Nowy rozkład jazdy 2006/2007, obowiązuje od 10 grudnia 2006

Odcinek Zielona Góra – Niegosławice:
Aby wyświetlić rozkład kliknij w link:szprotawa.org.pl/koleje/2006.html. Potwierdziły się wcześniejsze informacje, że kursować będą 3 pary pociągów na dobę. Do ciekawych rozwiązań należą weekendowe pociągi do Zielonej Góry. Szczegóły na obrazku. W rozszerzonej części newsa znajdują się informacje o pociągach w stronę Wrocławia, Legnicy oraz z Żar do Węglińca. 

Odcinek Forst – Legnica:
Aby wyświetlić rozkład kliknij na link:
szprotawa.org.pl/koleje/2006a.html.Pociągi z Zielonej Góry przez Żary do Węglińca:

Aby wyświetlić rozkład kliknij na link:
szprotawa.org.pl/koleje/2006d.html. W Węglińcu możliwość przesiadki na pociąg do Wrocławia odjeżdżający o 6.04, po południu możliwość przesiadki na pociągi do Wrocławia odjazd o 18.03 oraz do Jeleniej Góry odjazd o 18.09.Zaznaczam, że jest to rokład jazdy dostępny na stronach Kolei Niemieckich, tak więc do czasu publikacji rozkładu na stronach PKP, która nastąpi 28 listopada, należy traktować go jako projekt, który może jeszcze ulegać zmianom. Weryfikcja należy do każdego użytkownika serwisu. Dodatkowo nie ponoszę odpowiedzialności za ewentualne błędy, skutkujące późniejszymi pomyłkami.

Jeden komentarz do “Nowy rozkład jazdy 2006/2007, obowiązuje od 10 grudnia 2006”

  1. Nowy rozkład – 2006-11-10 12:40:27
    Ciekawy, nie ukrywam. To do Węglińca z Żar będzie pociąg o 6, 17 i 19 Tylko Napewno młodzież szkolna będzie nimi wracała. Już ja w to uwierzę. Skąd są te dane. Z góry dzięki za odpowiedź…
    autor: ~Zakroniec

    rozkład jazdy – 2006-11-10 13:55:12
    Czy ktos może mi wytłumaczyć, jak czytać ten rozkład jazdy. Mam np. nazwę stacji Szprotawa i chcę jechać do Żagania, to które godziny brać pod uwagę? Te po lewej czy prawej stronie nazwy stacji?
    autor: ~Pdróżna

    rozkad jazdy – 2006-11-10 16:10:00
    może to podpucha przedwyborcza piszą aby ludzi do wyborów sciągnąc
    autor: ~sonia

    Nowy rozkład jazdy – 2006-11-10 17:51:02
    Już wszystko wyjaśniam, odjazdy ze Szprotawy w kierunku Żagania są po lewej stronie, ze Szprotawy w kierunku Niegosławic są po prawej stronie. Zaraz opublikuje rozkłady na pozostałe linie. Nie jest to żadna przedwyborcza podpucha, rozkład jest od dzisiaj dostępny na stronach kolei niemieckich, które jak zawsze wyprzedzają strony naszego rodzimego przewoźnika, który zawsze zwleka z rozkładem jazdy.
    autor: ~krzysiek

    re – 2006-11-10 19:03:49
    może nie jest to rewelacja ale liczy się sam fakt, że linia została reaktywowana. Jednak organizator przewozów powinien liczyć się z tym, że powodzenie całej imprezy zależało będzie od pasażerów i dostosowania rozkładu do ich potrzeb!!
    autor: ~xx

    RJ – 2006-11-10 21:19:10
    a odcinek Żagań zielona jak będzie wyglądał? czy tylko pociągi Niegosławice ZG??
    autor: ~xx

    Informacje jutro – 2006-11-10 21:22:35
    Nie już dzisiaj nie podam szczegółów, jutro zamieszczę stosowne informacje.
    autor: ~krzysiek

    Błąd się wkradł – 2006-11-10 22:09:14
    Poc. nr 55526 z Żagania kursuje (1)-(5)
    autor: ~Błażej

    Błędy poprawiono – 2006-11-11 09:46:31
    Dzięki za info faktycznie w tym wirze rozkładów popełniłem błąd, który już sprostowałem. Zgłaszajcie ewentualne błędy w rozkładach, aby łatwiej je było poprawić
    autor: ~krzysiek

    ?? – 2006-11-11 22:22:26
    pociągi na odcinku Żary ZG kursują z Żar do ZG czy z Żagania do ZG? oczywiście te które nie jadą z Niegosławic i Węglińca….
    autor: ~xx

    Nowy rozkład – 2006-11-12 08:56:00
    Rozkład jest trochę pomieszany, generalnie jest tak, że poranny pociąg w stronę Zielonej Góry jedzie z Żagania i potem Żary itd. Podobnie z wieczornym pociągiem z Zieloenej Góry, który jedzie do Żagania p. Żary. Inne pociągi to już jest różne bo np. w soboty, niedziele i święta kursują z Niegosławic, w dni robocze z Żar, jeden pociąg 1 – 7 jedzie z Zielonej do Węglińca (ten co ma odjazd z Żar o 17.06, pewnie dlatego tak późno jedzie coś w tamtą stronę), a z jego powrotem to jest już różnie bo 1 – 5 jedzie tylko do Żar, a w dni wolne dojeżdża do ZG (jest zsynchronizowany z pociągiem z Niegosławic, tak więc chętni z tamtych stron mogą się przesiadać i jechać do ZG), i na tym właśnie polegała trudność z jego opracowaniem (te weekendowe pociągi sporo mieszają). Dodatkowo strona kolei niemieckich, gdzie jest dostępny rozkład nie jest konsekwentna w sprawach kursów. Np. jeden pociąg ma w nim numer 55522, ale jak wyświetli sie szczegóły połączenia to podają już 55523. Dodatkowo dziwne dla mnie jest to, że pociąg do Legnicy ten co będzie odjeżdżał po godz. 9.00 kursuje od poniedziałku do piątku, zaś jego powrotny egzemplarz dodatkowo kursuje także w niedzielę. Jak może kursować skoro tego dnia jego poranny odpowiednik nie kursuje. Przyznam, że to trochę dziwne. Z tego powodu należy jeszcze poczekać aż ewentualne błędny w rozkładzie zostaną poprawione i poczekać na publikację na stronach PKP, gdzie wszystko będzie już w naszym rodzimym języku. Szczególnie, że 3 dzień tam zaglądam i cały czas muszę nanosić jakieś zmiany, bo informatycy widocznie cały czas go poprawiają. Generalnie założenia zostały już poznane, wiadomo jakie pociągi zachowano, jakie dodano, jakie są godziny ich kursowania itd. Wysoko oceniam to, że ze Szprotawy w weekendy będzie można dojechać bezpośrednio do Zielonej Góry oraz to, że tam będzie można się przesiadać na pociągi do Gdyni czy Poznania oraz skomunikowanie wieczornych pociągów weekendowych z Niegosławic z pociągiem z Węglińca do Zielonej Góry, który mogą zasilić potoki studentów. PKS jest drogi, jeżeli kolej zaproponuje cenę atrakcyjną nie widzę problemów, szczególnie, że czas jazdy pociagu choć długi jest zbliżony do czasu jazdy autobusu. Szczegóły nowego rozkładu każdy doczyta sobie ze stron PKP, jak tylko się one tam pojawią.
    autor: ~krzysiek

    szynobusy – 2006-11-12 16:29:59
    Późno, ale w końcu się udało. Super, podróż szynobusem do Ziel.Góry, Żar i Wrocławia … tylko rozkład jazdy nieczytelny.
    autor: ~podróżna

    pociag – 2006-11-12 18:23:01
    no dobrze ale od kiedy to rusza i ten nieszczesny rozkład………. nie wiadomo o ktorej wyjezdza np do zielonej gdzie i o ktorej przesiadka i ktorej na miejscu
    autor: ~Turysta

