
Trudno powiedzieć ile czasu zajęło drogowcom montowanie nowych urządzeń. Efekt prac jest następujący. Czytaj więcej…
Na przejeździe kolejowym z drogą powiatową Bukowina Bobrzańska – Małomice zdemontowano stare szlabany oraz sygnalizatory, które były obsługiwane przez dróżnika z posterunku przy budynku dworca. Nowe urządzenia są sterowane automatycznie, ich obsługa znajduje się w budce koło przejazdu. W skład obecnych urządzeń wchodzą 3 sygnalizatory (dwa po południowej stronie toru, jeden po stronie północnej). Niestety nowoczesne urządzenia sterowania ruchem to tylko sygnalizatory, nie ma w nich szlabanów. Może to pogorszyć bezpieczeństwo w okolicach przejazdu.
Drugi przejazd kolejowy leżący w obrębie przystanku (znajdujący się tuż koło budynku dworca) też pozbawiono szlabanów. Zamiast nich ustawiono znaki stop oraz krzyże św. Andrzeja. Tym samym dawniej strzeżony przejazd stał się niestrzeżonym. Po starych szlabanach obsługiwanych za pomocą korby przez dróżnika pozostały tylko cokoły.
Poczynione zmiany miały zapewne jeden zasadniczy cel. Dokonano likwidacji stanowiska dróżnika przejazdowego w związku z automatyzacją przejazdu przy drodze powiatowej oraz likwidacją szlabanów na przejeździe koło budynku dworca. Pomieszczenie które kiedyś zajmował dróżnik obecnie opustoszało.
Zdjęcia z przystanku zostały umieszczone w galerii przystanku Bukowina Bobrzańska.
… – 2008-09-13 15:14:07
W Iłowej też montują coś takiego, pytanie – czy pozostaną szlabany i dróżnik? Póki co na razie jest po staremu, zaś nowe sygnalizatory są jeszcze odwrócone od jezdni. Za to sygnał zbliżającego pociągu jest od pewnego czasu nowy, na tyle donośny, że słychać go na przystanku. Mam nadzieję że dróżnik pozostanie, bo inaczej po jego budynku pozostaną wspomnienia (podobnie jak po zabytkowej nastawni od strony Żar).
autor: ~sZakOOu
Iłowa – 2008-09-13 19:23:11
W Iłowej przez przejazd przechodzi droga wojewódzka dlatego powinni zostawić szlabany (większy ruch pojazdów). Teraz wprowadzają nowe urządzenia bo mogą zaoszczędzić na ludziach, automatyka zaczyna wypierać człowieka. W Niegosławicach działa zapowiadanie pociągów podobnie jak w Szprotawie, nagrałem nawet zapowiedź ale nie wiem jeszcze jak to wyszło bo nie odsłuchiwałem. Zapodam też obiecane zdjęcia z peronu w Szprotawie.
autor: ~krzysiek
Fotki – 2008-09-17 16:46:09
sZakOOu może zrobiłbyś fotki i podesłał.
autor: ~krzysiek
foty – 2008-09-17 21:03:42
Podejdę na dniach, i sfotografuję co jest. Przy okazji sprawdzę jak działa mój nowy Canon Ixus 85IS. :> Dobra, starczy lansu… ;D
autor: ~sZakOOu
zmiany na przystanku w Iłowej – 2008-09-21 15:19:45
Byłem na stacji w Iłowej, i ku mojemu zaskoczeniu pojawiły się ławeczki (sic!). Większa zadyma za to była na przejeździe kolejowym. Sygnał świetlny włączony, lecz bez sygnału dźwiękowego i z zaporami w górze. Budka dróżnika pusta, choć okno otwarte na roścież. Kierowcy zdezorientowani, niektórzy próbowali “na czuja” przejeżdżać. Po chwili przybyła policja, która była zaskoczona sytuacją. Jeden z nich próbował wejść do budki, ale się nie dostał. Jeden z drewnianych schodków, złamał się pod nim. Miejsce wygląda, jakby zostało opuszczone już kilka tygodni temu. Zdjęcia jeszcze dziś podeślę…
autor: ~sZakOOu
Sygnalizacja – 2008-09-23 09:49:12
Fajnie, że inwestuja w automatykę. Z tego są spore oszczędności później. Gwoli uzupełnienia tego newsa mogę napisać, że najprawdopodobniej (aczkolwiek nie jestem pewny na 100%) w okolicach tych przejazdów zainstalowano ToP-y, czyli tarcze ostrzegawcze przejazdowe – semafory (ich słupy malowne są w biało-czarne pasy), które informują o stanie synalizacji przejazdowej. Oczywiście są one montowane w znacznej (kilkuset metrów) odległości od przejazdu oraz od czujników, które jak pociąg przjeżdża załączają sygnalizację.
autor: ~Błażej Forjasz
dworce i otoczenie – 2008-09-23 11:08:50
Z ławeczkami dobry pomysł. Obawiam się tylko, że będą one okupowane przez miejscową młodzież dłubiącą słonecznik Pozostaje problem elewacji dworca. Np w takim Ruszowie wyglada to wręcz koszmarnie.
autor: ~Andrzo