W najbliższych latach nastąpi modernizacja linii kolejowej pomiędzy Mikowicami, Żaganiem, Żarami i granicą państwa. Nie jest natomiast planowana modernizacja tras Żagań-Lubsko i Żagań – Głogów.
– Planowana do modernizacji jest linia kolejowa nr 275 na odcinku Miłkowice-Żagań oraz linia nr 14 na odcinku Żagań-Żary-Zasieki-granica państwa. Linie te ujęte są w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020 jako kluczowe dla naszego regionu – informuje „Rynek Kolejowy” Zdzisław Smoła, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego.
[…]
Szef Departamentu Infrastruktury i Komunikacji dodaje, że nie jest planowana obecnie rewitalizacja odcinków Żagań-Bieniów-Lubsko i Żagań-Niegosławice-Głogów (ten drugi odcinek, ponownie jak odcinek Miłkowice-Żagań, przechodzi przez granicę woj. lubuskiego i dolnośląskiego). – Z uwagi na uwarunkowania techniczne tych tras, takie jak dewastacja stacji Lubsko i niedostateczna prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich na odcinku Żagań-Głogów, oraz ograniczone możliwości budżetowe, w chwili obecnej nie planujemy wznowienia połączeń na tych liniach – informuje Zdzisław Smoła.
Całość artykułu jest dostępna tutaj.