    Nowy rozkład jazdy – 2006-11-12 18:33:52
    Spokojnie ludzie za bardzo jesteście napaleni. Pisałem o tym wyraźnie jak będzie rozkład jazdy na stronach PKP, to dowiecie się szczegółów. Ja na razie podałem wstępne informacje na ten temat. Nie jestem informacją PKP, żeby umieścić tutaj wszystkie informacje, nie taki jest zresztą cel tej strony. Każdy rozszerzy je sobie we własnym zakresie i w ramach własnych potrzeb. Nie rozumiem, dlaczego nieczytelny w srjp (sieciowych rozkładach jazdy pociągów) układ jest dokładnie taki sam, i jakoś ludzie umieją z tego korzystać. No tak ale wszystkim nigdy się nie dogodzi. Niebawem rozkład będzie już dostępny na stonach PKP i wtedy każdy bedzie mógł sobie to sprawdzić. Dla napalonych podaję link do strony z rozkładem na kolejach niemieckich i tam sobie sprawdzajcie co chcecie: reiseauskunft.bahn.de/bin/bhft afel.exe/dn? Tam należy wybrać daty nowego rozkładu i następniew wpisać nazwę stacji, zaznaczam, że bez polskich liter to jest zamiast Żagań wpisujemy Zagan. Miłego korzystania i sprawdzania.
    autor: ~krzysiek

    Nowy rozkład – 2006-11-12 18:35:04
    Jeszcze raz link: reiseauskunft.bahn.de/bin/bhft afel.exe/dn?
    autor: ~krzysiek

    Jeszcze jedno – 2006-11-12 18:36:04
    Jeszcze jedno nie wiem dlaczego w adresie jest odstęp należy go usunąć aby wyświetlić rozkład.
    autor: ~krzysiek

    NRJ – 2006-11-13 07:48:56
    Ale do Węglińca to rozkład jest kijowy. Miały być takie połączenia, że ludziom miało pasować. A wątpię, czy ktoś jak będzie kończył robotę lub szkołę o 14 lub 15, że będzie czekał do 17. Kto w ogóle układa ten rozkład
    autor: ~Zakroniec

    NRJ – 2006-11-13 07:56:37
    W ogóle ten rozkład jazdy jest o wiele gorszy niż poprzedni. Tak jak na to wszystko patrzeć. Tym bardziej, jak zresztą pisano na tym forum linia do Węglińca miała zawsze większe wzięcie niż linia do Niegosłwic z racji funckiji jaką pełni węzęł w Węglińcu. Poza tym połączenia miały być dostosowane do potrzeb pasażerów, a w przypadku linii do Węglińca nie są, w przeciwieńswtie do liniii do Niegosławic. Czarno widzę frekwencję w tych pociągach. No może ten ranny to jeszcze, ale popołudniowe, to dno całkowite. w weekendy 1 pociąg do Węglińca przy 3 do Niegosławic. Nie żeby coś… Ale dziwne się to wydaje…Poza tym połączenia miały umożliwić ludziomw weekendy dojazd do J.Góry, a tak nie jest. Brak mi słów… Ale mam nadzieję, że to faktycznie tylko pomysły, i że się coś jeszcze zmieni.
    autor: ~Zaskroniec

    NRJ nie umniejszaj rangii linii do Niegosławic – 2006-11-13 12:57:50
    Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić. Rozkład układali w samorządzie, potem przechodził jakieś konsultacje w PKP. Jeżeli chodzi o rangę linii to zadecydują o tym podróżni. Faktycznie możesz być zażenowany takim rozkładem, ale moim zdaniem to nie powód żebyś umniejszał rangę linii do Niegosławic. Wszystko pokaże frekwencja. Ja również jestem zdania, że popołudniowe połączenie o 17.00 z Żar nie będzie atrakcyjne ani dla pracowników, ani dla uczniów. Ale niestety nie mamy wpływu na rozkład, można jednak wystąpić z petycją do Urzędu Marszałkowskiego, który odpowiada za przewozy. Może to coś zmieni. Wyraźnie widać, że brali pod uwagę dojazd z Zielonej do Węglińca, niż z Żar do Węglińca, gdyż z ZG wyjeżdża ten szynobus o przyzwoitej porze tj. o godz. 15.55. Pewnie liczą na skomunikowanie w Węglińcu z pociągiem do Jeleniej Góry (czyli mała reaktywacja Zielona Góra – Jelenia Góra). Ale drogi kolego nie zapominaj o tym, że przy linii do Niegosławic leży Szprotawa, która przy odpowiednio dobranym rozkładzie może być zasilaczem w podróżnych. Ja w każdym bądź razie jestem zadowolony z rozkładu na linii do Niegosławic, choć też mam parę zastrzeżeń. Podstawowe to to, że w dni robocze dwa pociągi powrotne odjeżdżają z Żagania (15.49 i 11.38 ), nie zaś z Żar, co niewątpliwie utrudni dojazdy młodzieży szkolnej z Żar. W każdym bądź razie też jestem rozczarowany rozkładem na Węgliniec, gdyby jednak było odwrotnie (korzystniejszy rozkład na Węgliniec a gorszy na Niegosłąwice) wcale nie umniejszałbym rangi tamtej linii. Po prostu widocznie tutaj spodziewają się większych potoków podróżnych. Pisząc te słowa mam nadzieję, że rozkład na Węgliniec ulegnie jeszcze zmianom na lepsze, a nam tj do Niegosławic się nie pogorszy. Pozdrawiam. krzysiek
    autor: ~krzysiek

    🙂 – 2006-11-13 23:21:49
    moje gratulacje odnośnie zestawień…..
    autor: ~xx

    Przepraszam… – 2006-11-14 08:00:01
    Może to zabrzmi jak wypowiedź polityka, ale chyba źle napisałem poprzedni post. Ja wcale nieumniejszam rangi linii do Niegosławic – nie to miałem na myśli. Osobiście się cieszę, że do Niegosławic jest w miarę dobry – genialny by był jakby było 5-6 pociągów na dobę. Też mam nadzieję, że rozkład się polepszy, i że na tej linii będzie coraz więcej pociągów. Uważam tylko, że rozkład na odcinek Żary-Węgliniec jest nieciekawy.Ja myślę, że sęk jest w tym , że naszego województwo nie może się dogadać z województwiem Dolnośląskim, przecież linie zamknięto do Węglińca i Głogowa dlatego,że dolnośląskie nie chciało płacić za swój odcinek linii stąd połączenia tylko do Niegosławic i ten pociąg tylko do Ruszowa. Chyba każdemu miłośnikowi kolei zależy, aby połączenia były jak najlepsze. Ale jak się popatrzy na te rozpiski, które są tu zawarte, to dałoby się wygospodarować szynobus relacji Żary-Iłowa Żagańska -Żary tak w okolicach 14:45. Jest to szczególnie ważne, bo ludzie z tych miejcowości po południu będ musieli jechać PKS-em przeż Żagań, gdzie taka podróż trwa bez mała prawie 2 godziny. Właśnie z Iłowej, Konina Żagnskiego i Jankowej z tej linii najwiecej ludzi dojeżdża do Żar. Nie wiem, czy kolega wie, ale autobus z Konina Żagańskiego i Iłowej jedzie takimi okręznymi trasami, że kolei – 15 minut do Konina i 20 do Iłowej byłaby idelanymy rozwiązaenim, dlatego mnie to dziwi… Pozdrawiam.
    autor: ~Zaskroniec

