Jest szansa na remont linii kolejowej Forst-Żary-Legnica i to jeszcze przed mistrzostwami Euro 2012. Wyeksploatowane tory biegnące przez Żary czeka modernizacja.
Według dyrektora poznańskiego oddziału PLK, remont może być sfinansowany ze środków unijnych przeznaczonych na pomoc regionom przygranicznym. Plany modernizacji są tym bardziej realne, iż po stronie niemieckiej przebudowano już tory z Forst przez Cottbus do Berlina, a w Polsce kończy się remont odcinka Legnica-Wrocław. Jeśli kolej zrealizuje zapowiedzi i podniesie prędkości na linii biegnącej przez Żary, to trasa przez nasz region będzie najszybszym połączeniem Berlina z Wrocławiem.
autor Krzysztof Dubrowski
źródło Gazeta Regionalna
Przejazd Promocyjny – 2007-08-23 12:06:04
Przydałby się jakiś przejazd promocyjny nowym szynobusem…
autor: ~Paavlo83
🙂 – 2007-08-23 16:56:50
Może PKP coś wspólnie z samorządem zorganizuje, zobaczymy, ale coś szybko zmontowali ten kolejny szynobus dla naszego województwa.
autor: ~krzysiek
?? – 2007-08-23 21:22:19
a kiedy przyjedzie on do lubuskiego?
autor: ~urbi
?? – 2007-08-23 22:26:22
Niestety niewiem ale przypuszczam że około Października – może Listopada – najpóźniej Grudzień Jest zdjęcie na stronie PKP PR (Wracają pociągi na trasę Łuków – Pilawa), rail.pl tam też jedno zdjęcie. Szynobus SA133-007 nie różni się chyba niczym od SA133-006 !
autor: ~Paweł
🙂 – 2007-08-24 09:05:58
Czyli na razie robią nim objazdy promocyjne a potem sprzedadzą go do naszego województwa, na to wygląda.
autor: ~krzysiek
… – 2007-08-24 11:53:29
dobrze że go ujeżdżają może nie będzie przeciekał…
autor: ~urbi
SA133-007 – 2007-08-24 14:58:50
No Panowie, jak słyszę takie słowa cytuję”dobrze że go ujeżdżają może nie będzie przeciekał…”to… normalnie mnie to wnerwia, płacąc za nowe auto chcemy mieć nowy samochód z salonu, z licznikiem na zero, a płacąc za nowy szynobus-chcemy mieć nowy z jak najmniejszym kilometrażem przejechanym, i jak najmniejszym zużyciem podzespołów typu klocki hamulcowe, obręcze kół itp.A sprawa przeciekania to już osobny temat, bo od tego że on będzie dużo jeździł przed przyjazdem do woj.lubuskiego wcale nie będzie mniej przeciekał, powiem więcej być może że będzie odwrotnie, na skutek uderzeń i ruchu pudła szynobusu jest możliwe rozwarstwienie pudla w miejscach typu okna np. Więc ja się dziwię naszemu UM, że pozwala na takie praktyki.
autor: ~Paavlo83
Przejazd Promocyjny – 2007-08-24 15:00:18
A co do przejazdu promocyjnego SA133-007 to z pewnością się odbędzie, tylko trzeba poczekać na termin.A swoją drogą co się stało że ten szynobus tak szybko zrobili
autor: ~Paavlo83
🙂 – 2007-08-24 20:22:16
No właśnie to mnie też zastanawia czemu tak szybko go wyprodukowali skoro miał trafić do naszego województwa pod koniec października. Ale może teraz trafi szybciej, na przykład pod koniec sierpnia lub w połowie września.
autor: ~krzysiek
hmm – 2007-08-24 22:26:29
Mógłby 007, przyjechać już teraz a w zamian wysłać do Pesy 003 i niech go uszczelniają jak spartaczyli!
autor: ~sZakOOu
promocja – 2007-08-27 13:42:17
To normalne, że pojazd szynowy przechodzi próby i testy, a że przy okazji producent wykorzystuje go do promocji… U nas 2 dni jezdził SA133 z Podlaskiego. Poza tym zgodnie z umową SA133 ma zostać dostarczony do 31 pazdziernika.
autor: ~Andrzo
Pytanie – 2007-08-27 18:35:37
A czy coś wiadomo, czy jest szansa na to,a by przyjechał wcześniej ?
