W poniedziałek radny powiatowy apelował, by jak najszybciej rozpocząć odbudowę linii kolejowej Żary – Zasieki. Jego zdaniem w 2012 roku tędy pojadą do Wrocławia tysięcy kibiców z całej Europy. Wicestarosta jest za inną trasą.
– To dlatego, że Palcat broni idei modernizowania drogi przez Lubsko – uważa P. Skrzypczyński. – Sprawa ma być dyskutowana na piątkowej sesji. Obawiam się, że wicestarosta może przekonać radnych do swojego pomysłu. A jest on bez sensu, bo linia do Lubska jest zdewastowana, a dworzec kolejowy w tym mieście zrujnowany. Tymczasem bez bardzo wielkich nakładów można zmodernizować trasę do Zasiek – dodaje radny.
W stanowisku przygotowanym przez zarząd powiatu, które miało być skierowane do ministra transportu stwierdza się, że mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 roku spowodują zwiększenie ruchu kolejowego na trasie na Berlin – Lubsko – Żary – Wrocław, co wskazuje na modernizację akurat tej linii. P. Skrzypczyński przygotował podobne stanowisko, w którym argumentuje, że zwiększenie ruchu, jakie spowoduje Euro 2012 nastąpi na linii Berlin – Cottbus – Żary – Wrocław, a dworzec w Żarach będzie pierwszym większym tego typu budynkiem, jaki ujrzą w Polsce tysiące kibiców.
Oba stanowiska mają być przedstawione na najbliższej sesji powiatowej. – Nie jestem oponentem radnego Skrzypczyńskiego – broni się wicestarosta Palcat. – Owszem, moim zdaniem należy odbudować tak zwaną Berlinkę, ale to nie dlatego, że mieszkam w Lubsku. Moim zdaniem, choć bardziej zdewastowana, ta linia jest ważniejsza, bo prowadzi prosto do Berlina. Ale będę zadowolony, nawet jeżeli zostanie zmodernizowana ta druga linia – Żary – Zasieki – dodaje. Zdaniem radnego Skrzypczyńskiego gra jest warta świeczki, bo dzięki Euro 2012 można przywrócić dawną świetność linii kolejowej do granicy z Niemcami. Dlatego samorządy powinny mocno naciskać we wszystkich instytucjach, od których zależy odbudowa linii.
źródło Gazeta Lubuska
Żary i Lubsko – 2007-06-27 21:49:29
Moim zdaniem lepiej remontować odcinek przez Tuplice, bo to po protu wyjdzie taniej. Poza tym jeżeli już Lubsko chce mieć połączenia pasażerskie to może lepiej uzdatnić to takiej jazdy odcinek Lubsko-Bieniów – jazda na Zieloną Górę i Żary i podkręcić prędkość na odcinku Żary – Bieniów i wtedy puścić jakiś szynobus na tej trasie, żeby jeździł w czasie jazdy podobnym do autobusu PKS? No bo na pierwszą trasę z 1846 Żary-Sieniawa-Jasień-Lubsko-Gu binek to chyba nikt nie pójdzie. A tak były może okazałoby sie ze są szanse na wszystko? Pozdrawiam No cóz
autor: ~No cóż
Żary i Lubsko – 2007-06-27 21:58:37
Żary dużo by straciły na tym, że ominięto by je (remont trasy przez Lubsko). Moim zdaniem nie ma sensu reaktywacja Lubska, dlatego, że infrastruktura od Lubska w stronę granicy z tego co wiem została zdemontowana. Oznaczałoby to konieczność odbudowy torowisk, stacji na potrzeby ruchowe, a to jest przecież kosztowne. Wariant przez Forst jest lepszy pod tym względem, że torowiska są używane, infrastruktura w dość dobrym stanie, szybkości pociągów przyzwoite. Remont i podniesienie szybkości jest tutaj osiągalne.
autor: ~krzysiek
Żary – 2007-06-28 02:11:29
I ja podpisuję się pod trasą przez Tuplice. Nie powtórzę przedmówców tylko podpisuję się pod powyższymi argumentami.