    Powalczymy o linię do Węglińca – 2006-11-14 09:35:27
    Wiem orientuję się w tych sprawach. No cóż tak jak pisałem wcześniej jeżeli nic się nie zmieni, (a jak podał mi jeden z użytkowników naszego serwisu może się zmienić, bo dolnośląskie chce podesłać jeszcze jeden kurs na tym odcinku (sfera planów, czy uzgodnien), jak dowiem się więcej w tej sprawie to oczywiście napiszę) to trzeba będzie zorganizować jakąś petycję do urzędu marszałkowskiego, który odpowiada za przewozy,aby uruchomić taki kurs około godz. 15.00, który zadowoliłby uczniów i ludzi pracujących, bo czekanie do 17.00 jest bez sensu. Dziwne, to rozplanowanie, szczególnie, że wiedzieli ile ludzi podróżowało koleją przed likwidacją połączeń. Także mam nadzieję, że sprawy przybiorą obrót na lepsze i takie połączenie, chociaż do Ruszowa, czy Iłowej się pojawi. Muszę jeszcze przejrzeć jak będą wyglądały obiegi szynobusów, aby ustalić czy jakiś pojazd jest w tym czasie wolny i mógłby posłużyć do kursów.
    autor: ~krzysiek

    ? – 2006-11-14 11:27:42
    a ten nowy szynobus trafi do Żagania? jeżeli tak to kiedy?
    autor: ~xx

    Nowy szynobus SA 133 – 2006-11-14 21:14:03
    Miał trafić podobno pod koniec listopada, najpóźniej na początku grudnia więc to już niedługo. Tak trafi na 100% do Żagania i ma obsługiwać ruch z Zielonej na Niegosławice i Węgliniec.
    autor: ~krzysiek

    A może by tak… – 2006-11-16 12:36:04
    A może na początek po prostu puścić SM42 z dwoma wagonami do Ruszowa bądź Iłowej – nie pamiętam, czy w Iłowej da się obrócić lokomotywę. Przecież i tak na wiosnę ma być kolejny szynobus, więc chyba jeden pociąg relacji Żagań – Żary – Iłowa – Ruszów – Żary – Żagań nie nadwyręzy budżetu przewozów pasażerskich? Przecież do Tuplic też na jeździć zwykły pociąg.
    autor: ~Zaskroniec

    Może petycja do Marszałka … – 2006-11-16 15:25:22
    Myślę, ze w tej kwestii trzebaby zorganizować jakąś petycję do Marszałka Województwa, zebrać trochę podpisów od zainteresowanych ludzi i może wtedy coś się zmieni na lepsze. Sądzę, że petycja może coś zmienić.
    autor: ~krzysiek

    Racja.. – 2006-11-17 12:47:36
    Ale myślę, że lepszy efekt był by, gdyby to załatwił ktoś z przedstawicieli samorządu… PKP jest raczej głuche na prośby ludu…
    autor: ~Zakroniec

    Racja … – 2006-11-20 15:45:13
    Jak na razie wiadomo, z dzisiejszego newsa (patrz wyżej), że planują wydłużenie kursów po linii nr 14 do Głogowa, ale dopiero po remoncie torów. Ciekawe, kiedy to nastąpi. Do samorządowców to można by e maile słać też, w sprawie tego połączenia (do Węglińca), może to poskutkuje. Z moich analiz wynika (zaznaczam, że są to tylko analizy wstępne, szczegółowe powstaną jak rozkład wejdzie w żyie i będzie wiadomo co i jak) że jeden szynbus będzie stał w Żaganiu od godz. 8.00 do 15.00, więc w tym czasie mógłby obskoczyć jakiś kurs np do Iłowej czy dalej. I może na takie coś warto samorządowcom zwrócić uwagę, ale zaznaczam dopiero po wejściu w życie rozkładu jazdy. Pozdrawiam.
    autor: ~krzysiek

    dojazd z Ilowej do Wroclawia – 2006-11-28 00:03:21
    A ja studiuje we Wroclawiu, i ile to ja bym dał, żeby pojawił się szynobus do Węglińca około 10:00 bądź 11:00 w Iłowej… Aby dostać się do Wrocka, najpierw muszę jechać w przeciwnym kierunku do Żagania drogim PKS Żary, potem jest tylko 1 sensowne poranne polaczenie PKP przez Legnice, na które nie zawsze można zdążyć. Albo znów PKS który jest 3X DROŻSZY od pociągu. Pamiętam że kiedyś o tej porze był do Węglińca i całkiem sporo ludzi jeździło. Bo na razie jazda do Wrocka przez Węgliniec wg projektu rozkładu to porażka…
    autor: ~sZakOOu

    jakby co.. 🙂 – 2006-11-28 00:04:50
    I jakby co w sprawie petycji o dodatkowe połączenie do Węglińca, to jestem do usług. Do Żar też by się przydało połączenie w okolicach południa..
    autor: ~sZakOOu

    Poczekajmy – 2006-11-28 14:22:11
    Dzisiaj podobno ma się ukazać ostateczna wersja nowego rozkładu jazdy, wtedy wszystko będziemy wiedzieli na 100%.
    autor: ~krzysiek

    ? – 2006-11-28 15:51:17
    na stronach pkp czy pkp pr?
    autor: ~xx

    NRJ 2006/2007 – 2006-11-28 16:20:08
    Na pkp pr. Są liniówki. Trzeba wejść w regiony, lubuskie, liniowe rozkłady jazdy.
    autor: ~No cóż

    Smutne… – 2006-11-28 17:37:47
    …ale nowy rozkład jest dokładnie taki sam, jaki od dawna widnieje na stronach niemieckiej kolei. Z punktu widzenia mieszkańca Iłowej, rozkład jest tragiczny. Mamy szynobus o 5:00 i 6:00 rano, potem długo, długo nic, i 4 popołudniowo-wieczorne połączenia z których mało kto skorzysta, bo i tak wrócić się nie da (z Zielonej Góry czy Węglińca). Tylko dwa połączenia do Węglińca, o 5:20 (!) i 17:23. Ręce opadają…
    autor: ~sZakOOu

    Dodatkowpo – 2006-11-28 17:42:15
    bym zapomnieć dodał, 95% tych połączeń NIE kursuje w ferie i wakacje. W trakcie tych dni TYLKO JEDEN kurs pozostanie, o 18:57. (
    autor: ~sZakOOu

