Panowie czy jest szansa reaktywacji lini Jelenia-Żagań a zarazem można by było puścić tędy pociąg do Zielonej?? W okolicy macie wiele ciekawych jeszcze linii. Nasz czytelnik stara się ocenić szanse reaktywacji linii. Zapraszamy do dyskusji.
4 komentarze do “Szansa na reaktywację linii Zebrzydowa – Żagań – zapraszamy do dyskusji”
Możliwość komentowania została wyłączona.
linia nieprzejezdna – 2007-11-16 13:10:52
Byłoby to mozliwe gdyby odcinek Żagań – Ławszowa nie został praktycznie rozebrany przez złomiarzy.
autor: ~Andrzo
……… – 2007-11-16 13:54:43
jak pkp nie interesuje się torami 15 lat to nic dziwnego że w końcu rozkradli szyny….
autor: ~urbi
? – 2007-11-16 14:08:06
a co z torami na kozuchów leżą jeszcze?
autor: ~rafi
jeszcze tak – 2007-11-16 15:17:47
jeszcze tak ale nie wiadomo, czy na całym odcinku
autor: ~krzysiek
na Kożuchów… – 2007-11-16 17:11:59
Czy most na Bobrze jest w stanie bez problemów “obsłużyć” (poza kierunkiem Niegosławice) jeszcze kierunek Kożuchów?
autor: ~melocot
na Kożuchów – 2007-11-16 19:26:39
tak, gdyż tor do kożuchowa i głogowa to jest jeden i ten sam kawałek za mostem jest zwrotnica, tam torowiska się rozłączają patrz galeria kolejowa zdjęcia infrastruktury linii Głogów – Żagań
autor: ~krzysiek
… – 2007-11-17 00:42:55
niedawno jakiś klient na forum opowiadal bajki na temat rychłej modernizacji Żagań Zebrzydowa… może on nam coś napisze?
autor: ~maruda
prywatny – 2007-11-17 11:07:39
Panowie morze jest szansa oddać prywatnemu przewożnikowi tą linie i będzie dobrze a jeszcze mam pytanie linia przebiega nad autostradą czwiadukt jest jeśli można to może zdjęcie lub informacja z poważaniem były mł.maszynista
autor: ~janek
odp – 2007-11-17 21:49:59
wiadukt jest podczas budowy autostrady nic z nim nie robiono…. tyle że torowisko w lasach rozkradzione….
autor: ~maruda
co dalej – 2007-11-18 09:20:00
dziękuje za odpowiedz bo unas w kraju jest wszysto możliwe amoże w krutce coś pojedzi?
autor: ~janek
zwrotnica za mostem na Bobrze… – 2007-11-18 23:31:55
Czy jest w ogóle techniczna możliwość nastawiania tej zwrotnicy z dosyć odległej nastawni w Żaganiu? Inaczej, czy dla wznowienia ruchu w kierunku Kożuchowa nie trzeba bedzie budowa poster. odgałęźnego + zatrudnienie pracownika?
autor: ~melocot
na kożuchów – 2007-11-19 07:42:03
Zwrotnica ta jest zwrotnicą ręczną zamkniętą na klucz, podejrzewam, że aby pociąg mógł wjechać na torowisko w kierunku Kożuchowa wymagana by była każdorazowa konieczność zatrzymania pociągu, zmiany zwrotnicy itd. Raczej wątpię aby była ona sterowana z Żagania. W Galerii kolejowej jest zdjęcie tego mechanizmu.
autor: ~krzysiek
Wyjazd na Kozuchów – 2007-11-19 08:14:19
Zwrotnica jest obsługiwana ręcznie na miejscu. Kiedys był osobny wyjazd z Żagania. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zainstalowanie kamery i zdalnego sterowania z nastawni w Żaganiu.
autor: ~Andrzo
na kożuchów – 2007-11-19 17:04:40
Być może, że coś takiego zostanie zamontowane jak kiedyś ktoś podejmie decyzję dotycząca wznowienia ruchu na tej linii.
autor: ~krzysiek
Reaktywacje…. – 2007-11-20 01:02:37
Czy ktoś się orientuje czy PKP lub lubuski UM planują wugule reaktywować jakikolwiek szlak w okolicach węzła żagańskiego? Może wspomniany wcześniej Kożuchów? Ewentualnie Głogów czy Lubsko przez Bieniów?