autor: ~krzysiek
Szynobusy do Legnicy ? – 2007-08-28 14:59:25
Ja się trochę obawiam bo podobno na trasie do Legnicy od grudnia szynobusy mają zacząć jeżdzić też na trasie do Legnicy teoretycznie jestem za bo jest to szansa na polepsznie komfortu jazdy i na zwiększenie ilości połączeń dzięki niższym kosztom eksploatacji tego typu pojazdów ale trzeba wziąźdz pod uwagę to że autobusy szynowe są bardzo awaryjne co wtedy gdy takie cacko się zepsuje ? Puszczenie KKA do Legnicy jest praktycznie nie możliwe zawsze powinien w żaganiu stać skład rezerwowy ale “chłopaki” z LZPR i DZPR napewno coś wymyślą. Następna sprawa to to że poranny pociąg z Legnicy do Żagania i tak pewnie pozostanie Wagonowy bo w nocne “kiblowanie” lubuskiego szynobusa w Legnicy niechce mi się wierzyć choć oczywiście w legnicy są do tego idealne warunki. I jeszcze jedno trzeba uważać żeby nie zachciało im się uwalić Bobra bo to jest możliwe ! Beton PKP nie takie pociągi uwalał i nietakie pociągi jeszcze UWALI !
autor: ~Michał
. – 2007-08-28 15:04:34
Przepraszam że napisałem bez sensu “Ja się trochę obawiam bo podobno na trasie do Legnicy od grudnia szynobusy mają zacząć jeżdzić też na trasie do Legnicy ” Niestety korzystam z kawiarenki internetowej i niestety nie można się tu skupić.
autor: ~Michał
hmm – 2007-08-28 18:29:41
Faktycznie są awaryjne, i (niestety) chłopaki z LZPR i DZPR nic nie wymyślą jak nie ruszy a zastępczego nie będzie. Będzie tak jak kursem do Węglińca, że nic nie pojedzie i nawet informacji nie będzie! Znam to z autopsji..
autor: ~sZakOOu
Sa105-102(5) – 2007-08-28 22:25:54
Widziałem numer na Sa105-102…. trzy ostatnie cyferki tak “chamsko” doklejone mniejszą czcionką, że aż dziw bierze, że Niemcy nie wyczaili jeszcze przekrętu….
autor: ~urbi
… – 2007-08-29 17:31:10
Czyli jednak wałek został zrobiony
autor: ~krzysiek
.. – 2007-08-30 12:16:11
a swoją drogą to ile lubuskich SA105 jest sprawnych?
autor: ~urbi
SA – 2007-08-31 08:56:10
Troszkę mnie dziwi wasz bulwers na przejazd promocyjny waszym szynobusem po lubelszczyźnie bo o ile pamiętam nie dalej jak rok temu to po waszych szlakach turlał się szynobus podlaski i nikt wtedy nie protwstował. Jedyny bulwersujący przypadek jaki znam to SA 102 001 w krakowie do balic a wcześniej w okolicach chojnic później na jelenia-węgliniec, kursujący więc wszędzie tylko nie na jelenia – lwówek gdzie go zaplanowano i gzie od 4 07 2005 do ok 15 01 2007 kursowała KKA. Zakładane nocowanie szynobusu w Legnicy gdzie można mu zapewni serwis i wyposażenie to dobra sprawa co więcej pociągnie za sobą koniecznośc stworzenia wieczornego połączenia żagan-legnica skomunikowanego pewnie na Wrocław a tam to już czły kraj otworem stoi … (bo nie Europa przecież)
autor: ~romun
Żagań-Legnica – 2007-08-31 09:20:25
przecież na trasie Żagań – Legnica szynobusy mogą jeździć parami (lubuski i dolnośląski)…wieczorem lubuski wraca do Żagania a dlonośląski do Legnicy. A z innej strony to czy wprowadzenie szynobusów na trasę Żagań-Legnica zwiększy ilość połączeń?
autor: ~urbi
Legnica-Żagń – 2007-08-31 13:23:06
Jakimi parami skoro dojazd do Legnicy i powrót z niej w godzinach szczytu załatwia Bóbr którego nie wyobrażam sobie na szynobusie, a nadniernego zagęzczania pociągami tu nie trzeba. Mam jaszcze pytanie odnośnie przecieków do nowego rjp. odnośnie ilości połączeń Legnica-Zielona , Jelenia-Zielona, Zagań-Niegosławice(a może Głogów), oraz czy powstanie zapowiadny pociąg Szklarska-Swinoujście i Kostrzyn – Szklarska oraz czy oriętuje się ktoś czy od Węglińca ojadą przez Lubań czy przez Lwówek (po reaktywowanej lini Zebrzydowa-Lwówek) i jeszcze jedno czy istnieje możliwośc że pociąg z Terespola i Gdyni (chba taki ) pojedzie dalej do Zagania
autor: ~romun
Jelenia-Zielona – 2007-08-31 13:33:51
Według (już dość wiekowych, mam nadzieję że jeszcze aktualnych) przecieków, od nowego rozkładu ma być para szynobusów (jeden lubuski i jeden dolnośląski) obsługująca linię Jelenia Góra – Zielona Góra. Szklarska Poręba Górna – Świnoujście ma być pociągiem nocnym, sezonowym, obsługiwany przez tabor w Czerwieńsku i jechać ma trasą dawnego Wikinga (m.in. przez Węgliniec, Żary, Zieloną, itd.).
