Autobus zamiast szynobusu

Problemy na lubuskich torach. Szynobusy zastępujące na niektórych trasach tradycyjne składy częściej stoją niż jeżdżą, tak wynika ze sprawozdań finansowych PKP Przewozy Regionalne. 

Według dyrektora PKP Grzegorza Dwojaka deficyt wynikający ze stosowania komunikacji zastępczej sięga 650 tyś zł. Nic mi o tym nie wiadomo – mówi wicemarszałek województwa Sebastian Ciemnoczołowski.

Sprawozdania finansowe dotyczące spółki są przedstawiane kwartalnie i Urząd Marszałkowski systematycznie takie rozliczenia dostaje – mówi dyrektor PKP Przewozy Regionalne Grzegorz Dwojak.

Według Zbigniewa Wojciechowskigo dyrektora marketingu bydgoskiej firmy PESA, która jest producentem części lubuskich szynobusów ze sprawozdań dotyczących sprawności maszyn jeżdzących w województwie lubuskim nie wynikają żadne nieprawidłowości.

Do sprawy psujących sie szynobusów będziemy jeszcze wracać.

źródło Radio Zachód

Jeden komentarz do “Autobus zamiast szynobusu”

  1. KKA – 2008-01-11 21:57:23
    Dobrze, że chociaż lubuskie PKP nauczyło się puszczać autobus zastępczy na trasę do Ruszowa. W starym rozkładzie jak szynobus padł, to zazwyczaj nic nie jechało i kurs był odwoływany bez uprzedzenia. Jest to zapewne zasługa przecierania szlaku autobusem przez dolnośląskie PKP na trasie Żary-Węgliniec. KKA, którym dziś jechałem (autobus PKS Żary), dojechał do Iłowej z ok. 10 min. opóźnieniem od planowanego przyjazdu pociągu. Co ciekawe większość pasażerów jechała dalej na Okrąglice bądź Ruszów (więc słusznie wydłużono kurs szkolny aż do Ruszowa).
    autor: ~sZakOOu

    KKA – 2008-01-12 09:38:59
    Kurs do Ruszowa od 1 lutego zostanie wydłużony do Węglińca. Co do problemów z KKA – h t t p /ww6.tvp.pl/3343,20 080111636666.strona
    autor: ~Andrzo

    Tekst artykułu ze strony TVP – 2008-01-12 09:44:08
    Konflikt na kolei Konflikt na linii PKP – Przewozy Regionalne – Urząd Marszałkowski. Urząd Marszałkowski żąda wyjaśnień od PKP dlaczego pasażerowie są nienależycie obsługiwani. PKP winę zrzuca na częste awarie szynobusów i żąda 650 tysięcy złotych. Urząd Marszałkowski o tej kwocie dowiaduje się dopiero od nas. Szynobusy miały w lubuskiem rozwiązać problemy komunikacyjne. Stało się jednak inaczej. Codziennie psują one krew wielu pasażerom. Takie sytuacje zdarzają się niemal codziennie w całym regionie Powód problemów to awarie szynobusów. Tylko w ostatnich kilku miesiącach zdarzyło się kilkaset awarii. Dni, w których ich nie było, należą do rzadkości. Dlaczego szynobusy, które wprowadzono do rozkładu jazdy całkiem niedawno, tak często się psują? Dyrekcja PKP oraz Urząd Marszałkowski na ten temat mają całkiem odmienne zdanie. Gdy szynobus stoi w naprawie, na drogi wyruszają autobusy. Często nie tylko wydłużają podróż, ale także więcej kosztuje to PKP. Mimo, że województwo dla PKP dało w ubiegłym roku ponad 20 milionów złotych, starty wyniosły 650 tysięcy. Wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski tą kwotą i żądaniami jest zaskoczony. i zbulwersowany. Problem mógłby rozwiązać zakup kolejnych szynobusów. Jeden niedługo przyjedzie do lubuskiego, ale potrzebne są kolejnym, które będą pełniły funkcje rezerwy. O stworzeniu rezerwowego taboru Urząd Marszałkowski na razie jednak nie myśli. O tym Andrzej Loch.
    autor: ~krzysiek

