Od 9 lipca rozpocznie regularne kursy na trasie Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż. Eksploatacja autobusu szynowego jest średnio o połowę tańsza od tradycyjnych pociągów, dlatego dzięki zastąpieniu nim drogich i przestarzałych składów możliwe będzie zwiększenie ilości połączeń. Optymalne wykorzystanie tego pojazdu, będzie wykonywał ok. 700km dziennie, wpłynie na poprawę komunikacji na tej trasie.
Nowy pojazd kosztuje 7 521 300,00 zł z czego połowę dofinansowuje Unia Europejska w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Kolejne szynobusy dostarczone zostaną: pierwszy do 31.10.07 r., drugi do 31.03.08 r. W niedzielę 8 lipca 2007r. odbędą się darmowe jazdy promocyjne na trasie Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż. Rozkład jazdy podany zostanie po ustaleniu z PKP.
źródło Urząd Marszałkowski
😀 – 2007-06-28 02:14:18
No to byle do listopada i drugi szynobusik trafi do nas. Nas, czyli południe lubuskiego….
autor: ~sZakOOu
SA133-006 – 2007-06-28 11:34:11
Białystok: SA133-001 SA133-002 Lubuskie: SA133-003 SA133-006( z tego co słyszałem) Małopolskie: SA133-004 SA133-005
autor: ~Paavlo83
SA 133 – 2007-06-28 16:58:06
Ciekawe na jakie trasy trafi i czy na pewno nie pójdzie na Ostbahn??
autor: ~krzysiek
… – 2007-06-28 16:58:28
Mówiłem o tym co ma przyjść w listopadzie…
autor: ~krzysiek
SA133-nowy – 2007-06-28 18:44:06
Z tego co słyszałem kolejny szynobus który trafi na Żagań, ma zastąpić poc. Bóbr, i jeżdzić aż do Wrocławia.Tylko musiałby być to szynobus moim zdaniem 3 członowy.
autor: ~paavlo83
???? – 2007-06-28 21:14:51
Paavlo czy to jest w ogóle możliwe. Może ma jeździć na Legnicę, ale raczej chyba nie do Wrocławia…
autor: ~krzysiek
Trasa nowego peso-busa – 2007-06-28 23:13:39
A czemu nie możliwe Bo inne województwa czy jak Zawsze Urzędy Marszałkowskie mogą się dogadać.Czy chodzi o znajomość szlaku maszynistów Jaki to problem /no i powiem więcej,że jak już będzie w tym Wrocławiu, to ma nie stać bezproduktywnie, tylko jechać do Opola i spowrotem.Tak słyszałem od pewnego maszynisty z Żagania, który trochę jest obeznany w tych tematach.A i jesli chodzi o jakąkolwiek zmianę mechów na szynobusie -wiadomo będzie to niemożliwe!!!
autor: ~Paavlo83
…. – 2007-06-28 23:45:09
wielokrotnie jeździłem “Bobrem” i znam troche frekwencje… ciekawe która mądra głowa z PKP to wymyśliła?? Lepiej wykorzystać ten sprzęt na trasie do Legnicy ewentualnie przedłużyć kursy do Głogowa…
autor: ~urbi
Sa133 jako Bober – 2007-06-29 13:10:44
do Głogowa to na pewno nie
autor: ~Paavlo83
Głogów – 2007-06-29 16:00:22
A dlaczego nie? Co z torami na Głogów?
autor: ~urbi
Takie tam – 2007-06-29 16:20:48
Z torami na Głogów to jest syf. Sądzę, że puszczenie szynobusa na trasie do Wrocławia jest wykonalne i tu nie ma wątpliwości. Chodzi tylko o frekwencję, bardzo często jest tak, że Bobrem jeździ bardzo dużo ludzi. 300 miejsc to zdecydowanie za mało. W sumie to ciekawie by było gdyby nie stał bezczynnie we Wrocku tylko jechał dalej. Dlaczego mamy płacić za pojazd, który będzie służył połowie Polski.