    Kiepski rozkład – 2006-11-28 19:18:12
    Nie narzekając już na połączenie Żary-Węgliniec, które bardzo dziwnie i nawet błędnie skonstruowane, bo woła to o pomstę do nieba, to dziwne jest połączenie Zielona Góra-Nowogród Bobrzański (wyjazd z Zielonej Góry 6:31), który powinien dojeżdżać do Żar i Żagania, przez co można by było normalnie wrócić z Warszawy. Pociąg przyjeżdża koło 5:30, a szybciej i tak nie ma PKS-u, i tak. Skoro na wiosnę ma się pojawić nowy szynobus, to chyba na raptem 3 miesiące zimy można by puścić taki zwykły pociąg z jakąś mało palącą lokomotywą spalinową (jeżeli tak to można ująć) np. SP32. Znowu potraktowano pasażerów jak 5 koło u wagonu, a nie klienta…
    autor: ~No cóż

    Rozkład – 2006-11-28 19:50:19
    Powiem tak w zasadzie się nie zmienił. Jednak mam nadzieję, że przez błąd pisarski połknęli połączenie z Niegosławic do Zielonej Góry (to co według rozkładu jazdy na stronach Kolei Niemieckich miało wyjeżdżać z Niegosławic o godz 12.22). Swoją drogą to musieli bardzo szybko i wręcz na kolanie przepisywać te rozkłady, bo są w nich błędy pisarskie. Wyjaśnienia oznaczeń połączeń też o d… rozbić, skąd wszyscy ludzie mają wiedzieć co oznacza kursuje w C lub kursuje w D. Ja na szczęście wiem i wyjaśnaim C oznacza kursowanie w soboty i niedziele oraz święta, D kursowanie w dni robocze od poniedziałku do piątku. Uważam, że to opracowanie wygląda gorzej niż to wykonane przez Koleje Niemieckie. Ale cóż tak to już w Polsce bywa. Współczuję pasażerom dojeżdżającym linią do Węglińca.
    autor: ~krzysiek

    Nowy szynobus – 2006-11-28 19:59:51
    Ten szynobus, który się pojawi na wiosnę trafi na północ województwa, tak więc my na następny pojazd poczekamy sobie do listopada przyszłego roku (gdzieś wtedy pojawi się następny pojazd).
    autor: ~krzysiek

    Dzięki za współczucie.. – 2006-11-28 20:01:28
    A już myślałem że normalnie będę mógł do Wrocławia na studia dojeżdżać…
    autor: ~sZakOOu

    Miłosierdzie PKP – 2006-11-28 20:09:28
    Gdyby Gałczyński z Gombrowiczem zobaczyli co się teraz wyprawia, to wpadli by w kompleksy, że ich groteski są niczym w porównaniu z tym co się dzieje na PKP. Po co ta cała huczna oprawa podczas przejazdu promocyjnego, jak tak to ma wyglądać. Teraz tylko ludziom z miejscowości leżących na linii Żary-Węgliniec pozostaje chyba tylko czekać na cud lub pisać petycję do PKP i Urzędu Marszałkowskiego…
    autor: ~No cóż

    Wysłałem list, – 2006-11-28 20:09:47
    a konkretnie e-mail do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, do PKP ZG oraz do zielonogórskiej redakcji Gazety Wyborczej w którym wyraziłem niezadowolenie z powodu ułomnego rozkładu w Iłowej, ale tyczy się to przecież wszystkich, których dotyczy trasa Żary – Iłowa – Węgliniec. Myślę że jakby więcej osób niezadowolonych wysłało podobny list, to może coś by się dało robić. Wyborcza miałaby materiał, a Wojewoda i PKP widząc nadzór GW zaczęli by coś robić (a może nawet myśleć). Jak ktoś jest zainteresowany kopią tego listu, co w nim jest, to niech do mnie wyśle maila. Dzięki czemu zorientujecie co zostało napisane i na podstawie tego sami będziecie mogli wysłać list protestacyjny. W jedności siła!
    autor: ~sZakOOu

    Drogi No cóż! – 2006-11-28 20:16:07
    Po co ta cała huczna oprawa? Kampania wyborcza…. I wszystko jasne…
    autor: ~sZakOOu

    List protestacyjny – 2006-11-28 20:18:46
    Bardzo dobrze tylko w grupie jest siła. Mieszkańcy tamtych okolic muszą się zorganizować bo inaczej nic nie wywalczą. Wysyłanie maili może pomóc, pamiętajcie jednak o podaniu swoich namiarów, bo urzędowa korespondencja nie znosi anonimów. Nie ma się czego obawić, oni są od tego aby służyć ludziom. W sumie to mógłbyś kolego podesłać treść listu protestacyjnego ja opublikuję go na stronie, aby chętni mogli go sobie skopiować i podesłać tam gdzie trzeba.
    autor: ~krzysiek

    Mam tego dość – 2006-11-28 20:20:53
    W tym kraju można wszystko popsuć. Przecież dojazdy z Iłowej, Konina Żagańskiego i Jankowej, nie wspominając już o Ruszowie i Jagodzinie, do Żar to maskra. Nie wspominając o dojazdach z Żar w góry i do inncych miejscowości na południu. Skandal
    autor: ~No cóż

    Racja.. – 2006-11-28 20:28:25
    Jakby co treść listu wysłałem Krzyśkowi, a oto przydatne adresy mailowe do słania listu protestacyjnego: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego PKP Żary) jazda So, Nd, także 25., 26. Gru, 1. Sty, 9. Kwi, 1., 3. Maj, 7. Cze, 15. Sie, 1. Lis (Żary –> Zielona Góra).
    autor: ~sZakOOu

    Czy wiadomo? – 2006-12-03 15:34:38
    Czy była już jakaś odpowiedź w sprawie petycji
    autor: ~No cóż

    ZG-Węgliniec – 2006-12-03 15:58:14
    ZG – Węgliniec kursuje CODZIENNIE a Węgliniec – ZG w weekendy. Pierwsze korekty w rozkładzie jazdy mogą być dokonywane w lutym, co wynika z regulaminu PKP PLK.
    autor: ~Andrzo

    Wiadomo! – 2006-12-03 16:08:52
    Dostałem maila z jednego z dziennikarzy Gazety Wyborczej z prośbą i nr mojej komórki, by porozmawiać o rozkładzie. Więc coś ruszyło, jestem dobrej myśli. Andrzo, mi chodziło o dojazd DO z Zielonej, a nie z Zielonej. Jednak faktycznie, w temacie pisząc ZG-Węgliniec sugerowałem na odwrót co było spowodowane nieuwagą i kajam się…
    autor: ~sZakOOu

    zg-wegliniec – 2006-12-03 20:16:55
    Powinni wasi mysśleć..”w zakładzie” pr o ludziach. Mały ale ważny krok to otwarcie a teraz pracujcie nad poprawą oferty. wytrwałości życzę i powodzenia Nysa-brzeg też oferta na początku była kiepska ale z roku na rok coraz lepiej (2005-2pary, 2006-3pary, 2007-4pary)
    autor: ~romun