    … – 2008-01-12 13:59:11
    Dzięki Andrzo za informację, to dobra wiadomość. Co do żądań PKP: one są śmieszne. Chwalono się całkiem niedawno że rok zakończono nadwyżką, a nagle pojawił się deficyt w wysokości 650 tys. złotych. Moim zdaniem jest to kolejny skok na kasę, nie chce mi się wierzyć żeby tyle kosztowała KKA w nowym rozkładzie. Lubuskie powinno pójść w ślady kuj.-pom. i ogłosić przetarg na przewozy od następnego rozkładu.
    autor: ~sZakOOu

    Nowy przetarg by się przydał – 2008-01-12 14:12:35
    Podpisując umowę z PKP zawsze będziemy narażeni na zdzierstwo z ich strony. Trzebaby mądrze rozpisać przetarg, tak aby mogli w nich wystartować inni przewoźnicy.
    autor: ~krzysiek

    Kolejny artykuł na ten temat – 2008-01-12 14:19:21
    Inforail, 11 stycznia 2008 inforail.pl/text.php?id=15226 Wicemarszałek Województwa Lubuskiego Sebastian Ciemnoczołowski jest zaniepokojony działaniami PKP Przewozy Regionalne. W związku z tym zostały wysłane dwa pisma z żądaniami wyjaśnień. Pierwsze pismo zostało skierowane do Grzegorza Dwojaka, Dyrektora Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. List został wysłany pod wpływem rosnących sygnałów o niewłaściwym wykonywaniu usług przewozowych przez PKP Lubuski Zakład Przewozów Regionalnych. Powodem monitów jest niewłaściwa organizacja komunikacji zastępczej w awaryjnych przypadkach oraz na niedostateczne informowanie pasażerów o zaistniałych utrudnieniach. Zgłaszane nieprawidłowości dotyczą niewłaściwej obsługi pasażerów w przypadkach organizacji przewozów zastępczych. Zdarza się, że uruchamiane w takich sytuacjach autobusy drogowe nie dojeżdżają do przystanków, lub dojeżdżają w miejsca niewidoczne dla podróżnych nieświadomie czekających na peronie. Przykładowo w dniu 4.01.2008 roku z przystanku w Bukowinie Bobrzańskiej nie zabrano oczekującej na pociąg grupy uczniów. Dodatkowo przy kilkudniowych utrudnieniach w ruchu odpowiednia informacja umieszczana jest w miejscach słabo dostępnych dla podróżnych lub nie ma jej w ogóle. Jest to działanie niezgodne z prawem, naruszające Art. 18 ustawy Prawo przewozowe. Wicemarszałek jest zdumiony, że PKP Przewozy Regionalne, szczycące się kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, stosuje wobec podróżnego praktyki na które nie pozwoliłby sobie inny przewoźnik. Przykładem takiego działania ma być wysyłanie na trasę małego autobusu szynowego w przypadkach, gdy spodziewana ilość pasażerów wielokrotnie przekracza jego pojemność. Przykładowo w dniu 21 grudnia 2007 roku podróżni wracający z Wrocławia w kierunku Żar nie zmieścili się do podstawionego w Legnicy najmniejszego autobusu szynowego, który właściwie nie powinien obsługiwać tej trasy. W efekcie PKP PR zamiast wzmocnić tabor przed świętami podstawiła trzykrotnie mniejszy pojazd.. Wicemarszałek Województwa Lubuskiego domaga się wyjaśnień oraz liczy na zwiększenie mobilizacji całej kadry PKP Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w celu poprawy jakości usług. Wicemarszałek wskazuje również, że obecnie działania zniechęcają pasażerów do korzystania z kolei i powodują dalsze pogłębianie deficytu pociągów regionalnych pokrywanego przez Samorząd Województwa. Dodatkowo Wicemarszałek Województwa Lubuskiego domaga się, aby w przypadku wprowadzania zastępczej komunikacji autobusowej został poinformowany o tym fakcie drogą elektroniczną lub faksem o pojemności zastosowanych autobusów oraz osobach odpowiedzialnych (kierownik pociągu) za przebieg poszczególnych kursów. Wicemarszałek Województwa Lubuskiego skierował również pismo do Jana Tereszczuka, Prezesa Zarządu Spółki PKP Przewozy Regionalne, w którym jako organizator kolejowych przewozów regionalnych, wyraża zaniepokojenie dochodzącymi informacjami o planowanych ograniczeniach w kursowaniu pociągów międzywojewódzkich. Szczególnie niepokojąca informacja dotyczy planowanej przez PKP Przewozy Regionalne likwidacji wszystkich pociągów na międzywojewódzkich odcinkach Leszno-Wschowa- Głogów oraz Krzyż-Dobiegniew-Stargard Szczciński. Podejmowanie takich kroków przez spółkę PKP PR bez jakichkolwiek konsultacji z Samorządem Województwa oceniono jako niedopuszczalne, zwłaszcza w przededniu podpisania umowy rocznej na dofinansowanie przewozów regionalnych w Województwie Lubuskim. Źródło: Komunikat prasowy Wicemarszałka Województwa Lubuskiego
    autor: ~krzysiek

