleć mądrze ale za innych, bo u nas nie widzi się sensu, oni go widzą i dlatego u nich kolej ma się lepiej. Dolny Śląsk ma to wszystko gdzieś jak zwykle zresztą.
autor: ~krzysiek
Co by było gdyby… – 2008-01-07 19:56:35
~krzysiek To zakasaj rękawy i przedstaw tutaj na stronie oraz LUM KONKRETNE zmiany w alokacji pojazdów wraz z DOKŁADNYMI obiegami szynobusów w celu reaktywacji Głogowa. Obiegi wszystkich szynobusów. Nie jest ich dużo. Jestem bardzo zainteresowany dokładnymi szczegółami Twojej koncepcji reaktywacji Głogowa. Na dziś uważam, że z wykorzystaniem obecnej floty i stanu torowiska niemożliwe wydaje się zbudowanie oferty dla dojeżdżających uczniów. Jeśli Twoje szczegółowe rozwiązania, które Ty już widzisz okażą się do zaakceptowania to zapewniam Cię, że jestem gotów je poprzeć i wołać równie donośnym głosem o reaktywację Głogowa jaką wielu z Was stosuje w tym miejscu. Pozdrawiam
autor: ~melocot
obiegi – 2008-01-07 20:40:51
Melocot dobrze rozumuje. Jazda do Głogowa spowodowałaby pogorszenie rozkładu “na Żaganiu”, bo szynobus nie zdąży tyle razy obrócić co teraz. Poza tym musiałby nocować w Głogowie i żeby dojechać np na 8 do Żar musiałby wyjechać z Głogowa około 4??
autor: ~Andrzo
kier. Głogów? – 2008-01-07 21:04:48
Hmm… Odnoszę wrażenie, że wałkowana reaktywacja Głogowa dotyczy dojeżdżających (do szkół czy do pracy) w kier. Głogowa, a nie w kier. Żagania/Żar i pod tym właśnie kątem nie widzę reaktywacji Głogowa.
autor: ~melocot
Sezonowy – 2008-01-07 23:49:04
Ktoś tu obiecał podesłanie fotek pociągu sezonowego Szklarska – Szczecin
autor: ~ja:)
głogów – 2008-01-07 23:59:00
reaktywacja Głogowa nie oznacza wcale konieczności nocowania szynobusu w Głogowie… rano na trasę mogą jednocześnie wyjechać wrocławski i lubuski pesobus;p każdy z innego końca
autor: ~max
Sezonowy – 2008-01-08 00:03:04
Kajam się, do końca tygodnia podeślę – zbieram jeszcze materiały m.in. przedwojenne zdjęcia do wysłania.
autor: ~sZakOOu
🙂 – 2008-01-08 00:55:48
Już wysłałem…
autor: ~sZakOOu
genialne… – 2008-01-08 15:50:33
~max 😕 Cząstkowe rozwiązania typu każdy z innego końca nie są przekonywujące dla sensu reaktywacji Głogowa. Uważam, że jakiekolwiek rozwiązanie rozkładu jazdy z reaktywacją Głogowa będzie ograniczało ofertę na czynnych liniach.
autor: ~melocot
Re: ~melocot – 2008-01-08 17:17:09
jeżeli skierowanie dodatkowego pojazdu na linię żagań głogów to wg Ciebie cząstkowe rozwiązanie…. to chyba wg Ciebie sensowny jest tylko remont lini na parametry 160km/h pod drutem na 2 torach…. i realizacja połączeń międzynarodowych?? Uważam, że od czegoś należy zacząć i wznowienie połączeń i zdobycie rynku to jakiś krok do przodu. Można nie robić niczego i czekać na stopniową degradację lini zakończoną wstrzymaniem ruchu i wkroczeniem złomiarzy! A ruch pasażerski na tej trasie może być jednym może bardzo istotnym argumentem do rozpoczęcia remontu tej trasy.
autor: ~max
Moje pomysły na rozkład jazdy – 2008-01-08 18:11:43
powiem tak zacząłem pracować nad koncepcją to jednak wymaga czasu niebawem przedstawię swoje pomysły Poza tym nie czytasz dokładnie tego co piszę na początek proponowałem jedną mądrze skomunikowaną w Głogowie parę pociągów, celem sprawdzenia ile ludzi będzie dojeżdżało / przesiadało się w Głogowie. Wiadomym jest, że z tym co mamy nie jesteśmy w stanie zmontować nie wiem ile pociągów. Za niebawem przedstawię moje założenia
autor: ~krzysiek
aktualizacja galerii – 2008-01-08 19:27:56
zdjęcia sZakOOu już w Galerii
autor: ~krzysiek