autor: ~sZakOOu
Nocowanie lubuskiego szynobusy w Legnicy – 2007-08-31 15:15:38
Co do tego czy szynobus lubuski będzie nocował w Legnicy to z pewnością nie ma takiej opcji!!!I nic tu nie pomoże, bo co wtedy zrobi mechanik, który dajmy na to przyjdzie do pracy wieczorem i pojedzie do tej Legnicy szynobusem i co dalej Ma go tam zostawić i wracać jakimś towarowym a rano następny mechanik pojedzie po niego czy jak? A może będzie spał do rana w Legnicy-co jest nie możliwością, gdyż czasy “spanych” służb minęły, tym bardziej nie ma takiej możliwości aby lubuski szynobus obsługiwał mechanik np z CM LEGNICA. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem tej kwestii, jeśli oczywiście uruchomią te pociągi będzie wystawienie po jednym szynobusie od dolnośląskiego i lubuskiego i rano pojedzie szynobus lubuski a w wieczornych godzinach dolnośląski.
autor: ~Paavlo83
… – 2007-08-31 16:08:46
I takie rozwiązanie o jakim pisze Paavlo pewnie będzie brane pod uwagę
autor: ~krzysiek
SA133 – 2007-08-31 23:39:13
a ten nowy Sa133 trafi do Żagania czy Zielonej Góry?
autor: ~urbi
… – 2007-09-01 09:19:39
Chyba do Żagania, ma przecież obsługiwać połączenia z Żagania do Legnicy i wspierać Węgliniec z tego co słyszałem, więc najbardziej logiczne jest w tym wypadku umiejscowienie go w Żaganiu.
autor: ~krzysiek
… – 2007-09-01 11:02:27
Powiem tak, czy w Zielonej Górze jest jakaś szopa, z której to mechanicy mieli by obsługiwać ten szynobus Wiemy doskonale że nie!!!, A Czerwieńsk odpada, czyli Żagań będzie miejscem do którego trafi szynobus , tylko że jest też taka możliwość, że ten szynobus jeśli zostanie przekazany prędzej niż koniec pażdziernika może być wykorzystywany do połączeń w górnej części naszego województwa, tam gdzie SA133-006, z tego też względu że nowe połączenia wejdą o ile wejdą w ogóle w grudniu i w Żaganiu stałby bezczynnie…
autor: ~Paavlo83
w sprawie nowego szynobusu – 2007-09-01 11:07:50
Chciałbym się tez odnieść do niedawnej odpowiedzi “rumuna” tu cytuję:”Troszkę mnie dziwi wasz bulwers na przejazd promocyjny waszym szynobusem po lubelszczyźnie bo o ile pamiętam nie dalej jak rok temu to po waszych szlakach turlał się szynobus podlaski i nikt wtedy nie protestował….”Podam krotki lecz sensowny przykład dlaczego nie powinno być takiego zjawiska jak ujeżdżanie szynobusów przez innych mechaników z innych lokomotywowni w więc, na zeszłą zimę był taki czas, że wymienialiśmy sie szynobusami SA105 ze Zbąszynkiem, oczywiście na niekorzyść Żagania, gdyż ich szynobusy bodajże SA105-101 i SA105-104 były w stanie opłakanym, ale pomijam to i po miesiącu na Żagań wrócił SA105-102 oczywiście już rozklekotany, syf w kabinach ogólny bród itp.Wniosek jest taki że najlepiej dba się o własny sprzęt!!!
autor: ~Paavlo83
szynobus – 2007-09-01 12:50:34
Romun, to teraz zaprotestuję. Ani my nie powinniśmy eksploatować podlaskiego szynobusu (równie dobrze do przejazdów promocyjnych mógł posłużyć nasz), ani naszego nie powinno się ujeżdżać (powody zostały podane powyżej). A propo przecieków jest jeszcze jedna plota, otóż ma się pojawić codzienny pociąg Żagań – Cottbus.