    SM – ka zamiasta szynobusu – 2008-01-12 19:20:19
    Dzisiaj do Szprotawy na kursie Żary – Niegosławice – Żary zawitała SM 42 685 z dwoma wagonami, jeden zwykła bonanza pochodzi ze stacji Gorzów Wielkopolski, drugi przedziałowy miał oznaczenie stacja Gdynia (to jeden z tych wagonów używanych w pociągach do Cottbus). Podziwiam pasażerów, w wagonach musiało być przecież zimno bo SM – ki nie posiadają ogrzewania. Skład był opóźniony 20 minut. W rejs do Żar udała się ze Szprotawy jedna osoba, wysiadły 2. Za chwilę postaram się zapodać zdjęcie do galerii.
    autor: ~krzysiek

    znowu awaria? – 2008-01-12 20:01:05
    który tym razem się popsul?
    autor: ~max

    SA 133 003 się zepsuł – 2008-01-12 20:18:06
    Z tego co jest napisane na stronie kolej.boo.pl zepsuł się SA 133 003, konkretnie przewód grzewczy i teraz stoi w szopie w Czerwieńsku.
    autor: ~krzysiek

    pekapeowska logika – 2008-01-12 20:54:28
    Czyli dla kilkorga osób wysyła się skład lokiem, a gdzie jedzie sporo ludzi wysyła się gumobus? Logika odpowiedzialnych za to ludzi, nigdy nie przestanie mnie zadziwiać… Jak ktoś będzie wiedział o tradycyjnym składzie na trasie Żary-Węgliniec, niech da znać w komentarzach, to się na foty wybiorę i do galerii wyślę…
    autor: ~sZakOOu

    pekapowska logika szum mkedailny – 2008-01-12 21:06:45
    Podejrzewam, że może po tym jak się rozpętała zadyma ze strony Samorządu Terytorialnego i mediów zdecydowali się zrezygnować z gumobusów, które przyjeżdżają mocno spóźnione i do tego były skargi, że nie zabierały wszystkich pasażerów. Bardzo możliwe, że kompletowali ten skład na szybkiego, stad taka ciekawa mieszanka wagonów.
    autor: ~krzysiek

    LRPO 2007-2013 – 2008-01-13 14:23:35
    Tak sobie czytam Lubuski Regionalny Program Operacyjny na lata 2007-13 i dochodzę do wniosku że następne 6 lat będzie dla nas (na południu) chudych. Otóż co zostało uwzględnione: “modernizacja regionalnej sieci kolejowej (bez zakupu taboru kolejowego dla regionalnych połączeń kolejowych) – projekty indywidualne ujęte w Indykatywnym Planie Inwestycyjnym LRPO na lata 2007-2013, poz. 1-3: – modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk wraz z budo-wą łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep, – modernizacja linii kolejowej nr 203 Tczew – Kostrzyn na odcinku Krzyż – Kostrzyn (od km 297,000 do km 343,453), – modernizacja linii kolejowej nr 367 Zbąszynek – Gorzów Wlkp”. I tylko tyle…
    autor: ~sZakOOu

    … – 2008-01-13 14:42:11
    od ponad roku wiadomo było, że uwaga urzędników LUM oraz władz PKP skupiła się na północy! Jeździ tam więcej szynobusów i planuje się remonty torów … południe to zapomniana wieś…
    autor: ~urbi

    … – 2008-01-13 15:46:33
    Ech, a nasi zamiast powalczyć o pieniądze na południe, to się spierają gdzie ma być siedziba TVP3. Ręce opadają…
    autor: ~sZakOOu

