Plany nowego rozkładu jazdy w węźle żagańskim

Na stronie www.dieseleldorado.prv.pl ukazały się informacje na temat nowego rozkładu jazdy:

1. Na Żary – Zielona Góra zaplanowano 4 pary pociągów w tym dwie do Jeleniej Góry.
2. Na Żagań – Forst zaplanowano dwie pary w dni robocze plus jeden codzienny kurs do Tuplic. Prawdopodobnie codziennie pojedzie też pociąg Żagań – Cottbus z lokomotywą od EC Wawel.
3. Na Żagań – Niegosławice zaplanowano 4 pary.
4. Na Żagań – Legnica zaplanowano 4 pary w tym dwie na autobus szynowy i dwie na skład wagonowy (poranny z Legnicy i Bóbr) no i oczywiście EC Wawel.
5. Na Żary – Węgliniec zaplanowano 3 pary plus jeden kurs “szkolny” do Iłowy.
Kursy będą zróżnicowane pod względem terminów oznaczonych w rozkładzie literami D i C. Do obsługi tych pociągów zaplanowano dwa autobusy szynowe serii SA133 i jeden SA105.”

Jeden komentarz do “Plany nowego rozkładu jazdy w węźle żagańskim”

  1. hmm – 2007-09-23 21:32:08
    Widzę, że co inny autor przecieków, tym coraz więcej nieścisłości. Im więcej wiem o nowym rozkładzie, tym wiem mniej. Dziwi kurs szkolny tylko do Iłowej, znów połączenie, które będzie nijak skomunikowane (no chyba że w Żarach). Wydaje mi się że autor w punkcie 5, nie doliczył 2 par ZG-JG, a przynajmniej mam taką nadzieję. Bo jeśli już doliczył, to jest pewien zawód. A jeśli należy doliczyć 2 pary ZG-JG to czuję się usatysfakcjonowany nowym rozkładem.
    autor: ~sZakOOu

    Chyba doliczone – 2007-09-23 22:13:34
    Z tego co czytałem wychodzi, że są już doliczone te pary.
    autor: ~krzysiek

    eh.. – 2007-09-23 22:44:34
    Czegoś nie rozumie, Zielona – Żary(w tej kolejności chyba mialo być) zaplanowano 2 pary do Jeleniej Góry, a na Żary – Węgliniec 3 pary? Czyli jedna para jedzie tylko z Żar do Węglińca?
    autor: ~Kuba

    …. – 2007-09-23 23:14:35
    a moim zdaniem jedno więcej połączenie od dotychczasowego RJ to już dobrze, zobaczymy ile zlikwidują po miesiącu!!!
    autor: ~Paavlo83

    Więcej optymizmu – 2007-09-24 09:31:53
    Paavlo83 więcej optymizmu, ja mam nadzieję, że ułożą te połączenia tak aby nie było potrzeby ich likwidowania. Chociaż w Polsce nigdy nic nie wiadomo.
    autor: ~krzysiek

    ? – 2007-09-24 12:12:01
    a czy ktoś wogule planuje wydłużenie relacji z Niegosławic na Głogów?
    autor: ~urbi

    A ja marzę… – 2007-09-24 14:55:34
    … wciaż marzę że będą jeszcze kiedyś w rozkładzie pociągi z Żagania do Nowej Soli…
    autor: ~Panyan

    Hehe chyba nici – 2007-09-24 18:49:47
    Hehe chyba na razie nici z pociągów do Głogowa.
    autor: ~krzysiek

    ustawa – 2007-09-24 19:10:42
    A słyszeliście o ustawie zmieniającej definicję przewozów regionalnych? Nowa definicja oznacza iż trasy tych pociągów muszą się skończyć najdalej na pierwszej stacji węzłowej sąsiedniego województwa. A to oznacza że wyjdą nici z połączeń ZG-JG, bo pierwszą stacją węzłową od Zielonej będzie Węgliniec. I dalej nie pojedzie. Pytanie tylko, czy to będą martwe przepisy, czy też czeka nas zmiana opracowanego już rozkładu 2007-2008…
    autor: ~sZakOOu

    jak to nic? – 2007-09-24 22:20:39
    …jak to nici? ja chce sie jeszcze przjechac do glogowa z zagania bez jaj co jest grane?
    autor: ~rafalek

    prędkość ślimaka – 2007-09-24 23:34:07
    To może przejedź się rowerem, będzie szybciej
    autor: ~Andrzo

    wiecej ludzi.. – 2007-09-25 09:38:26
    ..andrzo no nie mow hoop na pewno wydluzenie relacjii spowodowalo by wzrost frekwencji na lini nawet gdyby pociag mial oscylowac na predkosci 20-40 km tak jest na wielu liniach np. od glogowa az do starych drzewiec na trasie glogow-leszno..pociag jedzie z predkoscia 20-40 km/h a i tak kursuje skladami okolo 1100 pasazerow na dobe..takze sam widzisz…jak na razie żagań-niegosławice to moim zdaniem niewypał..
    autor: ~rafalek

