Chce też, by zarządzany przez niego zakład kolejowy miał kilkadziesiąt wagonów i 25 zestawów elektrycznych. Na razie ma też dziewięć autobusów szynowych, ale w najbliższych latach chce dokupić dalszych siedem szynobusów. Co też istotne, nowy zakład dostanie nowoczesny warsztat naprawczy w Rzepinie.
Co z pracownikami
Zmianą właściciela PKP zaniepokojeni są pracownicy. Szef zakładowej ,,Solidarności” Zbigniew Spurgiasz powiedział nam: – To naturalne, że ludzie, szczególnie w dobie nadchodzącego kryzysu, martwią się o pracę oraz zarobki. Istotne jest też czy zachowamy dotychczasowe przywilej jak chociażby prawo do tańszych biletów czy ekwiwalent węglowy.
Oczekiwania nasze są duże. Zastępca dyrektora departamentu Gospodarki i Infrastruktury Bogdan Mucha zapewnia, że byli pracownicy Zakładu Przewozów Regionalnych oraz przejęci z PKP Cargo maszyniści nie powinni się martwić o pracę.
– Nie chcemy ograniczać połączeń, wręcz je zwiększymy. Tym bardziej, że zakupimy nowe szynobusy. Dlatego każdy, kto chce pracować, znajdzie zatrudnienie.
Korzyści dla pasażerów
Mucha nie ukrywa jednak, że planowana jest restrukturyzacja i przegląd stanowisk. Zrobi to wspólna komisja marszałka i załogi. Osoby, których stanowiska okażą się zbędne, będą miały szansę na przekwalifikowania i zdobycie nowego zawodu. – Mamy na to dużo pieniędzy – zapewnia Mucha.
A czy na zmianie właściciela zyskają pasażerowie?
Mucha zapewnia, że tak. I wylicza:
1. Już w tym roku dwa nowe szynobusy trafią na najbardziej obciążoną linię między Kostrzynem a Krzyżem. Zastąpią one stare wagony i lokomotywy.
2. Pojawi się bezpośrednie połączenie Gorzowa z Poznaniem.
3. Podobne bezpośrednie połączenia mają być uruchomione między Zielona Górą a Cottbus oraz Gorzowem Wlkp. a Berlinem.
4. W nowym rozkładzie znajdzie się więcej pociągów.
źródło Gazeta Lubuska
?? – 2009-02-04 20:52:05
jakie szynobusy kupi w tym roku lubuski UM? PESE czy jakieś starocie z niemiec? i czy w perspektywie skapnie coś na Żagań?
autor: ~konik23
po co? – 2009-02-04 22:35:40
zaorać żagań i puscić pksy
autor: ~gorzowiak
do gorzowiaka – 2009-02-04 23:42:07
Jak tak, to tak: ZAORAĆ LANDSBERG (gorzów)… LIŻECIE NIEMCOM TYŁKI…
autor: ~POZNANIAK
lokalny patriotyzm – 2009-02-05 00:08:05
Jak tu swojsko i przaśnie się zrobiło…
autor: ~melocot
hmm…. – 2009-02-05 10:34:28
Ma ktoś jakieś konkretne informacje dotyczące planów UM ? Kiedyś pociąg osobowy z Gorzowa do Poznania jechał przez Skwierzynę i Wierzbno – podejrzewam że jeśli dziś to połączenie to będzie przez Ostbahn , Krzyż….wątpliwe wydaje mi się Gorzów – Zbąszynek – Poznań …wiec zostaje tylko wspomniany już Krzyż. Czy w kwestii przetargu na szynobusy coś więcej wiadomo? O Żagań się tak nie martwcie bo w lubuskim rotacja taboru jest spora. Coś musi obsługiwać w końcu od Czerwca linie do Gubina…. i w zasadzie nie wiem co bo wszystkie szynobusy mają już co robić … co do tych rotacji jeszcze rok temu 105 -105 jeździł na Gorzów -Zbąszynek … teraz jest u was , wcześniej S.A 133 -007 pracował na Ostbahnie teraz jest na południu …. Pamiętam jak S.A 105 -102 obsługiwała połączenie Zielona -Gorzów… wiec spokojnie jesteśmy jednym województwem im więcej taboru w regionie tym lepiej…. będzie chociaż jakaś może rezerwa.PoZDRAWIAM
autor: ~Mariusz
SA133-008 uszkodzony – 2009-02-05 12:37:50
Pijany maszynista skasował dziś w Kostrzynie SA133-008
autor: ~Andrzo
🙂 – 2009-02-05 13:08:39
Pierwsza sprawa to pijak prowadzący szynobus- nie powinno być takich sytuacji- obowiązkowo alkomat u dyspozytora przed podjęciem pracy.Druga sprawa wstawianie szynobusu na zajęty tor. Mniej więcej o jednej godzinie wyjeżdżają dwa szynobusy, jeden do Berlina Lichtenberg, drugi do Krzyża.Ten drugi wjeżdża na zajęty tor przy peronie 1.Jakby ciężko było go wstawić na 2 peron. Zaorać Gorzów i puścić PKS-y!!!