    ??? – 2008-01-13 17:07:12
    A co z modernizacją linii z Żar do Zielonej Góry?? Wiem, że mówiło się coś na ten temat.
    autor: ~krzysiek

    Wschowa bez pociągów – 2008-01-13 17:36:06
    Wschowa bez pociągów PKP Przewozy Regionalne przymierza się do wykreślenia z rozkładu jazdy 14 pociągów, które przejeżdżają przez nasze województwo. Od 1 lutego br. miałoby z rozkładu jazdy zniknąć 14 pociągów międzywojewódzkich, które pełną też funkcje pociągów regionalnych. Za ich kursowanie płaci jednak nie samorząd województwa, ale ministerstwo infrastruktury. Zgodnie z zamiarem PKP pociągi przestałyby kursować na trasie Leszno – Wschowa – Głogów oraz Krzyż – Dobiegniew – Stargard Szczeciński. Z pierwszego odcinka ma zostać wykreślonych osiem połączeń a drugiego – sześć. W konsekwencji między Lesznem a Głogowem nie jechałby żaden pociąg, natomiast między Krzyżem a Stargardem kursowałyby jedynie pospieszne. Co to oznacza dla Wschowy czy Dobiegniewa nie trzeba nikogo przekonywać. Mówiąc najkrócej, odcięcie od świata. Młodzież ze Wschowy nie mogłaby dojechać do szkół w Głogowie czy Lesznie, a dorośli do pracy. Rzecznik prasowy PKP Przewozy Regionalne Łukasz Kurpiewski nie zaprzeczył, że jego firma planuje zmniejszenie liczby pociągów. – Połączenia między Głogowem i Lesznem oraz Krzyżem a Stargardem Szczecińskim, mimo, że kursują tam pociągi wojewódzkie mają jednak charakter regionalny czy lokalny. Korzystają z nich najczęściej uczniowie dojeżdżający do szkoły. Dlatego chcemy, by za ich kursowanie płaciły samorządy województw. Kurpiewski zapewnia jednak, że na razie nie podjęto decyzji o likwidacji połączeń, a jednocześnie trwają rozmowy z samorządami województwa dolnośląskiego i wielkopolskiego. – W przyszłym tygodniu chcemy rozmawiać z marszałkiem lubuskim. Wydaje się, że powinniśmy się dogadać – zapewnia Kurpiewski.
    autor: ~krzysiek

    ciekawie… – 2008-01-14 00:33:05
    To jakaś grubsza afera. GW pisze, że o kasacji pociągów została poinformowane samorządy woj. wielkopolskiego i dolnośląskiego z pominięciem lubuskiego. Ciemnoczołowski teraz powinien nie odpuścić i ogłosić przetarg! PKP PR w końcu dostało by za swoje…
    autor: ~sZakOOu

    banda pkp – 2008-01-14 01:22:01
    Do kiedy wogule lubuskie zakontraktowało pociągi z pkp? Ciemnoczołowski pewnie i tak nieźle wq……ny haha Jak widze Dwojaka nawijającego makaron na uszy w TV to mi sie żygać chce…ciągle płacze że mało forsy… Ale cóż takie prawo mamy w tym kraju ze pkp może wozić powietrze a UM pokrywa deficyt! Tylko konkurencja może uzdrowić lubuską kolej!
    autor: ~max

    banda z pkp – 2008-01-14 18:48:07
    Nie wiem jak to jest z tym przetargiem i do kiedy jest podpisana umowa, ale powinni się zastanowić i to poważnie, co z tym fantem zrobić. Problem jest i będzie się pojawiał, dopóki nie pojawi się w Polsce konkurencja dla PKP, oni traktują całą sprawę z pozycji monopolisty. Widać jak im zależy na ludziach – przykład Wschowy gdzie już planują likwidacje, żeby zmusić UM do wyłożenia kasy. Szkoda, że Arriva nie jest na tyle silna, zresztą oni walczą o utrzymanie jak na razie w kuj pomie. Ciekawe kiedy na nasze tory będą mogli wjechać np Niemcy??
    autor: ~krzysiek