    ARTYKUŁ w GAZECIE WYBORCZEJ! – 2006-12-03 23:45:19
    Dzięki Romun! Jest pierwszy efekt protestu! Na gazeta.pl pojawił się tekst odnośnie nowego rozkładu, w którym Mirosława Dulat napisała o niezadowolonych mieszkańcach, którzy masowo wysyłają listy na skrzynkę Gazety. Mam nadzieję że jednocześnie do UM i PKP. Ale mamy pierwszy mały sukces. Podziękowania należą się Wam wszystkim, którzy poparli akcję i wysyłali listy. Jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś – natychmiast napraw ten karygodny błąd! Link na czerwono po prawej stronie. Wielkie dzięki należą się Krzyśkowi, który wrzucił petycję na stronkę – jak będziesz we Wrocku, masz u mnie browara. Oby tak dalej, a naprawdę wiele osiągniemy!!
    autor: ~sZakOOu

    ? – 2006-12-10 14:13:04
    czy ktoś może wie czy są plany odtworzenia połączeń pasażerskich do lubska?
    autor: ~jacek

    Do Lubska – 2006-12-10 15:55:51
    Niestety z tego co wiem jak na razie nic takiego sie nieplanuje, ale być może sukcesy na otwieranych liniach (mam nadzieję, że takowe będą) przyczynią się do tego, że kursy do Lubska zostaną wzięte pod uwagę.
    autor: ~krzysiek

    Jedzie pociąg do Lubska – 2006-12-10 16:40:02
    Lubsko ma 14 300 tys mieszkańców, gdy Krosno ma 13 tys, a po drodze jest jeszcze Jasień, Biedrzychowice,Bieniów i Lubanice. To drugie co do wielkości miasto powiatu żarskiego, więc w sumie powinien tam jeździć, a przecież byłby konkurencyjny cenowo. Tak naprawdę to wszystko zależy od rozkładu i dobrych chęci…
    autor: ~No cóż

    Do Lubska – 2006-12-10 20:15:19
    Tak ja to wszystko wiem, ale czy ludzie z Lubska jeżdżą bardziej do Żar, czy Żagania Może pojawienie się za rok kolejnego pojazdu w naszym regionie coś zmieni.
    autor: ~krzysiek

    Lubsko cd – 2006-12-10 20:48:49
    Najwięcej ludzi to chyba jeździ do Zielonej Góry i Żar. Sugerując się tu ilością połączeń autobusowych, położenie dworca w Żaganiu, rangi Żar jako miasta – nie ujmując innym miastom, i tego,że właśnie ostanie pociągi kończyły bieg w Żaganiu i nie jechały przez Żary i co z tego wyszło. Nie wiem, moze się mylę…
    autor: ~No cóż

    kolejne szynobusy – 2006-12-10 22:34:23
    Gdzieś mi się obiło o uszy, że nowe szynobusy z PESY, które do nas trafią, już mają rozplanowane trasy. Aby uzyskać dotacje z Unii, UM miał przedstawić informacje odnośnie tego, które konkretnie szynobusy mają być kupione, oraz na jakiej trasie mają się poruszać. Taki szynobus musi kursować przez kilka lat na trasie zadeklarowanej przez UM, by nie stracić dotacji unijnych. Zaletą takiego rozwiązania jest brak możliwości np. za rok ponownej likwidacji połączeń Żary-Węgliniec. Szkoda że dokładnie nie wiemy na jakie trasy przeznaczone będą kolejne szynobusy. Ten który trafi wiosną ma obsługiwać północ Lubuskiego. Zaś następny ma wzmocnić połączenia na trasie Żary – Węgliniec. Pewności co do tych informacji nie mam. A jak będzie? Czas pokaże…
    autor: ~sZakOOu

    Szynobusy do Lubska – 2006-12-11 17:29:48
    sZakOOu zgadzam się z Tobą w 100%. Jeżeli brać by pod uwagę wznowienie połączeń do Lubska to prawdopodobnie Urząd musiałby przygotować projekt zakupu kolejnych pojazdów. Ale to jest przecież możliwe, w przyszłym roku zakupione zostaną dwa kolejne pojazdy i w 2008 ostatni. Myślę więc że o zakup następnych można się starać już od 2007 roku, w zasadzie nie wiem ile czasu potrwa przygotowanie stosownych wniosków przez urzedników i ile potrwa procedura związana z przydzieleniem środków. Wiadomym jest, że dużo w tej mierze zależy także od środowisk lokalnych, które powinny podjąć stosowną inicjatywę.
    autor: ~krzysiek

    Szynobusy w Lubsku… – 2006-12-11 23:25:27
    To więc tak to wygląda. Zastanówmy się. Następny szynobus ma trafić na linię Krzyż – Kostrzyn n/Odrą, zaś kolejny na południe województwa, i jeżeli dobrze liczę, to zostaje jeden. A w województwie, zdatne da ruchu pasażerskiego, z zawieszonym owym ruchem są chyba tylko odcinki Bieniów – Lubsko i Rzepin – Międzyrzecz, a tam też ma trafić szynobus. Lubsko chyba ma szanse załapać się na następną turę,o ile taka będzie i będą takie możliwości…
    autor: ~No cóż

    .. – 2006-12-12 11:54:13
    do lubska moze jeździć któryś z SA 105 bo te pojazdy nie maja ograniczeń w trasach przejazdów…
    autor: ~xx

    KURSY KOLEJNYCH SZYNOBUSÓW – 2006-12-12 13:31:51
    Udało mi się odnaleźć w Gazecie Wyborczej artykuł z początku października pt. “Szynobus testowany w woj. Lubuskim”. W artykule tym pisze: “W ciągu najbliższych trzech lat przybędą kolejne cztery pojazdy. Dwa autobusy szynowe mają obsługiwać trasę Kostrzyn – Gorzów – Krzyż. Dwa pozostałe będą jeździć między Zieloną Górą, Żarami i Niegosławicami oraz z Żar do Węglińca, co ułatwi połączenie z Karpaczem i Jelenią Górą.”. Myślę że możemy spać spokojnie, i czekać na kolejne połączenia….
    autor: ~sZakOOu

    Lubsko – 2006-12-12 15:15:24
    Niewątpliwie Lubsko zasługuje na połączenie, chociażby z racji swojej historii i klimatu tej stacji Tak serio, mieszkańcy powinni mieć alternatywę co do jedynego przewoźnika jakim jest PKS…Poza tym ma w Lubsku wreszcie zaczęło się coś dziać z przemysłem – powstaje strefa przemysłowa – do której pracownicy też mogliby dojeżdżać pociągiem. Poza tym nawet relacje dalekobieżne byłyby relatywnie lepsze np. gdyby przedłużyć “Bóbr’ do Lubska, to po pierwsze byłoby taniej niż autobusem, a po drugie i krócej…To wszystko ładnie wygląda, ale trzeba się liczyć z tym, ze gwarancji nie ma żadnych…Ale bądźmy dobrej myśli…
    autor: ~No cóż

    Co zrobić z Lubskiem – 2006-12-12 19:01:26
    Z Borem to nie da rady, bo gdyby kursował z Lubska to nie jechałby z Żar, wariant z Lubska przez Żary to znowu zbytnie wydłużenie czasu jazdy i konieczność czasochłonnej zmiany lokomotywy w Bieniowie. Lepszym rozwiązaniem byłoby puszczenie szynobusu z Żagania do Lubska zaraz po przyjeździe Bobra. Faktycznie może dałoby się wykorzystać SA 105 ale nie kosztem istniejących kursów. Jeżeli nie w ten sposób, to należy zaplanować zakupy kolejnych szynobusów.
    autor: ~krzysiek

    hmm – 2006-12-12 19:10:43
    Debata nad nowymi połączeniami widze trwa, a co z linią Żagań-Kożuchów-Nowa Sól Znajomy mówił że na skraju jego pola przy torach przed Kożuchowem kolejarze położyli dużą ilość szyn. Może będą łatać ubytki
    autor: ~jacek

