Nowy rozkład jazdy pociągów jeszcze nie wszedł w życie, a już wywołał protesty Najbardziej pokrzywdzeni czują się mieszkańcy Iłowej Żagańskiej.
Połączenia między Żarami, Iłową a Węglińcem, o których mówią Czytelnicy, zostały zawieszone w 2002 r. Dopiero teraz Urząd Marszałkowski zdecydował się na przywrócenie linii. Wszystko dzięki nowemu szynobusowi, który kupił urząd. Początkowo wcale nie planowano połączenia z Węglińcem, tym bardziej że dolnośląski samorząd nie popierał inicjatywy. – Wiedzieliśmy jednak, że mieszkańcy naszego województwa chcieli uruchomienia tej linii – mówi Grzegorz Dwojak, dyrektor Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze. Tłumaczy, że nowy szynobus, który wyruszy 10 grudnia, będzie codziennie kursował od godz. 4.43 do godz. 21.35. – Oczywiście idealnym rozwiązaniem byłyby kursy na jednym odcinku co godzinę. Jednak szynobus musi obsłużyć cały region – wyjaśnia Dwojak. Okazuje się jednak, że niezadowoleni pasażerowie mogą liczyć na wysłuchanie ich próśb. W lutym nastąpi bowiem korekta rozkładu. – Prosimy mieszkańców Iłowej o zrozumienie. Od czegoś w końcu musieliśmy zacząć. Odtwarzanie połączeń zawsze jest trudnym zadaniem. Ale cały czas wsłuchujemy się w głos pasażerów i cieszymy się z każdego sygnału – zapewnia Piotr Tykwiński, dyrektor Departamentu Gospodarki w Urzędzie Marszałkowskim.
Podróżni mogą zgłaszać swoje uwagi w Departamencie Gospodarki oraz pod nr. tel. 0-68 456 55 24. Ewentualną szansą na zwiększenie kursów na południu województwa mogłyby być kolejne autobusy szynowe kupione przez Urząd Marszałkowski. Ten, który trafi do Lubuskiego wiosną, na pewno będzie obsługiwał północną część województwa. Jednak już kolejny mógłby wesprzeć południe.
Jak kursuje szynobus Żagań:
4.43 – Żary 5.01 – Iłowa 5.20 – Węgliniec 6.20 – Iłowa 6.57 – Żary 8.58 – Żagań 11.38 – Niegosławice 12.22 – Zielona Góra 15.55 – Żary 17.01 – Iłowa 17.23 – Węgliniec 18.20 – Iłowa 18.57 – Żary 19.40 – Ruszów 20.43 – Żagań (w sob., niedz. szynobus jedzie w ostatnim kursie z Żar do Zielonej Góry).
autor Mirosława Dulat
źródło Gazeta Wyborcza
“semantyczne nadużycie” 😉 – 2006-12-04 18:33:28
Tyle że ani słowem nie napisałem że w nowym rozkładzie połączenia są ŹLE skomunikowane, i pani redaktor akurat wcisła nie moje słowa, pod moją wypowiedź. Mam nadzieję że przez to jeszcze bardziej rozkładu nie skaszanią. Jedynie zastanawiałbym się nad kursem wieczornym do Ruszowa i z powrotem do Żagania i jego sensem. Przerzuciłbym go na godziny 10:00 – 11:00 i wydłużył z Ruszowa do Węglińca. I tak by mogło być aż do zakupu kolejnego szynobusu, który mógłby obsłużyć południe województwa…
autor: ~sZakOOu
Ok, ale – 2006-12-04 18:57:28
Co z tym fantem, że po pracy i szkole trudno jest wrócić. Może poczekajmy aż sprawa się rozjaśni??
autor: ~No cóż
hmm… – 2006-12-04 19:00:09
Tylko kto po szkole będzie wracał dopiero o 19:00? Najwyżej dla młodzieży z zawodówek (czy co tam teraz jest po reformie) wracających z praktyk, albo faktycznie dla wracających z pracy… Ciekawe co z tego wyjdzie..
autor: ~sZakOOu
Może się powtarzam… – 2006-12-04 19:13:14
Ale chyba najlepszym wyjściem byłoby przywrócenie bezpośredniego pociągu relacji Zielona Góra – Jelenia Góra i z powrotem.Najlepiej 2 par…Bo tego szynobusu się nie da rozciągnąć, a nie można sobie pozwolić na kłótnie, bo to tylko na szkodę przyjdzie…
autor: ~No cóż
ZG-JG – 2006-12-04 19:38:15
Akurat o połączenie między 19 a 20 zabiegali mieszkańcy Ruszowa tj uczniowie korzystający z dodatkowych zajęc pozalekcyjnych. Co do wydłużenia kursów do JG to mogłoby sie to odbywać na zasadzie wzajemnego wjechania do nas szynobusu dolnośląskiego.
autor: ~Andrzo
? – 2006-12-04 21:20:26
a czy woj dolnośląskie wykazuje chęci do wspólpracy w zakresie wpuszczenia do nas swoich szynobusów?
autor: ~xx
Wiadro z zimną wodą? – 2006-12-06 15:47:38
Znalezione na stronie PKP PR: “Dyrektor PR Zielona Góra odniósł się również do wniosków składanych przez podróżnych w związku z nowym rozkładem jazdy, w większości przypadków wnioski te nie są głosem większej liczby potencjalnych klientów, a jedynie dotyczą jednostkowych przypadków niedostosowania rozkładu jazdy do indywidualnych potrzeb pasażerów. Dyrektor zapewnił, iż w miarę możliwości, przy okazji korekty we wprowadzanym rozkładzie, wnioski te zostaną uwzględnione.” Fragment ze strony PKP PR/W regionach/lubuskie/wydarzenia z regionu; artykuł:”W nowy rozkład jazdy, nowym autobusem szynowym SA-133″
autor: ~No cóż
Niekoniecznie… 🙂 – 2006-12-06 17:31:01
Myślę że to nie koniec wysyłania petycji. Wczoraj ukazała się petycja na Portalu Miejskim Zary.w.pl dzięki czemu będą jeszcze trochę maili dostaną. Poza tym, teraz powinniśmy się skupić na molestowaniu DZPR i dolnośląskiego UM. Wszak połączenia z Żar napędzą pasażerów na kursy dolnośląskich przewozów regionalnych, więc mogliby się jakoś zrewanżować. Dodatkowo okazało się na forum PKP Bolesławiec, że mój pan od W-F (Andrzej Piech) jest jednym z dyrektorów DZPR!! Dorabia sobie w ten sposób w Studium Wychowania Fizycznego i Sportu, zaś jego żona jest kierowniczką tego Studium. Świat jest cholernie mały! Miałem z nim zajęcia na basenie, podczas których często rozmawiałem prywatnie. Spróbuję wykorzystać to, że gościa już troszkę poznałem i porozmawiać odnośnie połączeń. Może to coś da…
autor: ~sZakOOu
poprawka – 2006-12-06 17:33:58
Petycja jest tutaj: zary.zagan.org/n,zary,891.html
autor: ~sZakOOu
Dyr. – 2006-12-07 18:12:58
Życze powodzenia. Spytaj przy okazji dlaczego ich pociąg do Zgorzelca ucieka w Węglińcu 2 minuty przed przyjazdem naszego szynobusu z ZG.
autor: ~Andrzo
? – 2006-12-08 13:24:46
a czy ktoś mi odpowie czy woj dolnośląskie wykazuje chęci do wspólpracy w zakresie wpuszczenia do nas swoich szynobusów?
autor: ~xx