    ,,, – 2008-01-14 19:04:59
    Ponoć chętny był, i nawet z marszałkiem rozmawiał (i nawet marszałek był żywo zainteresowany). Koniec końców zdecydowano się na PKP, które teraz znów próbują wydymać lubuski UM. Tylko (coś tak czuję) teraz to nie przejdzie – miarka się przebrała. Jeśli po obecnej akcji nie zostanie rozpisany przetarg, to stracę cały szacunek dla (stosunkowo) nowo wybranej władzy.
    autor: ~sZakOOu

    ? – 2008-01-14 21:18:35
    A w węźle żagańskim nadal jeździ KKA?? Dziś widziałem Pesobus 007 jadący do LEgnicy i jakiś zezelowany autobus PKS żary pod dworcem w żaganiu… czy SA133 003 jeszcze popsuty?
    autor: ~max

    informacja od anonimowego czytelnika – 2008-01-16 19:17:57
    Taką informację otrzymałem od anonimowego czytelnika serwisu: Jeżeli chodzi o likwidację połączeń Leszno – Wschowa – Głogów oraz Krzyż – Dobiegniew – Stargard Szczeciński, jak każdy wie PKP PR otrzymuje dotacje na pociągi od Urzędów Marszałkowskich danych województw. Skupmy sie na naszym województwie. A więc takie pociągi kursują w obrębie naszego województwa,i są dotowane przez Wojewodę. Natomiast każdy pociąg który przejeżdża do innego województwa nie jest dotowany przez Wojewodę tylko przez kasę z Warszawy czyli centrali, i widocznie nie ma na to pieniędzy. Druga sprawa jeśli chodzi o te połączenia to raczej ich nie usuną jeśli maja duża frekwencje. jeśli już jesteśmy przy usuwaniu połączeń zniknie na pewno kilka połączeń szczególnie weekendowych do Niegosławic.Nie ma sensu wozić powietrza. jeśli chodzi o PKP PR Zielona Góra to najprawdopodobniej już w tym roku przejdziemy pod Urząd Marszałkowski, więc teoretycznie powinno być lepiej. jeśli chodzi o SA133-003 to chyba jest w Bydgoszczy na naprawie, awaria przewodu grzewczego i sprężarki.Jadąc na PO do Czerwieńska w zeszłą środę przed Zieloną Gorą padła sprężarka i do Zielonki zajechał na haku SM42 a do Czerwieńska z ET22.z tego co wiem i widziałem dali drugi SA105-konkretnie SA105-101. Pozdro
    autor: ~krzysiek

    SA105-101 – 2008-01-16 20:42:28
    To prawda, jechał wczoraj w relacji ZG-JG-ZG (jechałem nim do Węglińca). Swoją drogą zabawna historyjka: prowadzący szynobus był wkurzony na oznaczenia na gruncie, które wskazywały prędkość na szlaku dla pociągów (szynobusy mogą jechać 20km/h szybciej). Więc całą drogę od Ruszowa do Węglińca szynobus jechał szlakową dla pociągów czyli… 30km/h. (Dla szynobusów jest 50km/h.) Później przez cb radio tłumaczył ludziom z Węglińca, że wprawdzie w rozkładzie ma 50, ale na gruncie pisze że ma jechać 30 na godzinę. W razie jakiegoś wypadku to on by odpowiadał. Poza tym ponoć wielokrotnie było to zgłaszane, ale przeszło to bez echa…
    autor: ~sZakOOu

    prędkość – 2008-01-17 01:29:35
    przed Nowogrodem od strony Bieniowa przy przejeździe kolejowym PLK ustawiła nowe znaki regulujące prędkość…tylko nie wiem czy to dla szynobusów czy dla wszystkich pociągów??
    autor: ~ciekawski

    zmiany w rozkladzie – 2008-01-17 13:59:04
    Andrzo, pisałeś o przedłużeniu dotychczasowego szkolnego pociągu do Ruszowa do końca trasy, czyli do Węglińca. Z czym to jest związane? Czyżby pociąg który teraz po 16 jedzie z Węglińca do Żar będzie zastąpiony tym szkolnym, a ten z 16 będzie jeździł tak jak w weekendy(kolo 1 – to byloby świetne. Wiem, że dużo osób korzysta z porannego szynobusu ze Starego Węglińca do Węglińca(tu przesiadka na Zgorzelec/ Bolesławiec/Lubań. W drugą stronę tez pewnie by chcieli wracać pociągiem.
    autor: ~ja:)