autor: ~urbi
… – 2007-11-20 15:29:08
Krążyła wiadomość, że nasz UM chciał, aby w nowym rozkładzie było połączenie do Głogowa, jednak ze względu na brak porozumienia z województwem dolnośląskim takie coś niestety nie doszło do skutku. O Lubsku w ogóle się nie mówi, natomiast co do Kożuchowa to kiedyś w internecie znalazłem informację, o planach reaktywacji linii Nowa Sól – Kożuchów, nie było tam mowy o odcinku Kożuchów – Żagań. Jak na razie jednak wydaje mi się to mało realne. Swoją drogą większość mieszkańców Lubska dojeżdża do Żar, nie zaś do Żagania co powoduje komplikacje w reaktywacji, no chyba, że w Bieniowie dokonywałoby zmiany czoła i jazda do Żar, ale to znowu może wydłużyć czas przejazdu.
autor: ~krzysiek
… – 2007-11-20 19:39:39
Tak to bywa… Jak samorządy się nie zaprą i nie powalczą, to reaktywacji nie będzie. PKP samo z siebie tego robić nie będzie. Tylko dzięki staraniom samorządów doszło do reaktywacji Żary-Węgliniec. W przypadku Głogowa jak nie będzie woli po stronie dolnego śląska, to tor od Niegosławic nadal będzie trawą zarastany.
autor: ~sZakOOu
Mała akcja – 2007-11-20 21:58:38
Z tą trawą bym nie przesadzał, ale nie wygląda to najlepiej jak się patrzy na zamknięte stacje po drodze do Głogowa. Myślę, żeby uruchomić Gazetę Lubuską aby ruszyć nieco sprawę. Może mała akcja zbierania podpisów, w końcu w Głogowie i w okolicach też jest ona czytana przez ludzi. Potem pomęczyć trochę urząd Marszałkowski woj. dolnośląskiego, niech się tłumaczy dlaczego nie chce połączeń do Głogowa (może jak się podniesie szum to zmienią zdanie). Dobrze byłoby żeby w akcję włączyła się gmina Gaworzyce, przez jej teren przebiega linia kolejowa, zawsze poparcie lokalnych władz też działa bardziej mobilizująco. No nic zobaczymy co się będzie działo. Czekam na informacje czy warto się w coś takiego pakować.
autor: ~krzysiek
jestem za.. – 2007-11-21 15:45:05
…ja jestem za wszak polaczenie do glogowa podnioslo by frekfencje kilometrow jest niewiele…tak samo bylo gdy chcieli zlikwidowac glogow-leszno ale po protestach mieszkancow i wladz sklady zostaly utrzymane poczekamy zobaczymy…dam cynk do odz glogowskiego gazety lubuskiej
autor: ~rafalek
… – 2007-11-21 17:49:58
Ciekawe co oni na to??
autor: ~krzysiek
Remont najpierw potrzebny – 2007-11-21 21:03:31
Po stronie Głogowa linia jest w stanie opłakanym, zwłaszcza od granicy z ISE Żagań do Nielubii. Już niedługo wrzucę do galerii zdjęcia m.in. z tego odcinka. Z resztą widac to po ograniczeniach predkości
autor: ~Marek
linia w rozsypce – 2007-11-21 21:39:17
Dopiero o tym była mowa Ilu będzie chętnych do jazdy 20km/h do Głogowa? Poza tym, czym tam jechać i o której?
autor: ~Andrzo
…. – 2007-11-21 21:56:57
juz nie przesadzajcie jak um sie zgodzi to na pewno jais remoncik przeprowadza..a ty andrzo w jakiej epoce zyjesz? na wielu tego typu liniach kursuja sklady os…wiec nie drwij , i zapewnie cie ze napewno by bylo wiecej wsiadajacych na glogow niz do zabitej dechami wsi ”niegoslawice” (nie urazajac mieszkanciow) ale taka jest prawda
autor: ~rafalek
popieram! – 2007-11-22 00:48:43
dokładnie Andrzo wywodzi się chyba z pkp!? Oczywiście można nic nie robić i poczekać aż linia rozsypie się całkowicie! Moim jednak zdaniem władzom lokalnym/regionalnym oraz samej pkp powinno zależeć na “ożywieniu” takich linni nawet kosztem pewnych remontów. Ale jak pkp na beton w głowie to efekty są takie jak to widać! Pociągi kursują do niegosławic wożąc powietrze! Ale może o to chodzi żeby pokazać że linia nie jest rentowna i należy ją zamknąć. Mam tylko nadzieję że na nasze tory wjadą przewoźnicy prywatni może z zachodu, którym zacznie się opłacać jeździć do głogowa nawet z prędkością 20km/h może do tego czasu beton pkp wymrze jak dinozaury!