    Lubsko odc.2:D – 2006-12-12 19:35:16
    Faktycznie, z Bobrem to raczej marny pomysł, ale taki szynobus to całkiem niezłe rozwiązanie. Z Żar przez Bieniów do Lubska jest 30 km, a z Żagania 33km. Tu z powrotem wraca problem jak reaktywować, czy trasa winna biec Żagań-Lubsko – Żagań, czy jednak Żagań-Żary-Bieniów-Lubsko-Bien iów-Żary-Żagań? Niebędąc złośliwym, to teraz w Żarach można złapać więcej przesiadek niż w Żaganiu, a kolej nie będzie aż tak wspaniałomyślna, żeby część pociągów jeździło prosto, a część przez Żary. Wchodząc na strony Polskich Linii Kolejowych można wybrać program kalkulacja, który wylicza ile np. taki szynobus by jechał. Wyszło chyba w przedziale od 30 do 40 minut, więc porównywalnie z autobusem. Tylko jak będą to 3 pociągi na dobę, to nawet niskie ceny nie zachęcą do dojazdów, przy ponad 10 autobusach… Wracając do linii Żagań-Nowa Sól. Z tego co widziałem kiedyś na stronie PLK, to ta linia ma być włączona w któryś z systemów transportu kombinowanego, więc ją trzeba przywrócić do ruchu. Może to właśnie się zaczęło ?
    autor: ~No cóż

    Lubsko i Kożuchów – 2006-12-13 16:56:58
    Jest tak. Jeżeli chodzi o Lubsko to marnie widzę kursowanie pociągów z Żagania przez Żary. Zbyt długi byłby czas przejazdu szczególnie na odcinku Żary – Bieniów. Do tego jeszcze wydłużony przestój w Bieniowie (około 5 minut na przesiadkę załogi do drugiej części składu plus niezbędne testy hamulców itd). Wariant krótszy jest bardziej sensowny, ale biorac pod uwagę to dokąd potrzebują się dostać mieszkańcy Lubska wychodzi na Żary. Trudny orzech do zgryzienia dla decydentów kolejowych. Jedno jest pewne kiedyś jeździły pociągi z Żagania do Lubska przez Żary, wiec czemu by nie teraz też ? Kożuchów wiem o tym ze to samorząd powiatowy myśli o reaktywacji (znalazłem coś o tym na stonach powiatu nowosolskiego), czy samorząd wojewódzki też bierze coś takiego pod uwagę trudno powiedzieć. Te składowane elementy torowiska mogą pochodzić z Odrzanki, którą ostatnio remontowano aby podnieść szybkośc, niebawem zacznie się przecież jej przebudowa. Dobrze byłoby widzieć znowu Lubsko i Kożuchów na mapie połączeń pasażerskich, ale to jeszcze długa droga. Droga, która dzięki staraniu samorządów i osób fizycznych może sie udać. Najważniejsze, to zwrócić uwagę samorządom i PKP, że są chętni do podróżowania, gotowi jeździć i korzystać z usług PKP. Jeszcze jedno na koniec. Zastanawia mnie czemu ludzie z Lubska tak niechętnie korzystali z usług kolei. Połączenia pasażerskie zawieszono tam przeciez bardzo szybko bo już w 1995 roku. Szybciej nawet niż na rozbieranej obecnie liniii do Łeknicy.
    autor: ~krzysiek

    Lubsko odc.3:D – 2006-12-13 18:51:34
    Ostatni rozkład jazdy z Lubska w wersji elektronicznej można znaleźć na stronie pod-semaforkiem.aplus.pl/hafas .php , tam są stare elektorniczne rozkłady jazdy, i w pierwszym są jeszcze relacje do Lubska i Łęknicy. Myślę, że o tym zadecydowało kilka czynników, ale chyba przede wszystkim to, że pociągi złożone z lokomotywy i wagonu jechały dosyć długo przez Bieniów do Żar, co wykorzystał PKS, ale z kolei brak połączenia z Żarami np. na drodze przesiadki w Bieniowie, tzn z drzwi do drzwi spowodowało że klienci też zrezygnowali. Pozwolę sobie przytoczyć ostatni rozkład jazdy: Lubsko, ważny od 25.09.94 Kierunek: Żagań:6:36, 15:18,22:01-odjazdy Przyjazdy:6:20, 14:54, 21:48 Kursowały wszystkie w dni robocze. W Żaganiu można było złapać pociąg do Wrocławia i Głogowa (jadąc tym o 6:20), i do Legnicy i Głogowa jadąc kolejnym. Ale za to, żeby dojechać do Żar koleją, to już był problem. Wyjeżdżając pierwszym pociągiem trzeba było czekać w Bieniowie 30 min. (podróż trwała 69 minut), kolejnym 6 minut (podróż trwała 52 minuty), a ostatnim ponad 2.Potem weszło KKA i w taki sposób dziś do Lubska jeżdżą tylko towarowe… Wiadomo jednak, że szynobus to co innego. Nawet te 5 minut w Bieniowie nie powinno być problemem. W godzinach szczytu w autobusie bilety np. w Jasieniu można sprzedawać nawet 5 minut, a Miejscowości po drodze jest kilka. Słyszałem taką historię, że pks zamiast 30 minu jechał prawie 50, więc mądry rozkład i frekwencja też się znajdzie. Fajnie by było pojechać do Lubska…
    autor: ~No cóż

    Lubsko ciąg dalszy – 2006-12-14 16:43:48
    Ciężka próba ale możliwa do wykonania. Ja osobiście jestem za tym, aby do Lubska kursowały pociągi pasażerskie. Mam też nadzieję, że jak już coś takiego dojdzie do skótku to frekwencja będzie na tyle duża, ze przewozy utrzymają się.
    autor: ~krzysiek

    Lubsko – Jasień – Żary – 2006-12-14 18:52:16
    Chciałbym przypomnieć o lini Lubsko – Jasień – Lipsk Żarski – Sieniawa Żarska – Żary. Jeśli wznawiać połączenia z Żarami ta linia wydaje się być idealnie “dopasowana” do ciągu Lubsko – Żary. Odpada jazda ze zmianą czoła w Bieniowie. Jednak wznowienie ruchu na tej lini wymagałoby odbudowy przerwanego torowiska w miejscu wybudowanej obwodnicy Jasienia. Drogowcom, budowniczym obwodnicy Jasienia, w trakcie jej realizacji (po wygraniu przetargu!) przyszła na myśl “oszczędność” w budowie wynikająca z zaniechania budowy wiaduktu. Odpowiednie władze lekką reką zgodziły się na “oszczędność”. Powstała “piękna” wyrwa w nasypie zamiast wiaduktu. Jeśli jednak Lubsko miałoby uzyskać TYLKO dostęp do sieci kolejowej (w sensie dalekosiężnym) to uważam, że kierunek na Żagań jest odpowiedni i sensowny ekonomicznie ale po warunkiem przywrócenia takich dalekosiężnych połączeń jakie kiedyś były w Żaganiu (np. do Głogowa).
    autor: ~melocot

