Linia kolejowa z Berlina przez Żary do Wrocławia otrzyma status głównego połączenia komunikacyjnego pomiędzy tymi aglomeracjami. Taka decyzja zapadła w środę (27.02), podczas polsko-niemieckiego spotkania kolejarzy i samorządowców w Urzędzie Marszałkowskim w Zielonej Górze.
Oznacza to zgodę na modernizację infrastruktury kolejowej m.in. w Żarach i Żaganiu, za minimum 30 mln zł. Do sprawy inwestycji powrócimy w najbliższych wydaniach “Gazety Regionalnej”.
Źródło: Gazeta Regionalna, 29.02.08
30 mln zł… – 2008-03-01 22:15:07
ZA 30 MLN. ZŁ. TO MOŻNA NIEWIELE ZDZIAŁAĆ…
autor: ~Tyg
Remont mostów – 2008-03-02 09:01:56
Ciekawe czy w tą kasę wliczono remonty 3 mostów 2 koło Leszna Górnego i jednego na Kwisie, których stan pozostawia wiele do życzenia.
autor: ~krzysiek
remont – 2008-03-02 13:58:31
Ta forsa chyba pójdzie tylko na likwidację ograniczeń prędkości…
autor: ~max
Remont – 2008-03-02 14:19:23
Ciekawe ile kosztowałaby budowa nowego mostu, swoją drogą tam też są ograniczenia szybkości.
autor: ~krzysiek
plk – 2008-03-02 14:48:09
rok temu PLK mialy na swojej stronie wylicznie kosztów dostosowania tej linii do parametrów 2 tory pod drutem od miłkowic do granicy tylko nie zapisałem tego na dysku a PLK zdjęło prezentację ze strony;/ może ktoś ja posiada i chciałby się podzielić?
autor: ~urbi
Remont – 2008-03-02 17:57:19
Szkoda, że nie zapisałeś, jak na razie wystarczy jeden zmodernizowany tor i nawet bez druta, niech tylko wyeliminują te ograniczenia prędkości, wyremontują te mosty dziadowskie. Suki czy szynobusy będą mogły sobie tam śmigać z przyzwoitą szybkością.
autor: ~krzysiek
PROJEKT MODERNIZACJI-KOSZTY – 2008-03-02 18:30:37
URBI, JA ZAPISAŁEM TĘ PREZENTACJĘ PLK, BUDOWA 2.TORU MIŁKOWICE-FORST=1500 MLN.ZŁ. , ZAŚ EKEKTRYFIKACJA TEGO ODCINKA (115 KM) =450 MLN.ZŁ
autor: ~Tyg
re… – 2008-03-02 20:57:25
Tyg możesz podesłać tą prezentację?
autor: ~urbi
Prośba o podsył – 2008-03-02 22:23:22
Ja też bym poprosił o podsył, zapodałoby się na stronie
autor: ~krzysiek
Link do prezentacji – 2008-03-03 18:55:53
http://tiny.pl/lbv3 Podziękowania dla Tygrysa za podsył. Zaznaczam, że właścicielem praw autorskich jest PLK, ja publikuję tą prezentację w związku z jej zdjęciem z serwera PLK. Miłego przeglądania.
autor: ~krzysiek
Czas realizacji… – 2008-03-04 10:12:32
W tej prezentacji nieaktualne są z pewnością koszty (ceny mat. budowalnych są wyższe). Nie mniej można sobie wyobrazić na co wystarczy 30 mln. z głównej wiadomości. Dziwi mnie i zastanawia dlaczego prezentację tą ujęto w woj. dolnośląskim skoro na jej terenie jest mały odcinek tej linii? Czy była ona prezentowana władzom lubuskiego?
autor: ~melocot
… – 2008-03-04 12:00:18
ta linia ma służyć głównie dla wrocławia jako tranzyt do berlina.
autor: ~max
… cd. – 2008-03-04 13:10:39
To, że linia ma słuzyć komuś tam w czymś tam nie oznacza, że na ”obcym” terenie dla osiagnięcia celu prace należy wykonać bez informacji, bez wsparcia i bez akceptacji. Na szczęście porozumienie na szczeblu województw zyskało akceptację szczebla państwowego. Teraz czas na decydujące ”starcie” na szczeblu międzypaństwowym.
autor: ~melocot
?? – 2008-03-04 15:33:23
A kto jest partnerem wiodącym? PL czy DE?
autor: ~urbi
Partner wiodący… – 2008-03-04 18:35:35
Przedstawiciele Ministerstwa Transportu Landu Brandenburgii są bardzo zainteresowani rewitalizacją linii – szczególnie zależy im na połączeniu do Chociebuża. Strona niemiecka w tym czasie przeprowadzi rozmowy z władzami Chociebuża. Strona polska przygotuje niezbędne informacje i postara się określić wiodącego beneficjenta środków z programów pomocowych. W marcu odbędzie sie kolejne spotkanie, prawdopodobnie w Chociebużu.
autor: ~melocot
……… – 2008-03-06 11:09:18
no to teraz na info co za tą kwotę ma być wykonane… ciekawe czy uda się przywrócić prędkość chociaż 100km/h za te pieniądze?
autor: ~max
gazeta regionalna 12.03.2008 – 2008-03-08 10:02:05
EKSPRESOWO DO BERLINA. Najszybsze kolejowe połączenie Wrocławia z Berlinem pobiegnie przez Żagań i Żary. Decyzja zapadła w środę (27.02) w lubuskim Urzędzie Marszałkowskim. Dobre skomunikowanie regionu z duzymi aglomeracjami możemy zawdzięczać przede wszystkim piłkarskim mistrzostwom Euro 2012 i samorządom niemieckiej Brandenburgii. Remont linii przebiegajacej przez nasze powiaty na odcinku Zasieki-Leszno Górne i dalej w kierunku Legnicy rozpocznie się w 2009r. Przed sportową imprezą w 2012 roku,średnia prędkość na tej trasie wyniesie 100 km/h, teraz miejscami spada do 40 km/h. – Za udrożnieniem właśnie tych torów przemawia ekonomia i położenie – mówi Bogdan Mucha, dyrektor wydz. transportu w Urzędzie Marszałkowskim. Linia kolejowa przez Żary doczeka sie remontu za 30 mln zł (wiekszość środków z UE). Docelowo linia przez Żary ma być szybką magistralą, ale raczej dla lżejszych składów, takich jak wieloczłonowe szynobusy. Jednak sam remont torów nie wystarczy, aby kolej była wizytówką miasta. Nie obejdzie sie bez modernizacji dworca w Żarach. – Tu konieczna jest inicjatywa burmistrza – stwierdza Paweł Skrzypczyński, radny powiatu żarskiego, jedyny samorządowiec z regionu, który uczestniczył w zielonogórskim spotkaniu w sprawie kolei. Właściciele żarskiego dworca, czyli przedstawiciele spółki PKP Nieruchomości, spotkaja sie w sprawie zdewastowanego budynku z burmistrzem Romanem Pogorzelcem pod koniec marca. Do tematu wrócimy.
autor: ~melocot
Ekspresowo do Berlina – 2008-03-08 16:37:22
No to pozostaje się cieszyć, że coś się powoli zaczyna dziać w naszej okolicy Teraz najbardziej interesowałoby mnie jakie roboty zostaną wykonane w ramach tego remontu bo 30 baniek to nie są wielkie pieniądze jak już zresztą wcześniej była mowa.
autor: ~krzysiek