autor: ~sZakOOu
Odcinek Żagań – Miłkowice ? – 2007-06-28 13:52:04
A co z drugą częścią linii od Żagania do Miłkowic przecierz ten odcinek też musi zostać zmodernizowany ! Obecnie odcinek Miłkowice – Leszno Górne zapewnia prędkość maksymalną 70 km/h m od grudnia może zostać obniżona do 60 Choć jeszcze wiele może się zmienić.
autor: ~Michał
I to ma być wolno?! 😀 – 2007-06-28 16:46:48
Dla porównania: Węgliniec – Ruszów 40km/h (!), Iłowa Żagańska – Jankowa Żagańska 60km/h, Ruszów – Iłowa Żag. 70km/h (i to akurat nie jest tragiczna prędkość)
autor: ~sZakOOu
🙂 – 2007-06-28 17:00:24
Chciałbym aby odcinek Miłkowice – Żagań poszedł do remontu, wszystko jednak będzie zależało od pieniędzy i od tego jak nasi politycy będą lobbować na rzecz tych ziem.
autor: ~krzysiek
odc. Miłkowice-Żagań – 2007-06-30 08:30:44
ODCINEK MIŁKOWICE-ŻAGAŃ MA BYĆ POMINIĘTY, TO ZNACZY TRASA MIAŁABY PRZEBIEGAĆ OD WROCŁAWIA PRZEZ WĘGLINIEC-ŻARY, I DALEJ PRZEZ TUPLICE-ZASIEKI, ALBO LUBSKO- GUBINEK (tak chcą niektórzy żarscy radni, którzy nie wypracowali jednak wspólnego stanowiska w sprawie; zaś radni żagańscy sprawą “nie zawracają sobie głowy” . ZOB. FORUM NA STR.RADIA ZACHÓD.
autor: ~TYGRYS
🙁 – 2007-06-30 21:35:46
Ja pierdzielę, ale debilizm no comment
autor: ~krzysiek
Miłkowice- Żagań, nacisk na radnych – 2007-07-01 07:33:17
JA JEDNAK DODAM comment… Z POWYŻSZYCH WZGLĘDÓW, ZNAJĄC I KRYTYKUJĄC OPCJĘ “ŻARSKĄ”, UPRASZAŁAM NIEKTÓRYCH INTERNAUTÓW O WYWIERANIE WPŁYWU (NACISKU) NA RADNYCH ŻAGAŃSKICH, SUGERUJĄC TRASĘ PRZEZ MIŁKOWICE-ŻAGAŃ-FORST…
autor: ~TYGRYS
🙂 – 2007-07-01 09:56:27
Jestem z Żagania, i chciałbym aby nasi radni się tą sprawą zainteresowali,jednak znając życie(mam dopiero 24 lata ale się już nauczyłem)że radni to się zajmną tym tematem kiedy będzie już za póżno, albo przed wyborami Niestety takie są Polskie realia rządzenia!!!!A swoja drogą była to by dobra trasa(Miłkowice-Żagań-Forst),a le jak wiemy linia E-30 na odcinku od Węglińca do Wrocławia a nawet dalej jest w końcowej fazie remontu i pewnie to jest powód, bo na odcinku Żary-Miłkowice trzeba by wyłożyć pieniądze na remont.Jednak te pieniądze nie poszły by na marne,gdyż jakby podnieśli prędkość na odcinku Miłkowice-Żagań-Forst jak sądzę ec”wawel” by jeżdził na dal u nas i być może dali by kilka innych IC lub EC jeśLi średnia prędkość bez zatrzymywania wynosiła by ok 100km/h…
autor: ~Paavlo83
ec wawel nie przez Żagań – 2007-07-01 10:01:38
A swoją drogą od dłuższego czasu na stronie Inter City można przeczytać wiadomość o zmianie kursowania pociągu EC WAWEL w dniach od 6.08.2007r-14.08.2007r, gdyż Niemcy wykonują prace remontowe na odcinku między Forstem a Cottbus.A jak dalej będzie spadać nam prędkość na szlaku Miłkowice-Forst to szefostwo IC poważnie zastanowi się nad zmianą trasy “WAWELA”
autor: ~Paavlo83
🙂 – 2007-07-01 21:11:33
Cała nadzieja w radnych
autor: ~krzysiek