    Jednak są trzy … – 2006-12-14 19:08:41
    Jednak są trzy szynobusy na południe od Zielonej Góry. To jest fakt, który przesądza o tym, że obecny rozkład tych szynobusów zbudowano z “naciskiem” na przewozy aglomeracyjne Zielonej Góry. Wystarczy spojrzeć na rozkład dla odcinka Zielona Góra – Nowogród Bobrzański. Ciekawe co byłoby lepsze ❓ Mniejsze “zagęszczenie” na połączeniu Zielona Góra – Nowogród B. w imię zapewnienia powrotu młodzieży szkolnej i ludu pracującego z Żar w kierunku Węglińca.
    autor: ~melocot

    🙂 – 2006-12-14 20:32:20
    Osobiście byłbym za zagęszczeniem na trasie Żary – Węgliniec, ale piszę to pod potrzeby uczniów, studentów i pracowników dojeżdżających. Mój argument to mniejsza ilość połączeń z Wrocławiem niż z Zieloną Górą. O wiele trudniej dostać się do Wrocławia, co jest zgrozą dla studentów (do których się zaliczam). Bardzo dobra frekwencja w Bobrze sugeruje stworzenie nowych połączeń z Żar, najlepiej z wykorzystaniem nitki Żary – Iłowa – Węgliniec. Zwłaszcza przed świętami, Bóbr jest okropnie przepełniony. Jak wracałem nim z Wrocka rok i dwa lata temu na dwa dni przed wigilią, czułem się jakbym wracał pociągiem z Przystanku Woodstock. Większość drogi spędziłem ściśnięty z bagażem w przejściu.
    autor: ~sZakOOu

    Lubsko przez Lipsk Żarski nie ma szans 🙁 – 2006-12-14 20:42:44
    Ja jadąc Bobrem miałem dokładnie takie same odczucia. Reaktywacja odcinka przez Sieniawę Żarską, Lipsk Żarski to raczej już obecnie rzecz niemożliwa niestety. Moim zdaniem zbyt szybko zdecydowano o likwidacji tego odcinka, obecnie byłby on jak znalazł do przywrócenia połączeń z Lubskiem. Cóż płaczemy nad rozlanym mlekiem.
    autor: ~krzysiek

    Lubsko odc. 4:D – 2006-12-14 21:30:45
    Niestety połączenie Lubsko – Jasień – Lipsk Żarski – Sieniawa Żarska – Żary jeśli nawet by się udało wybudować most nad obwodnicą, to torów już nie ma…Poza tym mosty na Lubszy się sypią i ktoś im w tym pomaga. Budowa na nowo 16 km torowiska od Sieniawy do Jasienia oraz naprawa mostów i budowa wiaduktu – wątpię, na prawdę, czy to w ogóle jest możliwe Kto wyłożyłby takie pieniądze?Ale można mieć nadzieję, że może…Jeżeli zrobić dobry projekt i dostać dofinansowanie… Nie wiem, nie znam się. Może później,jeżeli okazałoby się, że ludzie chcieli by jeździć koleją to wtedy? A połączenie przez Bieniów nie powinno być takie czasochłonne. W ostatnim rozkładzie jazdy, kiedy jeździły pociągi to pokonywały trasę z Lubska do Bieniowa w 19 minut, szynobus się rozpędza szybciej, no ale prze te 10 lat to tych towarowych kilka tamtędy jeździło – niech będzie 20 minut.5 na postój w Bieniowie, i wg obecnego rozkładu 17 z Bieniowa do Żar, czyli razem około 42 minut. Być może szybciej, jeśli tor będzie porządnie oczyszczony, w końcu to 17 km z dopuszczalną prędkością 80km/h…Wg programu kalkulacja 2006 najdłużej jechałby 35 minut, a najkrócej 29.Plus chyba te 5 minut w Bieniowie się wlicza, o i stacje trzeba dodać. A pks jedzie 37 minut rozkładowo. Te 5 minut, to w sumie nic, jeśli ceny będą niższe…Zobaczymy co czas przyniesie…Oby nas mile zaskoczył…
    autor: ~No cóż

    ….. – 2006-12-15 00:46:33
    w wakacje widziałem stan linii przez Lipsk Żarski… tam nie ma szyn podkładów ale także nawet tłucznia!! o reaktywacji tej linii możemy zapomnieć.. jeżeli Lubsko może mieć pociągi to tylko przez Bieniów
    autor: ~xx

    Zagęszczenie… – 2006-12-15 01:03:27
    sZakOOu Na trasie Now. B. – Zielona G. mamy ogrom autobusów PKS. Śmiem twierdzić, że nawet nie zauważą zniknięcie jednej pary szynubusu z Zielonej G. Mam tu na myśli popołudniowy kurs z Zielonej Góry odj.15:55, który jedzie jako dubler po kursie z godz.14:22. Stąd wynika ten nieszczęsny brak powrotnego kursu z Żar dla mlodziezy szkolnej i ludu pracujacego. Nie byłoby tej “dziury” w rozkładzie gdyby szynobus startujący z Zielonej G. o godz.15:55 o tej samej porze był w zasięgu Żar. Dlatego zastanawiam się, czy warto jest niejako “na siłę” łączyć ZG z Węglińcem(Jelenią Górą) skoro i tak nie ma przedpołudniowego polączenia z ZG do Węglińca ? Myślę, że jeszcze jeden rok (termin dostawy następnego szynobusu) z brakiem bezpośredniego połaczenia Zielona Góra – Węgliniec jest mniejszym złem niż brak nasycenia lokalnego ruchu dojazdowego (szkolnego i pracowników). Można było zbudować popołudniowe połączenie ZG-Węgliniec z przesiadką w Żarach ok. godz. 15:30.
    autor: ~melocot

    przez Lipsk Żarski – 2006-12-15 01:07:09
    Toście mnie zaskoczyli Nie wiedziałem o takich dokonaniach… Pamietam jak jechałem tą linią, a tu …. Mam nadzieje, że na tej lini nie wybudują jakiegoś domu co wykluczy bezpowrotnie i na zawsze wznowienie ruchu.
    autor: ~melocot

    🙁 – 2006-12-15 10:49:35
    obawiam się, że mimo tego iz na byłym torowisku nie stoi żaden dom to tej linii nic już nie uratuje… jak będe w okolicy to zrobie kilka fotek to sam się przekonasz że tam praktycznie niczego juz nie ma… co kilka metrów resztki podkładów leżą w krzakach…
    autor: ~xx