    Korekta RJ od 1 lutego – 2008-01-19 14:25:10
    Wydłużenie kursu do Węglińca związane jest z pierwszą korektą RJ od 1 lutego i zgodą Woj. Dolnośląskiego na wjazd.
    autor: ~Andrzo

    Pytanie dotyczące korekty rozkładu – 2008-01-19 16:17:20
    Andrzo ostatnio jeden z czytelników wspomniał coś na temat likwidacji niektórych weekendowych kursów na trasie Żagań – Niegosławice, czy wiesz może coś na ten temat czy dotyczy to wszystkich połączeń w weekend, czy tylko wybranych (których), a może w ogóle zostanie bez zmian.
    autor: ~krzysiek

    korekta – 2008-01-19 16:37:14
    Ostatni kurs będzie powiązany z Forstem tj. Forst – Żagań – Niegosławice (kursuje 1-5). Więc wypadnie kurs sobotni. Poza tym drobne zmiany pomiędzy Żaganiem a Żarami. Pierwszy z Niegosławic wjedzie do Żar około 7:40.
    autor: ~Andrzo

    korekta – 2008-01-19 17:21:08
    Andrzo czy będą jakieś zmiany na Zielona Góra – Żagań ?
    autor: ~Paweł

    korekta – 2008-01-19 18:28:01
    Czyli ten pociąg co jeździł z Żagania będzie teraz kursował z Forst (w sumie to i tak ten sam szynobus go obsługuje) i znaczyłoby, że nie będzie już kursować w soboty. Ostanie się zaś ten kurs co jest łącznikiem na Bobra z tego wynika. Jeżeli dobrze rozumuję, nie bedzie już porannego piciągu weekendowego do Węglińca??
    autor: ~krzysiek

    Re: Korekta – 2008-01-19 18:42:41
    Po prostu pierwszy pociąg z Niegosławic przyjeżdża teraz zbyt późno i zostanie trochę przesunięty. Na Węglińcu nic się nie zmienia poza wydłużonym kursem z Ruszowa. ZG – Żary bez zmian. Z Żar do Legnicy o 17:33 będzie jeździł codziennie, czyli w niedziele po przyjeździe z Tuplic będzie czekał do 17:33.
    autor: ~Andrzo

    🙂 – 2008-01-19 19:23:24
    Aha czyli poranny w dni robocze będzie jeździł wcześniej rozumiem
    autor: ~krzysiek

    korekta – 2008-01-19 19:27:37
    Zmieniam region : Andrzo mam pytanie czy będą jakieś zmiany na Kostrzyn – Z.G ? Będę wdzięczny
    autor: ~Paweł

    Korekta cd. ? – 2008-01-19 19:55:33
    Skoro szkolny kurs Żary – Ruszów od 1 lutego ma być wydłuzony do Węglińca mam dwa pytania. 1. O której godz. wyjedzie z Węglińca powrotny kurs szkolny? 2. O której godz. będzie wykonywany popołudniowa rel. Żary – Forst (obecnie ma obieg ze szkolnym z Ruszowa). Chyba, że będzie zamiana obiegu z szkolnego Ruszowa na Niegosławice-Żary. Jeśli NIE PRZYBYŁO nam pojazdów to przy wydłużeniu szkolnego kursu do Węglińca ulegnie zmianie albo pora kursowania Żary-Forst, albo większa korekta na Żary-Niegosławice. Hmmm… coś mi tu nie pasuje
    autor: ~melocot

    korekta – 2008-01-19 23:03:00
    Mam nadzieję że nasza, lokalna korekta, i ta na linii E-30, poprawi skomunikowania w Węglińcu na/z Wrocław. Od 25 stycznia podwyżka cen biletów PKS Żary, z Żagania do Wrocka bilet będzie kosztować ponad 30zł…
    autor: ~sZakOOu

    brak Łużyc – 2008-01-19 23:53:39
    No właśnie. W (C) pierwszy kurs do Węglińca od 1 lutego będzie mało atrakcyjny bo nie będzie skomunikowania w kier. WRO z powodu wycięcia Łużyc. Przydałoby się odpowiednio wcześniej wysłać szynobus na skom. w WĘG z poc. do WRO.
    autor: ~melocot