    Żagań-Głogów – 2007-09-25 10:00:47
    Ponoć wasze woj. chciało jeździć do Głogowa lecz dolnośląskie nie zgodziło się na finansowanie takowego przedsięwzięcia i wyszły nici. W tej chwili woj. Lubuskie ma prawo pokryć deficyt na odcinku dolnośląskim (jeśli zechce) co gwarantuje wspomniana ustawa w której chodzi o to by pociagi nie kończyły biegu gdzieś w Mławie, Drzewicy, Siemiatyczach. Co do połaczeń JG-ZG to sadzę iż pojadą nawet wtedy gdyby miały w Weglińcu zmienić mumer KWR itd poprostu uważam że to była by zbyt wielka afera gdyby je odwołano.
    autor: ~romun

    Małe uzupełnienie – 2007-09-25 10:42:27
    O ile wiem to można stosować tzw “jazdy komercyjne” np. “Słoneczny”, lub też stworzyć dwie umowy z PKP PR na obsługę ruchu regionalnego w obrębie województwa jak i umowę na dofinansowanie poc. międzywojewódzkich co już ma miejsce w przypadku lini Głogów-Leszno (ta obejmuje 3 województwa) jak i na weglówce (pociągi Toruń-katowice)
    autor: ~romun

    … – 2007-09-25 12:44:56
    z tym Głogowem to ktoś się uparł (jakiś beton z PKP lub UM) i na siłę robi z Niegosławic stacje docelową!
    autor: ~rafi

    Sa105 – 2007-09-25 12:52:47
    a na tym nowym SA133-007 to zade ninteres zabiorom z Żagania sa105 a dadzą kolejny sa133. wiadomo że 133 jest większy i lepszy ale starsza stopiątka mogłaby śmigać na węźle żagańskim nadal… a z tego co wiem rozkład jest układany na 2 szt SA133 i 1 szt SA105…
    autor: ~rafi

    .. – 2007-09-25 12:54:09
    o kurde jakie orty strzelam
    autor: ~rafi

    Planowany poranny kurs do Iłowej Żagańskiej . – 2007-09-25 17:57:35
    Mam pytanie dotyczące planowanego porannego połączenia do Iłowej. Stacja Iłowa Żagańska jest przecież zamknięta dla czynności techniczno – ruchowych więc czy zgodne z przepisami PKP jest aby pociąg pasażrski kończył i zaczynał bieg na przystanku osobowym ?
    autor: ~Michał

    stacja Iłowa Żagańska – 2007-09-25 18:33:02
    Skąd wiesz że poranny? Co do przepisów – stacja Niegosławice z tego co mi wiadomo (mogę się mylić) niewiele się różni od stacji w Iłowej, więc skoro kurs pociągu może kończyć i zaczynać się w Niegosławicach, to także może i w Iłowej. Tym bardziej nie widzę problemu ze strony technicznej – szynobus dojeżdża do stacji, maszynista przenosi się do drugiego członu i wraca do Żar. Nawet można by posłać skład z lokomotywą, bo w Iłowej dodatkowe tory są zdatne do eksploatacji.
    autor: ~sZakOOu

    Pociąg do Iłowej… – 2007-09-25 19:36:55
    Skoro ma to być pociąg “szkolny” to pewnie będzie to paranna para kursująca w dni robocze aby dowieść ludzi do Iłowej na godzinę około 7:30 (choć oczywiście niewiem czy tak będzie bo nieznamy przecież jeszcze dokładnie rozkładu jazdy) Druga sprawa : sZakOOu mylisz się mówiąc że stacja Niegosławice nie różni się niczym od stacji w Iłowej różni się i to bardzo przedewszystkim dlatego że jest to stacja CZYNNA dla czynności Techniczno – Ruchowych (Posiada czynną sygnalizację, Nastawnie i oczywiście personel (dyżurnego ruchu, nastanicznego itp. Pociągi mogą się tu swobodnie Krzyżować ) A stacja w iłowej jest stacją ZDEGRADOWANĄ zmkniętom dla czynności techniczno – ruchowych czyli można łatwo wywnioskować że jest oficjalnie traktowana jako przystanek osobowy tak jak np. okrąglica to że znajdują się na niej jeszcze tory dodatkowe nie jest niczym niezwykłym na wielu nieczynnych stacjach tory dodatkowe są pozostawiane mogą one służyć jeszcze do obsługi bocznic które odchodzą od zmkniętych stacji na które to wjazd może wymagać manewrów (zmiany czoła pociągu itp.)
    autor: ~Michał