autor: ~sZakOOu
żagań-Cottbus – 2007-09-01 12:58:35
To chyba Niemcy będą go ciągać, bo nasz 4 suki nie ogarną tego a jeden SA105-102 ma tylko homologację na na Niemcy, chyba że przedłuża zamiast do Forstu to do Cottbus. Pożyjemy, zobaczymy
autor: ~Paavlo83
hmmmm – 2007-09-01 22:44:09
a moze mają wiecej tych naklejek “102” i przemianuja jeszcze SA105-101 na stodwójkę….:p
autor: ~xx
? – 2007-09-01 22:49:43
A dlaczego doszło do takiej wymiany ze Zbąszynkiem?
autor: ~urbi
… – 2007-09-01 23:19:58
Do takiej wymiany doszło bo jakiś mądry na stołku w PR tak zdecydował!
autor: ~Paavlo83
Szynobusy – 2007-09-02 10:36:24
Ciekawie się robi, ale rozkład jazdy mogą skorygować wcześniej już w październiku, moim zdaniem nowy nabytek nie będzie się nudził, bo będzie przecież jeździł do Legnicy, dodatkowo zwiększyć mogą liczbę połączeń na Węgliniec nie czekając na nowy rozkład, takie rzeczy już się przecież zdarzały. Co do tych zamian szynobusów to też jestem zdania, że nie powinny one mieć miejsca, dlatego, że o swoje człowiek dba bardziej niż o cudze. Stąd pewnie taki syf i dewastacja w SA 105 102. Ciekawe kiedy go wreszcie naprawią, skoro teraz jeździ “podróbka”. Mam takie pytanie. Czy ktoś wie jakie poznaniaki obecnie kursują, a które ciągle nie wróciły z naprawy??
autor: ~krzysiek
nowy rozkład – 2007-09-02 12:34:42
A nowy rozkład zapewne tradycyjnie poznamy już… w listopadzie. Oczywiście na NIEMIECKIM hafasie, bo na polskim pewnie dopiero wprowadzą kilka dni przed zmianą. Mam nadzieję że już 1.11. wszystko będzie jasne.
autor: ~sZakOOu
… – 2007-09-02 20:24:50
Co do rozkładu jazdy to nie mat takiej opcji żeby coś wprowadzili szybciej, z pewnością będzie to w grudniu, takie rzeczy się już zdarzały ale kiedyś ,teraz oszczędzają na wszystkim, dzisiaj jechałem “Bobrem” z Wrocławia to badali frekfencję, pytałem sie tego jegomościa dlaczego, bo się zastanawiają nad tym połączeniem!!!Brak mi słów!!! “Druga sprawa, czy EP09 ciągną ec “WAWEL” od Legnicy Bo dzisiaj tak było…
autor: ~Paavlo83
SA 195 102 – 2007-09-02 22:41:54
Na niemieckim Hafasie w zeszłym roku rozkład pojawił się 10 listopada, ale to i tak wcześniej niż na stronach PKP. Dzisiaj fociłem SA 105 102 i faktycznie ten numer jest jakiś podrobiony. Zdjęcia już wkrótce w Galerii.
autor: ~krzysiek
Szynobusy – 2007-09-03 08:42:34
Takie rozwiąozanie aby szynobusy były trwale przypisane do szopy to ja jak najbardziej popieram. Zmarwiło mnie że betony chcą udupić BOBRA wiec jako mieszkańcy tegregionu ( ja mieszkam w Lubaniu) bijcie więc w dzwony bo gwałt się dzieje. Co do nocowania waszego szynobusu w Legnicy to w czym jest problem bo ja go niewidzę przecież żagański mechanik może pojechać o 19:25 do legnicy ( przyj ok 20:45) i wyruszyć rano o 5:40 by o 7:00 być w Żaganiu (mieści sie w 12 h służby, w nocy serwis i wyposażenie w Legnicy)
autor: ~romun
…. – 2007-09-03 13:25:17
wyspać się może w dnień!
autor: ~xx
…. – 2007-09-03 14:30:50
Teoretycznie problemu nie ma, tylko nie ma tez pieniędzy na płacenie za leżenie maszynisty bezczynnie, przypominam szynobus jest Urzędu Marszałkowskiego, który wypożycza że tak powiem maszynistów do obsługi szynobusu z PKP Cargo, a więc płaci za obsługę, czyli nie zgodzi się na płacenie za bezczynne leżenie, co innego gdyby szynobusy były własnością PKP Cargo-tak wszystko możliwe.
autor: ~Paavlo83
? – 2007-09-03 15:14:04
a ile planuje się pociągów w relacji Jelenia góra – zilona góra?
autor: ~urbi
Jelenia-Zielona – 2007-09-03 16:20:56
Dwie pary. Jedną parę połączeń obsłużyć ma szynobus lubuski (pewnie SA133-007), drugą szynobus dolnośląski.