autor: ~max
do Głogowa – 2007-11-22 17:10:31
Ja powiem tak, czekanie na remont torowiska aby wznowić przewozy moim zdaniem to czekanie na coś co może nigdy nie nastąpić. A tak może jakby zaczęły kursować szynobusy byłaby podstawa do tego, aby kopać w tyłek PLK i mobilizować je do przeprowadzania remontów. Stan torów jest faktycznie opłakany ograniczenie do 20 km/h na sporym kawałku drogi nie napawa optymizmem. Uważam jednak, że warto spróbować, bo raczej same kursy do Niegosławic to zbytniej frekwencji nie wróżą.
autor: ~krzysiek
Reaktywacja nieczynnych linii. – 2007-11-22 20:45:32
Panowie,jeżeli chcecie myśleć o reaktywacji linii to dwie sprawy są najważniejsze:zbiórka podpisów i szum w mediach.Do tego trochę szczęścia I sukces prawie gotowy.Wiem bo sam to robiłem i 9 grudnia świętujemy otwarcie linii Rzepin-Międzyrzecz.A jeszcze nie dawno nikt w to nie wierzył!
autor: ~Ryszard
… – 2007-11-22 21:59:21
Moim zdaniem GL trochę się zbłaźniła tą akcją z pociągami do Jeleniej przez Żagań. Z mediów lepiej nakłonić Gazetę Wyborczą do takiej akcji. W zielonogórskiej redakcji koleją zajmowała się Mirosława Dulat – można by maila do niej wysłać i spróbować nakłonić do patronatu akcji. Warto też skontaktować się z zielonogórską redakcją TVP3, to telewizja publiczna więc nie może nie pomóc. Zanim w te dwa miejsca uderzycie, trzeba przygotować plan działania, dokładnie jakby taka akcja miała wyglądać. Jak będą zbierane podpisy pod petycją (czy elektronicznie, czy pisemnie), gdzie będą zbierane (w urzędach zainteresowanych gmin). Warto spotkać się z lokalnymi włodarzami gmin na trasie od Niegosławic do Głogowa, namówić ich do poparcia akcji i lobbowania w PKP i PLK. W końcu to jest także w interesie tych gmin by przywrócić połączenia pasażerskie. Na koniec lokalny internet, czy portale Żagania, Szprotawy i co tam jeszcze jest…
autor: ~sZakOOu
Głogów – 2007-11-23 15:36:15
Popieram krzyśka i jednocześnie całkowicie nie zgadzam się z “wypowiedzią” Andrzo… Owierając kursy do Niegosławic ktoś musiał zastanawiać się nad sensownością reaktywacji, mimo iż kurs wiódł do miejscowości zabitej dechami. Dziś Andrzo pyta się czy byli by chętni… moim zdaniem znacznie więcej niż jest obecnie chętnych na podróż do Niegosławic!! Krzysiek ma racje twierdząc iż “czekanie na remont torowiska aby wznowić przewozy moim zdaniem to czekanie na coś co może nigdy nie nastąpić”, reaktywacja połączeń osobowych to jedyna szansa na jakiekolwiek remonty tego szlaku!
autor: ~urbi
trasa dla MK – 2007-11-23 16:59:56
Zastanówcie się przed pisaniem takich rzeczy. Czy to ma być połączenie dla miłośników kolei, żeby sobie zaliczyli linię i pstrykali zdjęcia? Czy też ma pełnić jakąś funkcję tzn dowozu do Żar, Żagania z okolicy Szprotawy. Radzę trochę przemysleć i przeanalizować temat a dopiero potem pisać. Połączenia do Głogowa były brane pod uwagę przez oba województwa. Jednak przy tej ilości taboru i długim czasie przejazdu do Głogowa ciężko stworzyć sensowną ofertę. Przed uruchomieniem pociągów na Rzepin – Międzyrzecz całą linię WYREMONTOWANO tak, że od nowego RJ szynobus będzie tam śmigał 80-60km/h.
