PKP PLK ogłosiło przetarg na likwidację stacji Modła leżącej około 95 kilometra linii nr 275 Wrocław Muchobór – Gubinek – granica państwa. W ramach zadania planuje się:
- połączyć blokadę między st. Rokitkami a Lesznem Górnym
- utworzyć łącza zapowiadawcze,
- zabezpieczyć rozjazdy zamkami.
- wyłączyć światła na sygnalizatorach,
- zabezpieczyć pomieszczenia nastawni i techniczne,
- zdemontować radiotelefony,
- przenieść powtarzacze przejazdów w km 101,200 i 100,443 do st. Rokitki
- przekwalifikować przejazdy kolejowe z kat A w km 96,940 na kategorię C , zaś w km 95,908 na kat D,
- dla zabudowy urządzeń SPA2B z odzysku należy wykonać następujące prace:
- odbiór z sekcji Wrocław Główny zdemontowanych urządzeń ssp z km 48,986 linii 271 Wrocław-Poznań,
- na terenie nowej lokalizacji należy ułożyć kable do czujników i sygnalizatorów drogowych ( około 1400 m ) , prędkość rozkładowa linii 275 wynosi 50 km/h.
- zabudowa czujników CTI dostarczonych przez zamawiającego,
- zabudowa nowych akumulatorów i prostowników w odzyskanych szafach aparatowych i zasilających
- zakup płytek MER niezbędnych do uruchomienia urządzeń ssp,
- zabudowa powtarzacza ERP 5001,
- zabudowa czterech sygnalizatorów drogowych wyposażonych w komory zgodnie z wymogami rozporządzenia Rady Ministrów z 3 lipca 2003 r. ( średnica 300 mmm ),
- zasilanie urządzeń należy wykonać zgodnie z obecnymi przepisami z wyłącznikami przeciw porażeniowymi i zastosowaniem bezpieczników typu „S”,
- miejsca wokół szaf aparatowych i sygnalizatorów należy utwardzić i obłożyć kostką betonową,
- uruchomienie sygnalizacji.
Zgodnie z ogłoszeniem zadanie ma zostać wykonane do 31.12.2013.
Zdjęcia stacji z 24.11.2013 czyli przed rozpoczęciem likwidacji stacji można obejrzeć tutaj.
Nareszcie…:-)) Jedyna słuszna decyzja, jaką podjęto w ostatnich 10. latach odnośnie linii Legnica – Żegań.