autor: ~sZakOOu
… – 2007-09-03 17:40:30
to 133-007 będzie mogł jescze jeździć do LEgnicy lub na inne trasy…
autor: ~urbi
Zagan-legnica – 2007-09-03 18:11:58
Cargo dostaje od PR kasę za obsłużenie pociągu na minimalną ilość mechaników (wykaz pracy), a czy jedzie jeden czy czterech oraz co robią między pociągami to tylko sprawa Cargo. Szczrze powiedziawszy to nie interesuje mnie czy pojedzie wieczorny Zagań-Legnica czy nie gdyż mnie interesują połączenia JG-ZG i okresowo Szczecin, a popieram ten pomysł jako dobry, Legnicy i Wrocławiu który też jest dużym węzłem kolejowym
autor: ~romun
… – 2007-09-03 23:47:11
…Nie ma nad czym dyskutować, z całą pewnością szynobus nie będzie nocował w Legnicy tylko w Żaganiu…
autor: ~Paavlo83
Moje zdanie – 2007-09-04 16:47:28
Ja też uważam, że nie ma szans na nocleg szynobusu w Legnicy
autor: ~krzysiek
…. – 2007-09-04 21:01:10
A co z linią do Głogowa? jest szansa na wydłużenie kursów? czy pozostaną Niegosławice?
autor: ~urbi
SA133-007 już jeździ! – 2007-09-11 14:10:07
Z tego co się dowiedziałem dzisiaj to ponoć SA133-007 dali na gorzowskie trasy i już kursuje, a do Zagania zjedzie dopiero w grudniu wraz z nowym rozkładem jazdy. Nie jest to informacja na 100% pewna więc proszę o weryfikację tego tematu.(dowiedziałem się od maszynistów z CM ST Żagań). Zapraszam również przy okazji na stronę o Lokomotywach Żagańskich i na nowo otwarte Forum do dyskusji na temat historii i rozwoju żagańskiego węzła kolejowego.
autor: ~Paavlo83
SA 133 – 2007-09-11 20:21:29
Była mowa, że z końcem października ma trafić na południe, pożyjemy zobaczymy.
autor: ~krzysiek
… – 2007-09-11 20:44:49
Proszę zajrzeć an diesel Eldorado tam wszystko jest na ten temat!
autor: ~Paavlo83
… – 2007-09-11 23:46:38
Jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia. Poszukując w necie informacji o naszych SA133 natrafiłem(niestety nie pamiętam gdzie), że nowe szynobusy mają mieć homologacje na poruszanie się po szlakach niemieckich, jaką uzyskał dotychczas jedynie SA105-102. Z tego co się zdążyłem zorientować nie ma takiej opcji!!! Więc co warunkami zamówienia
autor: ~Paavlo83
… – 2007-09-11 23:51:50
To była prezentacja pt.”STRATEGICZNE KIERUNKI ROZWOJU POLITYKI KOMUNIKACYJNEJ WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO NA PRZYKŁADZIE TRANSGRANICZNYCH POŁĄCZEŃ KOLEJOWYCH Z REPUBLIKĄ FEDERALNĄ NIEMIEC” w formacie pdf, którą na szczęście mam na dysku i na której napisane jest cytuję”Województwo Lubuskie zamawiając cztery nowe autobusy szynowe zastrzegło w specyfikacji wymóg posiadania przez nowe pojazdy świadectwa dopuszczenia wydanego przez EBA na wjazd do stacji przygranicznych Guben, Frankfurtn.O.i Forst.”Koniec cytatu. Jestem upierdliwy i chciałbym się na ten temat coś dowiedzieć
autor: ~Paavlo83
… – 2007-09-12 22:41:58
A to ciekawe, myślę że warto byłoby z tym zapoznać lokalne media i niech przeprowadzą swoje dochodzenie (najlepiej zadzwonić na dyżurkę zielonogórskiej Gazety Wyborczej – koleją bodajże się zajmuje Mirosława Dulat). Jak się podmienia nr seryjny szynobusu, to właściwie wszystko jest możliwe.
autor: ~sZakOOu
Jelenia-Zielona UPDATE! – 2007-09-12 22:44:13
Na stronie internetowej Radia Zielona Góra pojawił się news odnośnie połączeń Zielona-Jelenia. Powrót już 8 grudnia. “Będzie kursował 4 razy dziennie. Dwa połączenia będzie obsługiwał nasz szynobus, a dwa wrocławski – tłumaczy Dwojak.” News z 5 września…
autor: ~sZakOOu
ZG – JG – 2007-09-17 20:48:59
Oby tak było jak piszą. Już nie moge się doczekać podróży z Zielonej do Jeleniej ale przez przez Zebrzydowa do Jeleniej Góry!! Ta trasa jest świetna.