autor: ~Andrzo
na Głogów – 2007-11-23 17:54:16
No więc właśnie tamtą linię poddano remontowi, a tutaj nic się niestety nie dzieje. To jest dla mnie ciekawe dlaczego Na początek może dałoby się stworzyć 1 – 2 pary go Głogowa, skomunikowane z pociągami do Leszna czy Wrocławia. Osobiście wolałbym, żeby zamiast puszczać nasz szynobus aż do Jeleniej Góry zapodać jakieś sensowne połączenie w kierunku Głogowa. Wiem, że rozkład jazdy nigdy nie dogodzi wszystkim, ale uważam, że nasze pojazdy w niektórych kierunkach zaczynają zapuszczać się za daleko. Zresztą pociągi z Głogowa do Leszna kursują i jakoś się samorządy dogadały chociaż jest tam też lipa z szybkością po stronie dolnośląskiej. Może faktycznie taboru jest mało, ale właśnie czy samorząd planuje dalsze zakupy w najbliższym czasie (coś ponad te 9 pojazdów) Boję się, że zbyt długie oczekiwanie na połączenia do Głogowa może uśmiercić linię do Niegosławic.
autor: ~krzysiek
zakupy nowego taboru… – 2007-11-23 19:05:31
Powoli dojrzewa dyskusja na temat:Co jest BARDZIEJ opłacalne, dalsze inwestowanie w tabor czy remont linii? Moim zdaniem zamiast kupować kolejne szynobusy należy wyremontować torowiska CONAJMNIEJ do prędkości 90 km/h. Wówczas JEDNOCZEŚNIE będzie można nasycać ofertą przewozową na poszczególnych odcinkach (szybszy obieg taboru w ciągu dnia) oraz stworzyć realną KONKURENCJĘ z busami (większa prędkość przewozu). Wiem, że na terenie południa lubuskiego stan infry kolejowej jest dobry w porównaniu ze stanem tejże w dolnośląskim. Mam tu na myśli szczególnie odc. Iłowa – Węgliniec oraz Niegosławice – Głogów. Na przykład gdyby wyremontować odc. Iłowa – Węgliniec (25km) do V=90km/h czas jazdy skróciłby sie o POŁOWĘ! Remont całego odcinka Żary – Węgliniec do V=90km/h skróciłby 1 obieg szynobusa (ŻARY-WĘG-ŻARY) z 1:54 do 1:05. I nie oszukujmy się! Reaktywacja Lubska z jazdą do Żar przez Bieniów jest mrzonką. Wznowienie połączeń (Żagań) Niegosławice – Głogów tak ale PO REMONCIE. Zauważcie, że w tej chwili Żary, Żagań, Szprotawa dają sobie “radę” bez tych połączeń. Wobec tego budowanie oferty w oparciu o prędkość 20 km/h mija się z celem.
autor: ~melocot
rzeczowa dyskusja – 2007-11-23 19:58:48
Cieszę się z rzeczowej dyskusji na ten temat, zanim wystartujemy z jakąkolwiek akcją wcześniej zapodam na stronie ankietę, chcę poznać Wasze zapatrywania, ale jeszcze nie teraz bo niedawno zapodałem inną ankietę
autor: ~krzysiek
Re – 2007-11-23 22:49:29
Jeżeli wyremontowano linię Rzepin – Międzyrzecz to może warto naciskać PLK na remont torów do Głogowa chociażby do prędkości 60km/h… W sprawie lini do Zebrzydowej nie robiono nic przez 15 lat i okazuje sie, że teraz nie ma tam już czego ratowaćbo tory zostały rozkradzione…
autor: ~max
Dlaczego 60 km/h – 2007-11-23 23:18:44
Sprowadzić ciężki sprzęt na miejsce tylko po to by podnieść prędkośc do 60km/h Bezsens. Taki remont (do V=60km/h) w porównaniu ze standardem na liniach regionalnych w EU V=120km/h okazałby się NIEOPŁACALNY dla wszystkich.
autor: ~melocot
….. – 2007-11-23 23:25:31
Hmmmmm obawiam się że Standardów EU jeszcze dluuugo nie zobaczymy na wielu ważniejszych liniach, więc 120km/h na Zagań – Głogów to może za 50 lat jeżeli coś jeszcze z tej lini zostanie…..