autor: ~paavlo83
info – 2009-02-05 16:32:55
Zapraszamy was na stronę Klubu Miłośników Kolei w Międzyrzeczu oraz na nasz profil na naszej klasie ratujmy dworzec …. informujemy również że przymierzamy się do zorganizowania wystawy z okazji 125 lecia kolei Zbąszyń – Międzyrzecz jeśli ktoś z was byłby zainteresowany naszym projektem zapraszamy do współpracy – Ok1_359@wp.pl
autor: ~SKK
… – 2009-02-05 16:50:25
Zaorać PKS-y, puścić Żagań i Gorzów!!!
autor: ~dowcipniś
… – 2009-02-05 17:36:18
Ludzie dajcie już sobie spokój z tymi licytacjami co zaorać, a co zostawić. Też jestem ciekaw od kogo zostanie zakupionych tych kilka zaplanowanych pojazdów, podejrzewam, że przetarg wygra Pesa. Raczej wątpię, żeby zakupowano używane szynobusy z Niemiec. Pożyjemy, zobaczymy co i jak. Najpierw musi być rozpisany i rozstrzygnięty wspomniany przetarg. Rezerwy szynobusów niestety nie będzie, bo cały czas istnieje niedobór pojazdów. Zresztą planuje się uruchomienie kolejnych połączeń. Pojazdów ciągle będzie za mało. Swoją drogą ostatnio mówiło się o zakupie 4 teraz 7 szynobusów. Ilość zaczyna rosnąć, ciekawe czy za dobrymi chęciami pójdą w parze czyny i możliwości finansowe województwa.
autor: ~krzysiek
dobre bo polskie – 2009-02-05 23:11:34
Zaorać uzywane niemcobusy a puścić polskie niezawodne. Polak potrafi!
autor: ~patriota
rezerwa – 2009-02-06 10:10:36
w północnej części lubuskiego quasi rezerwę stanowi S.A 108-006 , obsługujący w “C” tylko pociąg relacji Kostrzyn -Zbąszynek .Niestety w naszym województwie mamy problemy taborowe i jeśli coś padnie pojawia się kka , Panie Krzysku może się Pan podzielić informacjami o nowych połaczeniach – tych planowanych ? Ja wiem tylko o poc. Gubin – Czerwińsk i “plotkach” w rejonie Międzyrzecza o reaktywacji Międzychodu co dziś wydaje mi się jeszcze mało prawdopodobne bo szynobusów ewidentnie brakuje na nowe linie a poza tym takie połączenie wymaga chyba finansowania obu województw….nie wiem czy Wielkopolska byłą by tym zainteresowana. Rezerwy taborowe to jedno a oferta drugie dlatego wolałbym mniej reaktywacji w postaci dwóch par poc. w czasie dnia a większą ofertę .Ale podsumujmy te szynobusy – Gazeta lubuska pisze 2 jeszcze w tym roku na Krzyż – Kostrzyn , dwa na linie Zielona Gora – Gorzów dwa elektryczne na szybką kolej trójmiasta…. plus budowa łącznicy w Czerwińsku i modernizacja Gorzów – Zbąszynek…..hmm…….
autor: ~Mariusz
… – 2009-02-06 16:07:17
Sam bym chętnie się dowiedział gdzie jeszcze planuje się zwiększyć bądź dodać nowe połączenia. Opieram się na informacjach z prasy, a w tych jak na razie brak konkretów. Pozostaje nam czekać na bardziej szczegółowe informacje. Ja tez nie jestem zwolennikiem takich reaktywacji polegających na puszczeniu 2 par, ale nasz UM potrzebuje sukcesów propagandowych, a każda reaktywowana linia jest właśnie taką okazją. Co do kursów do Międzychodu to nie popieram tego rozwiązania, nie wiem jak stan torów ale miejscowość nie leży w województwie lubuskim.
autor: ~krzysiek
Zmiany od 1 marca 2009r – 2009-02-16 12:30:22
Właśnie dostaliśmy telegramy, ze zmianami w Zeszycie 663 RJ (Służbowym) wchodzącymi od 1 marca 2009r.
autor: ~paavlo83
pytanko – 2009-02-16 16:22:38
Są jakieś zmiany dla Międzyrzecza?
autor: ~Mariusz
Zeszyt 663 RJ – 2009-02-16 17:00:54
Od kiedy to w Zeszycie 663 Służbowego RJ znajduje się Międzyrzecz? A co do zmian to dostępne są już na SZOPA ŻAGAŃ.
autor: ~paavlo83
zmiany – 2009-02-16 19:38:57
Jak możesz, to podaj zmiany w rozkładzie na E30.
autor: ~Iro
……. – 2009-02-17 17:44:41
paavlo83 – Jak byś mogł to napisz mi na e-maila : mk525@vp.pl lub tutaj informacje na temat tych pociągów Jelenia – Legnica/Bolesławiec
autor: ~Michał
odp – 2009-02-17 21:10:09
Proszę, pod poniższym adresem cały telegram w formacie pdf. : http://tiny.pl/vzkz
autor: ~paavlo83
Skróciłem link – 2009-02-17 21:24:25
Link został skrócony teraz wystarczy w niego kliknąć
autor: ~krzysiek