autor: ~krzysiek
SA133-ciag dalszy – 2007-06-29 16:36:19
Dlatego ponoć ten szynobus ma być 3 członowy, nie tak jak te 2 Sa133-003, SA133-006(dwa człony), a nawet gdyby był dwu członowy to liczba pasażerów na szlaku do Wrocławia w tygodniu nie jest taka duża, więc może by puszczali szynobus od Wtorek-Czwartek, a sukę z wagonami na weekend,zresztą kto to wie, jak jakiś mądry tam na stołku wymyśli.Co do tego że mielibyśmy płacić za korzystanie z naszego peso-busa przez pół polski, to na pewno jakoś się Urzędy Marszałkowskie w tej sprawie dogadają.Bo moim prywatnym zdaniem taki szynobus nie powinien stać i czekać kilka godzin na powrót powinien być eksploatowany.A tory na głogów to faktycznie masakra,najpierw trzeba by było linie zmodernizować i to gruntownie, ale nie wieże w to.
autor: ~Paavlo83
… – 2007-06-30 10:48:32
Moim zdaniem nawet jeżeli inne urzędy dopłacą do km przejechanego poza lubuskiem to taki Pesobus powinien jeździć jaknajmniej poza lubuskim, a jeżeli już to w ramach wymiany. Lubuskie wpuszcza dwa składy do legnicy i z Legnicy tez powinny wjeżdżać dwa składy dolnośląskie…a jeżeli nie z LEgnicy to z Węglińca… Uważam, że lepsze byłoby zwiększenie ilości połączeń do LEgnicy lub nawet ich wydłużenie o relację Legnica – Forst. Do Legnicy powinno jeżdzić przynajmniej 5 składów skomunikowanych z pociągami do Wrocławia.
autor: ~urbi
… – 2007-06-30 21:34:51
Ja jestem zdania, że powinni zwiększyć liczbę połączeń w naszej okolicy, tak aby bardziej zachęcić ludzi do podróżowania, nie zaś wysyłać szynobus do Wrocka, aby tam jeździł dla innych województw.
autor: ~krzysiek
SA133-c.d – 2007-07-01 05:05:42
Pomyślmy logicznie,skoro na jesień przyjdzie do Żagania drugi “duży” szynobus, to będą go puszczać chyba nie na Zieloną Górę,po co drugi Może reaktywują jakieś połączenie,np.Zielona Góra-Jelenia Góra.Jest to możliwe,ale jak już powstanie takie połączenie to moim zdaniem będzie tylko sezonowe lub weekendowe.Skoro nie ten kierunek, to pozostaje nam Legnica-nie jest możliwe żeby szynobus zastąpił wszystkie połączenia osobowe do Legnicy,chyba że przyśpieszą przyjazd “bobra” do Żagania.Wtedy to szynobus mógłby jechać rano jako “bober” ale to by stal długo bezużytecznie w Legnicy, wracać jako bober i jechać jako popołudniowy osobowy do Legnicy i wrócić wieczorem .Oczywiście jeśli szynobus będzie jechał aż do Wrocławia ,lub dalej, to jest to związane z tym że Dolnośląskie też do nas puści jakiś skład, bo inaczej tego nie widzę A co do zwiększenia liczby połączeń to skąd na to pieniądze PS:innych możliwości nie widzę.
