– Mamy już odpowiedni tabor, tak więc nawet brak trakcji elektrycznych na tym odcinku nie powinien być żadnym problemem – stwierdziła Grochowiak w rozmowie z Radiem Zachód.
Pomysł lubuskich samorządowców przypadł też do gustu Robertowi Bajczukowi z berlińskiego przedstawicielstwa Polskich Kolei Państwowych. Zwraca on jednak uwagę na dość spore koszty takiej inwestycji.
– Na razie moglibyśmy tylko poprawić parametry tej linii, tak aby pociągi mogły po niej jeździć z prędkością ok. 100 km/h – wyjaśnia Bajczuk.
Polski fragment połączenia Wrocław-Żary-Forst-Berlin wynosi ok. 100 km. Koszt rewitalizacji linii kolejowej na tym odcinku wyniósłby ponad 30 mln złotych. Wsparcie inwestycji już zapowiedziały władze Brandenburgii, którym zależy na utrzymaniu przechodzącego przez Cottbus połączenia Berlin-Wrocław.
źródło Radio Zachód
… – 2008-02-28 00:03:18
Jasne! Lepiej płacić za ropę i zanieczyszczać środowisko na niezelektryfikowanych odcinkach w okolicy żagania niż puścić pociąg przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów i Zieloną Górę. Przewiduję że tak się stanie po remontach na nadodrzance za może już 2 lata.
autor: ~Bartek
Odrzanka – 2008-02-28 06:55:29
Remont Odrzanki nastąpi najwcześniej po 2012 roku.
autor: ~Andrzo
? – 2008-02-28 08:23:34
Andrzo a wiesz czy po spotkaniu wczorajszym coś się ruszyło w sprawie Miłkowice-Forst?
autor: ~ciekawski
. – 2008-02-28 09:06:58
Racja, PO zakłada remont odrzanki po 2012, a w międzyczasie robią już kompleksowe remonty podkładów. Za rok podróż z Głogowa do Wrocławia skróci się o 66 minut, czyli powrót do szlakowej prędkości 120 kmh na odc. 80 km. Koło ZG też robią. Wszystko w ramach “wąskich gardeł”. Tak więc IC Wawel może zawiatć na magistrali CE59 ponownie
autor: ~Bartek
Walka o EC Wawel 😉 – 2008-02-29 20:56:31
Odnoszę wrażenie, że EC Wawel to jakiś wyznacznik prestiżu. Śmieszą mnie argumenty typu: “to wstyd, że poc. EuroCity obsługuje trakcja spalinowa”, “to nie do pomyślenia aby poc. EuroCity kursował linią jednotorową”. Faktem jest, że ten poc. klasy EC pokonuje trasę Legnica – Forst w porównywalnym czasie jak szynobus, który zatrzymuje sie na wszystkich stacjach i przystankach. Na swój użytek, w ramach hobby, w domowym zaciszu budowałem m.in. ofertę rozkładu jazdy dla odc. Legnica – Forst. Efektem była konkluzja: ten poc. niejako ‘przeszkadza’ w zbudowaniu SENSOWNEGO rozkładu jazdy. Osobiście: oddałbym tą jedną parę EuroCity LEG-FORST-LEG za dwie pary szynobusa na tym odcinku.
autor: ~melocot