autor: ~max
Spam :)) – 2007-11-24 00:22:47
Ja też się obawiam, że jeszcze wielu rzeczy nie zobaczymy i kto wie może za 50 lat je zobaczymy jeżeli jeszcze będziemy żyli…
autor: ~melocot
… – 2007-11-24 11:34:12
melocot – moim zdaniem wystarczyłby remont od Ruszowa do Węglińca. Od Iłowej do Ruszowa jest jeszcze w miarę znośna prędkość. Choć naturalnie narzekać nie będę na przystosowanie całego szlaku od Żar do V=90km/h.
autor: ~sZakOOu
szkolny dalej – 2007-11-24 11:54:52
Zaktualizowano niemiecki Hafas. Szkolny do Iłowej wydłużono do Ruszowa…
autor: ~sZakOOu
SA 133 006 w Szprotawie – 2007-11-24 19:04:32
A dzisiaj ciekawa rzecz się wydarzyła. Wieczorny kurs z Zielonej Góry do Niegosławic obsługiwał SA 133 006. Ciekawe co więc kursuje na Ostbahnie Żałuję, że nie miałem ze sobą aparatu bo taka okazja się nawinęła.
autor: ~krzysiek
podmiana – 2007-11-24 19:07:27
Na Ostbahnie jeździ 007 a 003 ma awarię.
autor: ~Andrzo
podmiana – 2007-11-24 19:24:21
Zgadza się SA133-007 dziś widziany na kursie przyj.10:05 w Kostrzynie.
autor: ~Paweł
🙂 – 2007-11-24 19:27:37
A SA 133 007 miał podobno trafić do Żagania czyli mała zamiana sprzętowa
autor: ~krzysiek
🙂 – 2007-11-24 20:05:31
Trafi niebawem Ale narpiew muszą naprawić SA133-006
autor: ~Paweł
🙂 – 2007-11-24 20:05:52
błąd SA133-003
autor: ~Paweł
Hefas…. – 2007-11-24 20:27:44
Na lini Zebrzydowa – Jelenia Góra też są zminy jedna z nich jest taka że będzie jedna para Legnica – Jelenia Góra. Pozatym nareszcie dolnośląskie szynobusy niebędą kiblować w nocy we Wrocławiu i będą stacjonować w Legnicy (2szt) i Kamieńcu Ząbkowickim(1szt).
autor: ~Michał
… – 2007-11-24 21:00:30
Znów awaria… To by tłumaczyło dlaczego wczorajszym porannym do Węglińca i dzisiejszym popołudniowym z Węglińca do Zielonej jechałem SA105…
autor: ~sZakOOu
SA 105 105 – 2007-11-24 21:42:54
Tak z Węglińca jechał dzisiaj zapewne SA 105 105.
autor: ~krzysiek
… – 2007-11-24 21:53:41
Z tego co mówił kierownik pociągu jutro SA133 ma wrócić na trasę do Węglińca. Mówił też o problemach z planowanymi kursami Jelenia-Zielona. Kombinuje się nad połączeniami do Węglińca z przesiadką do pociągu do Jeleniej, bo dolnośląskie rozkłada ręce i mówi że nie ma czym wozić. Detali niestety nie chciał mi zdradzić, bo jak powiedział “nie chce niepotrzebnie denerwować pasażerów”.
autor: ~sZakOOu
… – 2007-11-25 09:59:43
Czyli słusznie się domyśliłem, że SA 133 dzisiaj pojedzie w innej konfiguracji to zresztą było do przewidzenia, bo z Węglińca będzie jechało sporo ludzi. A z tymi pociągami do Jeleniej Góry to zobaczymy, osobiście wolałbym krótsze relacje naszych szynobusów i zagęszczenie kursów tutaj w naszej okolicy.
autor: ~krzysiek
obiegi – 2007-11-25 10:48:45
Krzysiek ma racje! Lubuskie wypuszcza swoje szynobusy daleko w dolnośląskie, a musimy pamiętać że 1 szt to wydatek ok 5-8 mln zl. Jeżeli Wrocław zakupi szynobusy i będzie chętny wysyłać je do ZG, Żagania czy Tuplic to i owszem ale chyba lubuskie dysponuje mniejszą gotówką niż dolnośląskie i powinno bardziej racjonalnie dysponować taborem…. I wtedy nie będzie dyskusji, że niema czym obsługiwać Niegosławice – Głogów!