    Pociąg do Iłowej… – 2007-09-25 19:53:11
    Po pierwsze nie napisałem że nie różni się niczym, tylko że różni się niewiele. Po drugie opinię taką wydałem po wcześniejszym zapoznaniu się co stacja Niegosławice ma do zaoferowania (baza kolejowa serwisu kolej one pl). Porównując z Iłową, w Niegosławicach jest więcej peronów, wieża wodna (nieużywana, zdewastowana) i przejście podziemne (zlikwidowane). To że znajdują się na niej jeszcze semafory kształtowe nie jest niczym niezwykłym. Atutem jest tam jedynie personel. Osobiście bym wolał żeby to był kurs do Węglińca, fajnie skomunikowany, ale najwyraźniej chodzi o pieniądze skoro kurs jest jedynie do granicy lubuskiego. Najwyraźniej dolnośląski UM nie chciał się dołożyć do jeszcze jednego kursu…
    autor: ~sZakOOu

    ?? – 2007-09-27 17:21:13
    a gdzie trafi jeden z żagańskich SA105??
    autor: ~urbi

    ?? – 2007-09-27 17:30:34
    Chyba o ile mi wiadomo to na obsługę lini Rzepin – Sulęcin – Międzyrzecz.
    autor: ~Paweł

    ?? – 2007-09-27 17:41:25
    SA105 powinno pozostać. Któryś z SA133 znów się zepsuje, i znów niedoszli pasażerowie zostaną na lodzie. Powinien być conajmniej jeden taki pojazd na zapas.
    autor: ~sZakOOu

    ???? – 2007-09-27 17:57:07
    Powinien być ale jest ich za mało w stosunku do zapotrzebowania. Potem dochodzi do paradoksów, że kiedy psuje się jakiś szynobus zaczynają się kombinacje alpejskie (albo KKA albo składy wagonowe).
    autor: ~krzysiek

    … – 2007-09-28 02:49:27
    już lepiej jak jeżdża wagonowce niż KKA….;/ KKA nie pojedzie po szynach i musi nadkładać drogi
    autor: ~urbi

    … – 2007-09-28 03:31:25
    Najczęściej na Węgliniec wtedy nic nie jedzie… Któryś z olanych przez LZPR pasażerów powinien podać ich do sądu, gdyż jest to złamanie ustawy o prawie przewozowym. Artykuł 18 punkt 1: Jeżeli przed rozpoczęciem przewozu lub w czasie jego wykonywania zaistnieją okoliczności uniemożliwiające jego wykonanie zgodnie z treścią umowy, przewoźnik jest obowiązany niezwłocznie powiadomić o tym podróżnych oraz zapewnić im bez dodatkowej opłaty przewóz do miejsca przeznaczenia przy użyciu własnych lub obcych środków transportowych (przewóz zastępczy). Kropka!
    autor: ~sZakOOu

    Badanie potoku pasażerów – 2007-10-03 12:51:06
    Dziś rano w szynobusie relacji Węgliniec – Żary miało miejsce badanie potoku pasażerów. Oprócz kierownik pociągu sprzedającej bilety, druga pani spisywała z biletu trasę i ilość kilometrów. Na jej kartce wyczytałem nagłówek: “PRÓBA REPREZENTATYWNA STRUKTURY WPŁYWÓW”. Taka akcja ma też obecnie miejsce w woj. dolnośląskim i zach.-pomorskim.
    autor: ~sZakOOu

    frekwencja – 2007-10-03 12:57:16
    A ile osób jechało rano?
    autor: ~Andrzo

    frekwencja – 2007-10-03 13:33:27
    Naprawdę sporo, najwięcej dosiadło się młodzieży szkolnej w Iłowej, Koninie i Jankowej. Było tez trochę osób starszych. Ciekawe za to, jak wyglądała frekwencja w kursie o 5 z Żagania do Węglińca, bo pewnie też była badana…
    autor: ~sZakOOu

Możliwość komentowania została wyłączona.