autor: ~Kuba
ZG-JG – 2007-09-18 15:32:21
To w końcu czy ktoś może powiedzieć coś o tych pociągach o której godzinie i jaką trasą (może po jednym przez Lwówek i Lubań)
autor: ~romun
Połączenia Zielona Góra – Jelenia Góra – 2007-09-18 16:26:48
Ja osobiście niewiem którym odcinkiem będą jeżdzić te pociągi ale faktem jest że powinny jeżdzić przez Zebrzydową i Lwówek śląski. Krew mnie zalewa gdy widzę spalinowy skład na linii “pod drutem” a co gorzsza szynobus (gdzie ci debile z mają rozum) . Na lini Jelenia Góra – Węgliniec rozkład jazdy powinien być ułożony tak aby większość pociągów zaczynających bieg w Jeleniej Górze jechała dalej do Wrocławia i oczywoście spowrotem naprawdę połączenie kilku par pociągów Jelenia – Węgliniec z Węgliniec – Wrocław niejest niczym trudnym i niemożliwym potrzebne są tylko dobre chęci i rozum nie muszę chyba dodawać że zmiana kierunku jazdy kibla nie jest bardzo czsochłonna pozatym wszystkie pociągi do/z jeleniej Góry przez Lubań powinny być skomunikowane z pociągami w kierunku do/z Żar. Pociągi Zielona Góra – Jelenia powinny jeżdzić przez zebrzydową między innym dlatego że trasa ta jest znacznie bardziej atrakcyjna turystycznie choć trasa przez Lubań też ma swoje walory to jednak te kilka tuneli i wysoki wiadukty,Zapora w pilchowicach , Zamek we Wleńu z penością będą magnesem dla turystów z Lubuskiego.Pozatm wspomnę że na linii Jelenia Góra – Lwówek Śląski – Zebrydowa planowane są też 2pary Jelenia – Zgorzelec p. Węgliniec. Ale ogółem mają być 4 pary więc może te dwie pozostałe będą do/z Zielonje Góry !
autor: ~Michał
. – 2007-09-18 16:29:37
(gdzie ci debile z mają rozum) – osoby odpoiadające za układanie RJ
autor: ~Michał
Musimy poczekać cierpliwie – 2007-09-18 18:12:41
Musimy cierpliwie poczekać, w listopadzie będą znane informacje na temat nowego rozkładu jazdy ze strony DB.
autor: ~krzysiek
🙂 – 2007-09-18 22:51:35
A konkretnie 8 listopada powinien się pojawić rozkład w niemieckim Hafasie, równo na miesiąc przed wejściem jego w życie.
autor: ~sZakOOu
szynobus górą 😉 – 2007-09-18 23:07:34
Co do połączeń – pomimo iż od Węglińca trasa pod drutem, to i tak NADAL tańszy jest szynobus spalinowy niż EZT. Zresztą czasami się zdarza że w zastępstwie puszczają do Jeleniej szynobus (stan EZT pozostawia wiele do życzenia – brudne i rozklekotane). Chyba nie tylko ja wolę podróżować szynobusem…
autor: ~sZakOOu
EZT – 2007-09-19 16:42:26
Ja też jestem za szynobusami, to, że jest drut to jeszcze nic nie oznacza, koszty puszczenia szynobusu mogą być niższe niż EZT tym kieruje się samorząd. Ewentualnie powinni pomyśleć o zakupie elektrycznych szynobusów i wtedy na trasy pod drutem mieliby zamiast EZT szynobusika.