autor: ~max
wymiana – 2007-11-25 12:09:07
Dolnośląski szynobus na zasadzie wzajemności pojedzie również do Zielonej Góry. Bezpośrednie połączenie ma przyciągnąć więcej pasażerów niż jeździ obecnie.
autor: ~Andrzo
Lubuskie domaga się! – 2007-11-25 13:31:48
Padł głos, iż lubuskie dysponuje mniejszą gotówką niż dolnośląskie i z tego powodu lubuskie domaga się od dolnośląskiego puszczania swojego taboru do ZG, Żagania, czy Tuplic. Polecam na chwilę postawić się w miejscu mieszkańca dolnośląskiego. Ponad to, proszę zastanowić się czy wobec powyższych FAKTÓW (biedne lubuskie – bogatsze dolnośląskie) warto utrzymywać lubuski twór po to by: żebrać, szantażować, narzekać “bo ty jesteś bogatszy to nam się należy”… Czy naprawdę musimy na każdym kroku podkreślać, że jesteśmy mniej majętni? Najłatwiej narzekać i głośno krzyczeć: WY pomóżcie, WY dajcie, WY zróbcie. Odnośnie Niegosławice – Głogów. Proszę odpowiedzieć na pytanie: Czemu ktoś miałby CODZIENNIE marnować czas na dojazd do i z pracy, do i z szkoły jadąc z V~20 km/h zamiast szybszym autobusem? I prosze zapomnieć o pasażerach Żar, Żagania i Szprotawy w relacjach między regionalnych, bo zamiast przez Głogów jadą oni do WRO lub POZ (i dalej w głąb kraju) od dawna innymi drogami.
autor: ~melocot
“lubuski twór” – 2007-11-25 14:54:19
MELOCOT ma niewątpliwie rację w zakresie utrzymywania “lubuskiego tworu” (może raczej nowotworu…). Dodam, iż regres węzła żagańskiego w znacznym stopniu “zawdzięczamy” “Pani ” Zielonej Górze… Podział adm. na 16 woj. jest wybitnie niekorzystny dla Żag., Żar i Szprotawy (lokalizacja Przemkowa w woj. dolnośl. przesądziła o nietworzeniu pow. szprot.), zyskała tylko ZG i garstka urzędników…
autor: ~Tyg
takie tam – 2007-11-25 14:54:46
Dzisiaj na popołudniowym kursie jechał SA 133 006, czyli zawinie do Węglińca. Jutro zapodam zdjęcia w Galerii, ponieważ postój trwał chwilę udało się zrobić kilka zdjęć W kwestii połączeń do Głogowa nadal upieram się, że warto spróbować, zobaczyć ile ludzi tak na prawdę korzystałoby z tych lub tego połączenia. Nie zapominajmy, że nie na całym odcinku jest ograniczenie do 20 km/h. Od Niegosławic do Przecławia i kawałek dalej jest 80 km/h, przed samym Głogowem i granicą województwa lubuskiego i dolnośląskiego jest 40 km/h, więc nie jest aż tak źle. Ja upieram się nadal, że warto spróbować, chętni się znajdą. Pewnie jak uruchamiano połączenia do Niegosławic, też ludzie mówili, że to nie ma sensu. A dzisiaj wsiadło do szynobusu w Szprotawie 8 osób, więc jak na tą porę oraz niedzielę było całkiem przyzwoicie. Mam nadzieję, że w dni robocze też nie jest źle. Ludzie powoli przyzwyczajaj,a się do obecności kolei i zaczynają korzystać z jej usług. Andrzo, mam nadzieję, że wydłużenie relacji do Jeleniej Góry rzeczywiście podniesie popularność połączenia. Mam jednak nadzieję, że za jakiś czas doczekam się kursów do Głogowa.
autor: ~krzysiek
? – 2007-11-25 15:30:08
Andrzo jak o jest z tymi obiegami? Lubuskie puszcza szynobus do JG a dolnośląskie obsługuje drugą parę do/z ZG. A jak pozostałe kursy? Chodzi mi o Legnicę Tuplice, czy tam wjedzie coś dolnośląskiego?