autor: ~Paavlo83
Awarie SA105 – 2007-07-01 05:07:59
Może ktoś wie coś na temat naszych SA105? Wiem zadałem pytanie niezwiązane z tematem,ale obiło mi się o uszy że wszystkie 4 SA105 stoją w remoncie w Poznaniu
autor: ~Paavlo83
Nowy szynobus – 2007-07-01 10:21:13
Sądzę i podzielam zdanie, ze najlepszym wyjściem byłoby właśnie puszczenie szynobusu na odcinku Forst-Tuplice-Żary-Żagań-Legni ca, gdyż na obu liniach pociągów jest mało – 2 osobowe w dni robocze na Żary-Forst.Skoro ma służyć naszemu województwu to tak było by najlepiej – jechałby przez całe południe Lubuskiego.Zresztą jak kiepski dojazd jest z/do Małomic, Sieniawy Żarskiej czy Tuplic wystarczy zobaczyć rozkłady jazdy kolei i autobusów. Taka trasa zajęła by mu 2,5 h .W nowym rozkładzie zobaczymy co z tego się wykluje. Pozdrawiam No cóż
autor: ~No cóż
… – 2007-07-01 10:31:02
Też coś takiego Paavlo słyszałem, niezły bigos z tymi SA 105, nawet non stop przesuwają terminy, kiedy mają one wrócić na szlak. W kwestii zwiększenia liczby połączeń można by było pomyśleć co i jak pozmieniać. Słusznie jednak zauważyłeś, że na to trzeba dodatkowej kasy. Ja jednak ciągle żyję nadzieją że powróci popołudniowa para pociągów do Niegosławic (ta co odjeżdżała w dni robocze o 15.49). Z tego co rozmawiałem jeszcze w 2006 roku z kierownikiem pociągu to szynobus maił zastąpić skład do Legnicy, wagonowym miał zaś pozostać Bóbr. Wiadomym jest, że plany się zmieniają i teraz mogą chcieć coś w tym kierunku zmienić. Od zawsze mówiło się, że jeden z szynobusów ma być 3 członowy. Ale z tego co wiem ten 3 człon miał trafić na północ województwa. Ale to też się mogło zmienić.
autor: ~krzysiek
nowy RJ – 2007-07-01 12:18:05
Od grudnia wróci codzienne połączenie Zielona Góra – Jelenia Góra, które będzie obsługiwane naszym SA133 i SA132 z Dolnośląskiego. SA133 pojedzie też do Legnicy. W sezonie pojedzie pośpieszny ze Świnoujścia do Jeleniej G. przez Żary, Węgliniec.
autor: ~Andrzo
nowy RJ? – 2007-07-01 13:27:55
Czy to już pewne
autor: ~Paavlo83
Lokomotywy żagańskie – 2007-07-01 14:38:05
Zapraszam na moją stronę na forum nowy temat o nowym RJ od grudnia 2007r.
autor: ~Paavlo83
?? – 2007-07-01 14:52:22
A czy Pesa wogule produkuje 3 członowe SA??
autor: ~urbi
SA133-c.d – 2007-07-01 15:46:43
A jaka to trudność wstawić jeden człon więcej Na dzień dzisiejeszy chyba nie produkuje
autor: ~Paavlo83
Coś na lepsze… – 2007-07-01 21:04:20
Dla Włochów przecież 3 członowce produkują. Dzięki Andrzo za garść informacji, znaczy, że zaczyna się coś dziać na lepsze.
autor: ~krzysiek
Re: – 2007-07-01 22:21:30
Ostatnio ktoś napisał o planach reaktywacji szlaku Żagań – Zebrzydowa… ok 2 km za stacją Żagań ktoś rozkręcił 1 km szyn po których pozostał tłuczeń i podkłady… nawet przepusty powyrywali!! Dzis zrobiłem 2 fotki to podeśle na stronę. Ciekawe czy to PLK przystąpiło do demontażu linii czy miejscowe korporacje…
autor: ~urbi
kwadratowe koła – 2007-07-02 12:59:57
W lubuskiej jest artykuł o “kwadratowych kołach” szynobusów. Jak w wyszukiwarce na stronie gazety lubuskiej sie wpisze “pkp” to wyskoczy na pierwszym miejscu.
autor: ~Andrzo
🙂 – 2007-07-02 14:04:29
Ciekawy artykuł. Politechnika Poznańska broni poznańskiego producenta, lol! Mam nadzieję że w przyszłości lubuskie będzie wybierało w przetargach bydgoskie szynobusy dopóty, dopóki będą one bezproblemowe. Jak na razie idą jak burza, a jak czasami na tory nie wyjeżdżają to jest to spowodowane przez czynniki zewnętrzne, typu dzik czy zaprzyjaźnienie się maszynistów z elektroniką pojazdu.
autor: ~sZakOOu
🙂 – 2007-07-02 19:44:57
Tak tylko aby już więcej nie było takich numerów z tym zaprzyjaźnianiem
autor: ~krzysiek
…. – 2007-08-25 00:07:30
W Bydgoszczy deszcze nie padają i Pesa lubi czasem przeciekać….
autor: ~urbi