autor: ~krzysiek
… – 2007-09-20 15:29:07
znalezione w sieci….”Polscy i niemieccy przewoźnicy mają wspólną ofertę dla turystów i mieszkańców Dolnego Śląska. Na pograniczu polsko-czesko- -niemieckim wkrótce pojawią się też szynobusy. Od Bolesławca i Jeleniej Góry przez Lubań, Węgliniec, Zgorzelec, Goerlitz aż do Bautzen, Loebau i Zittau. Do wszystkich tych miejsc można dojechać pociągiem z jednym, ważnym w Polsce i Niemczech, biletem –Euro-Nysa. Pojedynczy bilet kosztuje 20 zł, ale rodziny czy kilkuosobowe grupy zapłacą mniej. Dla pięciu osób cenę karnetu skalkulowano na 75 zł. Wspólne przejazdy to pomysł spółki PKP Przewozy Regionalne i niemieckiego ZVON (Związku Komunikacyjnego Górnych Łużyc i Dolnego Śląska). –Ciekawa propozycja. Z pewnością o wiele mniej, niż kosztowałoby paliwo do samochodu, potrzebne do przejechania takiej trasy –przyznaje Damian Olejniczak, nasz czytelnik ze Zgorzelca. Pomysł chwali też Piotr Roman, prezydent Bolesławca i szef Euroregionu Nysa. –Dziś komunikacja to podstawa. A w tej propozycji atutem jest nie tylko cena –mówi i dodaje, że podobny eurobilet, na dodatek na trasy po Czechach, promuje także regionalny PKS. Andrzej Piech, zastępca dyrektora ds. handlowych spółki PKP Przewozy Regionalne, chce by czeskie koleje włączyły się mocniej także do ich inicjatywy. –A wtedy wspólna oferta na pełną pętlę od Jeleniej Góry do Liberca będzie naprawdę bardzo atrakcyjna –zapewnia Piech. Wspólną sieć komunikacyjną na pograniczu polsko-czesko-niemieckim popierają także samorządowcy z Wrocławia. –Z ośmiu nowych szynobusów, które mają trafić na dolnośląskie torowiska już w połowie przyszłego roku, część na pewno zostanie skierowanych na trasy w rejonie styku granic –zapewnia Wojciech Zdanowski z Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego.”
autor: ~urbi
EUROREGION NYSA – 2007-09-20 22:45:54
Kupują osiem i chcą jeździc wokół Ślęzy 9con 3) ze Lwówka do Zebrzydowej (1), ze Szklarskiej do Harachowa (1), z Zagania do Legnicy (1), z Wałbrzycha do Kłodzka (1), z Kłodzka do Stronia i kudowy (razem 2) czyli osmioma zrobić pracę na min 9 smiechu warte, a tu jeszcze Goerlitz , Bautzen, kompletne mżonki
autor: ~romun
Dodatkowo – 2007-09-21 10:24:25
Dodatkowo chcą do trzebicy jeździć -czyli 10 szynobusów a kupują 8
autor: ~romun
szynobusy – 2007-09-21 14:14:23
do JG i Legnicy będą ich wspomagać lubuskie szynobusy… pozatym mają jakieś SA132 w legnicy chyba…
autor: ~urbi
DWIE WIADOMOŚCI – ZŁA – 2007-09-21 14:47:59
Wczoraj popsuł się szynobus (bodaj pesy), podczas popołudniowego kursu z Zielonej do Węglińca. (Na szczęście dziś rano do Węglińca już jechał normalnie.) Dojechał do Jankowej i na tym się skończyła trasa, został odholowany. Nie puszczono żadnej komunikacji zastępczej, pasażerowie m.in. w Węglińcu przesiadający się z pociągów z Wrocławia znów zostali wystawieni do wiatru.
autor: ~sZakOOu
DWIE WIADOMOŚCI – DOBRA – 2007-09-21 14:56:51
Kolejny przeciek odnośnie kursów JG – ZG. Od dłuższego czasu rozkład jest gotowy, niestety nie jest on dostępny dla przeciętnych śmiertelników. Z tego co udało mi się dowiedzieć, to jeden z obecnych porannych kursów do Węglińca (ten o piątej) od grudnia zostanie wydłużony i lubuski szynobus będzie jechał aż do Jeleniej. Tymczasem w drugim kierunku zostanie puszczony dolnośląski, który pojedzie do Zielonej. Nie będzie takiej dużej przerwy w połączeniach, dojdą m.in. w porze obiadowej. Pozbyto się wieczornego zarazka, który woził powietrze do Ruszowa, wszystkie połączenia ustalano tak, aby były skomunikowane z pociągami w Węglińcu na Wrocław i Zgorzelec. Ogólnie ma być więcej i lepiej. Byle do grudnia.
autor: ~sZakOOu
Żń-Lg – 2007-09-21 17:40:06
a co z połączeniami do Legnicy? będą realizowane szynobusami?