autor: ~urbi
… – 2007-11-25 15:36:15
Zawsze byłem zdania że lubuskie nie ma racji bytu. Zaniedbane południe (czyli my) czy święta wojna między Gorzowem i Zieloną to wystarczające powody do rozwiązania województwa. Moim zdaniem wydłużenie kursu do Jeleniej niewiele poprawi frekwencję, ze względu na kiepskie skomunikowanie w Węglińcu na Wrocław. A to powinno być priorytetem przy ustalaniu połączeń ZG-JG. Jeżdżę co tydzień i widzę ile osób przesiada się na pociąg do Jeleniej, a ile na pociąg do Wrocławia. Wybrałbym sie z aparatem na stację, ale po 17 jest już ciemno a nie mam statywu by robić zdjęć z włączonym ISO. Poczekam do nowego rozkładu, jak będą jeździć wcześniej.
autor: ~sZakOOu
dolnoślaskie obiegi w lubuskiem – 2007-11-25 19:41:08
Na zasadzie partnerstwa prowadzenie 2 par JG-ZG podzielono po równo na lubuskie i dolnośląskie. Na tym odcinku jest równorzędna odpowiedzialność (za tabor, za koszty). W przypadku linii Żagań-Legnica bedą 4 pary. Lubuskie (jak wynika z moich szacunków) wystawia do obsługi 2 par jeden szynobus. Dolnośląskie wystawi zapewne skład LOK+wag na skróconym BOBRZE i szkolną parę … zapewne na taborze LOK+wag. Koszty na tej linii będą więc rozłożone pomiędzy województwa nierównomiernie – szynobus lubuski vs. LOK+wag dolnośl.
autor: ~melocot
dolnoślaskie obiegi w lubuskiem – 2007-11-25 20:55:06
Najpierw dajmy rozkładowi wejść w życie i przekonajmy się jak będą faktycznie wyglądały obiegi dolnośląskiego taboru po lubuskich torach. Bo na razie to są utarczki z dolnym śląskiem, który wycofuje się z wprowadzenia własnego szynobusu na kurs JG-ZG-JG.
autor: ~sZakOOu
ZG-JG – 2007-11-25 21:18:36
Nie chcą dać swojego? tak jak ma niby wyglądać do połącznie? Wszystko na lubuskich? czy przesiadka w Weglincu na EZT?
autor: ~jano
ZG-JG – 2007-11-25 21:52:21
Na lubuskim do Węglińca i przesiadka w Węglińcu na EZT. Ale na razie nie ma się co niepotrzebnie denerwować, prawdopodobnie do wejścia nowego rozkładu w życie wszystko się ułoży. Targowanie się na ostatnią chwilę czy to w kwestii obiegu taboru czy wielkości dofinansowania to norma w PKP.
autor: ~sZakOOu
Szynobusy – 2007-11-26 07:54:09
Dolnośląskie ma obecnie 5 szynobusów, a nowy rozkład przewiduje początkowo taką liczbę do zatrudnienia, jednak bez rezerwy taborowej. I tak od nowego RJP w Legnicy beda stacjonowały dwa jeden do obsługi lini kamienieckiej drugi do jazdy na jelenią górę via Bolesławiec, Lwówek. Jedna sztuka w kamieńcu do bbsługi Legnica-Kamieniec (może cos na Nyse ale nie mam pojęcia). W Jeleniej dwa jeden na Zielona Górę drugi na Bolesławiec i Zgorzelec.
autor: ~romun
… – 2007-11-26 19:37:51
Pisałem wczoraj maila do Pana Leszka Ćwilińskiego, z zapytaniem kiedy zostanie ujawniony nowy rozkład jazdy. Zgodnie z uzyskaną odpowiedzią 29 listopada. Fest na tydzień przed wejściem w życie nowego rozkładu
autor: ~krzysiek
… – 2007-11-26 20:19:20
A tymczasem Przewozy Regionalne fundnęły sobie nowy layout stronki…
autor: ~sZakOOu
nowa strona pr i zdjęcia – 2007-11-26 22:11:20
Wygląd ładny, podoba mi się bardziej niż poprzednia wersja. Galeria dzisiaj ciężko chodzi dlatego zdjęcia SA dodam jutro
autor: ~krzysiek
😉 – 2007-11-27 21:05:07
..polecam polski film michala rosy z 1997 roku debiut agnieszki krukówny”FARBA”..ostatnie sceny sa krecone na dworcu w Głogowie…miedz.innymi w filmie slychac zapowiedz osobowego pociagu z LESZNA do ŻAGANIA oraz z LEGNICY do KOSTRZYNA..widac takze,wejscie na dworzec ,hale,tunel peronowy,wind bagazowych perony…..