    brak Łużyc… – 2008-01-20 00:07:38
    Nawet ZG-LEG po dotarciu do celu trza będzie czekać ponad 1,5 h w kier. WRO…. Mam również nadzieję, że po 1 lutego nie będzie tak tragicznie ze skomunikowaniami, które obecnie funkcjonują w oparciu o Łużyce.
    autor: ~melocot

    brak Łużyc – 2008-01-20 11:07:29
    Niestety Łużyce zostały wycięte przez PKP bez żadnej konsultacji z nikim i faktycznie poranny kurs do Legnicy będzie wjeżdżał w pustkę. Coś słyszałem, że zamiast Łużyc ma jechać jakiś inny pośpiech. Wydłużony kurs do Węglińca będzie tak dopasowany aby wracał do Żar w tych samych godzinach co obecnie z Ruszowa. W Węglińcu będzie około 14:25 i 14:35 powrót. Paweł: Regalica będzie skrócona do relacji Rzepin – Szczecin gdyż obecnie i rano i wieczorem pociąg do Frankfurtu goni Regalicę w niewielkim odstępie. Oczywiście skomunikowanie na Szczecin będzie zachowane. W zamian uruchomione będą dwa nowe połączania – około 10 z Rzepina do ZG i ok 17 z ZG do Rzepina.
    autor: ~Andrzo

    brak łużyc – 2008-01-20 12:48:04
    Dzięki bardzo, a ile par jest przewidzianych z Kostrzyna do Gorzowa Wlkp ? Bo słyszałem że o 1.02 ma być kolejny SA133.
    autor: ~Paweł

    Zamiast Łużyc i wydłużony Węgliniec – 2008-01-20 13:21:29
    Generalnie zamiast Łużyc ma być Oleńka. Ale Oleńka (za INFOKOLEJ) do WRO-WAW z WĘG. odj. 14:25, a z LEG 15:14. Tak więc ranny ZG-LEG będzie wjeżdżał w pustkę oraz w (C) pierwszy kurs. z kier. ŻAR do WĘG również wjedzie w pustkę Wydłuzony kurs szkolny do WĘG (skoro ma być na ok. 14:25 u celu) z ŻAR odjedzie ok 13:20. Byłoby pięknie gdyby w WĘG dało się go skomunikować z Oleńką, bo inaczej trzeba będzie czekać ok. 1,5h w kier. WRO, nie wspomnę już ile czekania będzie w kier. JG. Mimo wszystko uważam, że 13:25 to za wcześnie na powrót uczniów ale wiem i rozumiem, że dla osiągnięcia pełnej relacji ŻAR-WĘG nie da się tego inaczej rozwiązać. Ponadto w kier. WĘG 2 pociągi pojadą w odstępie 1,5h … Cos mi sie wydaje, że to nie koniec korekt. Gdyby to ode mnie zalezało do tych lutowych korekt dodałbym jeszcze jedną Wcześniejszy odj. kursu ZG-JG z godz. 10:55 na ok. 10:05.
    autor: ~melocot

    popieram^^ – 2008-01-20 13:39:30
    Kurs ZG-JG powinien zaczynać się już koło 10:00, za tym przemawia wiele korzyści. Nie dość, że w Węglińcu skomunikowania na Wrocław i Zgorzelec, to jeszcze nasi kolejarze mieliby czas wyskoczyć na Jelonkę coś zjeść ciepłego (dziś stoją tam niecałe 10 min.). Szkolny mógłby być z Oleńką skomunikowany.
    autor: ~sZakOOu

    Nowe szynobusy na Dolnym Śląsku – 2008-01-23 19:56:39
    Dzisiaj na wrocławskim dworcu odbyło sie uroczyste przekazanie przez PESE nowego szynobusu dla UMWD. Od poniedziałku zawita na trasę Jelenia – Bolesławiec a także na Jelenia Góra – Zielona Góra. W przyszłym tygodniu pojawi się następny. Pozostałe z 8 zamówionych pojawią się do końca kwietnia.
    autor: ~ja:)

    SA134-003 – 2008-01-23 20:59:49
    Milusio. SA134, prawie się nie różni od SA133. I to nowe, dolnośląskie malowanie jakoś niepoważnie wygląda. Ale miło że SA134-003 do nas będzie jeździć.
    autor: ~sZakOOu

Możliwość komentowania została wyłączona.