    Lubsko odc5:D – 2006-12-15 20:02:28
    Domy nie stoją, bo w sumie nie ma gdzie ich postawić, ale linia sama w sobie to masakra. Od stacji w Sieniawie do pewnego momentu przed wiaduktem na linii Żary-Forst tory wraz z tłuczniem zostały zaorane spychaczami. Dalej zostały rozebrane, ale nie wiem co się dzieje z tłuczniem. Plotki chodzą ponoć takie, że pojawił się jakiś aktywista i sprzedaje tłuczeń dla celów budowlanych, ale nie wiem, czy to prawda. Zaś w Lipsku Żarskim, podobnież, ludzie zrobili sobie ogrodzenia z podkładów, bo były zabezpieczone prze gniciem – ale to są tylko plotki. Fakt, faktem, że wiadukt nad Lubszą w Lipsku Żarskim jest w kiepskim stanie. Ze sklepienia wypadają cegły, a barierki z cegły zostały rozebrane. Chyba nawet położenie tych 16 kilometrów toru nie było by chyba aż tak kosztowne, jak konserwacja mostów i budowa wiaduktów…A zabezpieczenie ruchu, to kolejne koszta. Trzeba by przynajmniej zrobić zwrotnicę przestawianą mechanicznie lub ręcznie w Sieniawie i Jasieniu, do tego sygnalizacja wjazdowa i wyjazdowa na tym odcinku. Jeśli tylko nawet w Sieniawie i Jasieniu, to w Jasieniu trzeba by stworzyć punkt odgałęźny – tak mi się wydaje. Kupa forsy, a dla samej komunikacji międzymiastowej między Żarami i Lubskiem, czy nawet dla ruchu dalekobieżnego, to się chyba nie opłaca. Ba. Obawiam się nawet, że koszta przyszykowania torowiska na odcinku Bieniów – Lubsko, zarośniętego strasznie;np. w Biedrzychowicach ledwie co widać główki szyn., będą dosyć duże, jeśli by nawet taki szynobus miał jeździć. A jazda taka, żeby była konkurencyjna, to musi się odbywać bez zwalniania przed każdym przejazdem, a jest ich na trasie kilka na ważniejszych drogach np. Żary – Lubsko.
    autor: ~No cóż

    Lubsko raz jeszcze – 2006-12-15 20:42:45
    No cóż zgadzam się z Tobą w 100%. Odtworzenie tej linii byłoby zbyt kosztowne. Być może właśnie ten kiepski stan wiaduktów też przyczynił się do zarżnięcia linii. Utrudnia to jednak możliwości podróżowania z Żar do Lubska. Pożyjemy zobaczymy.
    autor: ~krzysiek

    lubsko i węgliniec – 2006-12-19 17:45:03
    Skoro już puszczamy wodze fantazji to co powiecie o dwóch parach połączeń JG-WE-Zary-ZG na wagonach w klasie R+ (ale nie przyspieszone) wg. rozkładu 5:00-6:30/6:40-7:40-9:00 i 13:40-15:10/15:25-16:25/35(mij anka)-17:50 i w relacji powrotnej 5:20-6:40-(mijanka ruszów)-7:30/7:45-9:15; 15:20-16:35-17:35/17:50-19:20. Pozatym połączenie sezonowe lub całoroczne szklarska-szczecin-swinoujście . na odcinku jg-weg dodatkowo poc (1 para ) wroc-weg na ezt oraz jg -zgorz przez mikułową (4 pary).Na ciągu lini legnica – forst także na wagonach R+ bóbr do/z tuplic wg rozkładu (tup 6:00- zary 6:30/45-zagan 7:00-legnica 8:30 itd, powrót 14:40 z legnicy -zazgań 16:15-zary 16:30/40 typlice 17:10 poczym zjazd do zagania) szkolny relacji legnica -zary (obecnie zagań) do cottbus odjazd zary przyj 7:40/7:45 tuplice 8:15 i cottbus 9:?? powrót zary 15 z min itd. Reszta pociągów w tym ciągu to 2-3 pary na szynobus zary-legnica (zapewnienie dojazdu do/z szkół w legnicy) pozatym jeden pociąg zagań-zielona-poznań (łącznik do nocnego SZCZECINIANIA (dojazd do żar i zagania dla ucznów). Reasumując mamy 4 pociągi lokalne na wagonach (teraz też ich chyba tyle), mamy zajęty jeden szynobus ( 2 wolne +1 od przyszłego roku) i mamy szkielet połączeń szkolno pracowniczych na ciągach tuplice-legnica i wegliniec-zary. Wprowadzamy wiec szynobusy do obsługi relacji zary-głogów (3 pary+ 1 zagań głogów), drugi do prowadzenia połączeń w relacji szprotawa- zielona g (zapewniwnienie dojazdu na 8 do zg i powrou okolo 14 z zg oraz obsługa kursów pozaszczytowych) no i rodzynek ostatni szynobus od rozkładu 2007/2008 obsługa pociągów zń 5:00-lubsko 6:00/6:05-z góra 7:30/7:40 -lubsko9:05/9:10-zń10:00/10:10 -wegliniec 11:10/11:20-zń 12:20(utworzenie 3 pary)-lubsko 13:20/30-zg14:55/15:20-lubsko1 6:40/16:45-bien17:10/30 (jakieś skomunikowanie powiedzmy )-lubs 18:00/18:10-zgór19:30/19:50-lu bs 21:20/21:30 (w bieniowie skom na ełk)-zń 22:30 . No tak naprędce sklecone oczywiście brakuje pełnego dogrania ale zarys myślę dobry.
    autor: ~romun

    Dlaczego tylko do Tuplic… – 2007-01-04 21:10:42
    Bóbr powinien startować/kończyć w Forst (Cottbus odpada, bo na odc. Forst – Cottbus jest takt 1h). To samo ze “szkolnym” Legnica – Forst. Ponadto wydłużenie relacji Bobra wymusi przesunięcia w godzinach kursowania. Kilka razy w roku mam “przyjemność” korzystać z punktów stycznych komunikacji publicznej PL/DE. ….Forst…. Chociaż są połączenia Żagań – Forst od pon do piąt to w ogóle z nich nie korzystam… Podstawową przeszkodą dla mnie są godziny kursów. Poranny za wcześnie ale rozumiem, że trzeba patrzeć na kurs powrotny z Forst – dojazd szkolny do Żar/Żagania. Popołudniowy za późno na wypad jednodniowy do Cottbus, Drezna, Lipska, czy Berlina. Za poźno także na wyjazd w głąb DE. Poza tym, cena biletu… Kiedy wreszcie zakończy się przymuszanie do omijania kas biletowych na rzecz wystawiania biletu u kunduktora ? Wobec tego często wykorzystuję punkt styczny komunikacji PL/DE w Guben. ….Guben…. Tutaj jedynym mankamentem jest 25 minutowy “marsz” z dworca PKS Gubin do dworca DB w Guben. Połączenia PKS czynne w niedziele i święta (chociaż i tutaj w ostatnim czasie dokonano ograniczeń w kursach). Myslę, że NAJBARDZIEJ brakuje w soboty połączenia do punktu stycznego DB w Forst na godz.9:30 oraz w niedziele powrót z Forst po godz. 20:30. Dlaczego w soboty/niedziele? Tak naprawdę te weekendowe kursy wykorzystałby lud pracujący. Mniejsze znaczenie ale nie takie znowu małe ma fakt wzajemnego honorowania biletów weekendowych bez względu na kraj wystawcy oraz fakt iż, bilety te cieszą się duzym zainteresowaniem turystycznym. Właśnie dla turystów w weekendy winno być czynne kolejowe połączenie PL/DE w Forst. Mamy blisko do granicy ale w weekend dostać się do zachodnich sasiądów na dworzec kolejowy już nie tak łatwo. Nie domagam się taktu 1h jaki jest w punktach stycznych PL/DE : Guben, Forst, (Weisswasser). Tak jak Romun skromnie marzę o weekendowych połączeniach koleją między PL a DE.
    autor: ~melocot

Możliwość komentowania została wyłączona.