autor: ~rafalek
punkt DEZinformacji podróżnych – 2007-11-30 01:34:02
Ten opublikowany rozkład (na razie tylko sieciowy) zawiera bzdury! Według tabeli 356 Zielona Góra-Węgliniec poranny kurs do Węglińca odjeżdża z Żar o 4:24 (!) a w Węglińcu jest na 5:24. Widnieje też szkolny do Iłowej, chociaż już wiemy że kurs wydłużono do Ruszowa. Wrzucili starą wersję roboczą rozkładu z 19 września, i są zadowoleni że na czas opublikowali. Pozostałe niektóre tabele też są podobno częściowo nieaktualne. Za to niemieckie DB o wiele wcześniej opublikowało rozkład, który jest aktualniejszy (!) i do tego w wygodnej formie elektronicznej. Ręce opadają…
autor: ~sZakOOu
punkt DEZinformacji podróżnych – 2007-11-30 17:30:37
Najprawdopodobnie pojedzie tylko do Iłowej. Z tego co się dowiedziałem ale prosimy o wyjaśnienie kolegi Andrzo.
autor: ~Paweł
🙁 – 2007-11-30 19:09:55
Jeszcze zanim wejdzie w życie pewnie go z 10 razy zmienią
autor: ~krzysiek
…Przesiadka w węglincu na EZT – 2007-12-01 00:57:20
Krotko i na temat. Gdyby taka przesiadka miała faktycznie miejsce to w jakim celu żagańscy mechanicy jeździli by do Jeleniej Góry na zapoznanie szlaku ?
autor: ~Paavlo83
…cd – 2007-12-01 01:03:25
A tak nawiasem mówiąc opinie naszych mechaników dotyczące poradzenia sobie szynobusów na tym odcinku są mało pozytywne szczególnie w warunkach zimowych…SA133-007 był przedwczoraj w Żaganiu i wczoraj pojechał rano na wymianę z SA133-003 do Czerwieńska, gdzie pozostanie na czas przeglądu i już nie długo zawita do nas na stałe…
autor: ~Paavlo83
🙂 – 2007-12-01 09:05:16
Paavlo a z czego wynika ta zła opinia na temat tego szlaku Znak że SA 133 006 wrócił już na Ostbahn, skoro siódemka zawitała do Żagania.
autor: ~krzysiek
? – 2007-12-02 19:56:01
o który szlak chodzi? Zary węgliniec czy węgliniec jg? I dlaczego tak źle sie prowadzi?
autor: ~urbi
… – 2007-12-03 17:20:14
Paavlo – może w takim celu, że lubuski szynobus jechałby do Jeleniej, a przesiadka miałaby miejsce w przypadku kursu “dolnośląskiego”? Nie wiem, można tylko spekulować. Ja napisałem o tym, co usłyszałem z ust kierownika pociągu rozmawiającego z kolejarzem z Ruszowa. Więc jest to plotka, która ma to do siebie że może się okazać nieprawdziwa (choć nie zawsze).
autor: ~sZakOOu
reaktywacja – 2007-12-30 12:23:37
Myślę że może kiedyś co pojedzie Zebrzydowa Ławszowa jest przejezdna od Wolsztynado Konotopu też podobno starostwa wolsztyński i nowosolskie chcą reaktywacji do Nowej Soli możecoś bedzie
autor: ~janek
Witam wszystkich tory stacji Świętoszów zostały posprzątane łącznie z podsypką, pozostał tylko tor główny zasadniczy. Jest to efekt jesiennego sprzątania PLK
Nieznani mi miłośnicy kolei oczyścili budynek stacji Świętoszów, włożyli w to naprawdę wiele pracy. Budynek został posprzątany od piwnic aż po sam strych, następnie pozamykany. Miłośnicy oczyścili tory od Świętoszowa do stacji Łozy i dalej w kierunku stacji Dobre nad Kwisą. Na szlak wyjechała drezyna motorowa. Zmiany jak najbardziej pozytywne, a sam szlak prócz kilku krótkich przerw jest całkiem przyzwoity.Pozdrawiam
Jeżeli masz możliwość to proszę abyś zrobił i wysłał na mojego e maila parę zdjęć (mogą być w jakości komórkowej), to postaram się coś napisać na stronie na ten temat.