autor: ~urbi
Info – 2007-09-21 19:45:09
Kilka informacji: 1.jutro tj.22.09.2007r do Żagania przyjeżdża SA133-007( info od żagańskich rewidentów). 2.SU46-013 ex.Węgliniec która trafiła do Żagania, już pojechała na malowanie w barwy PKP CARGO. 3.W Żaganiu brakuje SU46(ciężkie pociągi towarowe, na których 2 rumuny dają ledwo radę po 3000 tys ton), dlatego ściągnęli dwa “trupy” z Czerwieńska SU45-220 i SU45-069, która dzisiaj w Żaganiu podmieniła SU46 i pojechała z “WAWELEM” do Legnicy. 4.Połączenie Jelenia Góra-Zielona Góra: rano szynobus jedzie z Żagania do Węglińca i z Węglińca do Zielonej Góry, skąd pojedzie prosto przez Żary, Węgliniec do Jeleniej Góry, oczywiście drugi szynobus-dolnośląski na tej trasie będzie kursował. 5.Szynobusy SA105- tylko na Forst, chyba że jakaś awaria nastąpi. 6.Połączenia Zielona Góra -Legnica: Z Zielonej Góry popołudniowym kursem w granicach czasowych jak obecnie do Żagania i stamtąd do Legnicy(jak na razie)tu ucinam wszelkie spekulacje, szynobus nie będzie nocował w Legnicy, po prostu będzie jeździła w takim samym obiegu jak obecnie pociąg do Legnicy o 15:53, jedynie czas może się zmienić!-oczywiście SA133.
autor: ~Paavlo83
Zielona – Węgliniec – Jelenia – 2007-09-21 22:41:01
Moim zdaniem szynobusy na lini Zielona Góra – Węgliniec – Jelenia Góra mógłby spokojnie wspomóc skład SP42 + bh + bh który nie generowałby wielkich kosztów, a zpewniłby wygodniejszą podrózy niż prawie 4 godzinna jazda szynobusem.
autor: ~Iro
…. – 2007-09-22 00:35:14
…tylko po to kupuje się szynobusy żeby zmniejszyć koszty eksploatacji, a zaręczam że skład jak wyżej czyli sp42 plus dwa bh generują większe koszty niż potencjalny autobus szynowy.
autor: ~Paavlo83
koszty – 2007-09-22 11:14:52
Przejechany kilometr szynobusem jest o połowę tańszy od tradycyjnego składu.
autor: ~Andrzo
Legnica – 2007-09-22 11:17:14
Do Legnicy pojedzie rano, po 6 z ZG i po południu po 17 z Żar.
autor: ~Andrzo
SA133-007 – 2007-09-22 14:37:50
stan na godz.10:05 – 22.09.2007 SA133-007 przyjechał do Kostrzyna z Krzyża o 10:05 i pojedzie o 11:00 z Kostrzyna do Krzyża. Więc chba nie pojedzie dziś do Żagania.
autor: ~Paweł
SA133-007 – 2007-09-22 14:38:33
Przepraszam za błędy ortograficzne !
autor: ~Paweł
Legnica – Żagań – 2007-09-22 15:26:48
Ciekawe czy poranny kurs z Legnicy do Żagania wogóle będzie. Są dwie możliwości albo pozostanie jedna para wagonowa Legnica – żagań albo całkiem ją uwalą bo dolnośląki szynobus na tej trasie napewno nie będzie narazie jeżdził. Druga sprawa sZakOOu napisał że na trasie jelenia – węgliniec można spotkać szynobusy w zastępstwie za EZT. Niestety muszę poinformować o tym że to nie szynobusy są w zastępstwie za EZT tylko EZT w zastępstwie szynobusu a dokładnie naszego dolnośląkiego SA132 który niestety rozkładowo kursuje na tej linii na niektórych obiegach i stacjonuje w Jeleniej Górze . Niemniej jednak z powodu częstych awarii dwóch szynobusów SA109 zwanych potocznie kolzłomami kursującymi na trasie podsudeckiej Legnica – kamieniec bardzo często zostaje on delegoeany do wrocławia (W LEGNICY SZYNOBUSY NIE STACJONUJĄ)
autor: ~Michał
Bóbr ? – 2007-09-22 15:39:03
A co z Bobrem ? Wiem może ktoś coś na temat uwzględnienia tego połączenia w nowym rozkładzie jazdy ? Beton PKP PR już nie raz szukał powodów do uwalenia tego połączenia w tym roku też zapewne szuka !!
autor: ~Michał
😀 – 2007-09-22 21:36:57
A to dobrze wiedzieć, bo nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem szynobus na Jelenią na stacji w Węglińcu (a jeżdżę regularnie raz w tygodniu). Dziś we Wrocławiu na peronie 5 była fajna wystawa związana po części z Dniem Bez Samochodu. Podstawiono “świeże” EP07-1003, EN57-2046 (neokibel, w którym zresztą rozdawano baloniki, ulotki), był też nowoczesny wagon bezprzedziałowy, stare wagony, ciuchcie, itd. A wszędzie można było wejść i porobić zdjęcia. Z peronu 3 odjeżdżały pociągi retro, a bilet kosztował tylko 6 zł. A jutro we Wrocławiu Dzień Tramwajowy…
autor: ~sZakOOu